Jump to content
Sweetspice

Afstand.

Recommended Posts

Vi overvejer at flytte til Skåne, men stadig arbejde her i Købehavn. Men synes det er lidt svært, at finde ud af de faktiske afstande og tidsmæssigt, om hvor lang tid det tager. Så håber der er en af jer der allerede bor på den anden side af sundet, der kan hjælpe. Hvis det max må tage 1½ times transport fra Sverige og til Østerbro ca, hvor langt kan man så kigge efter ny bolig rundt om Malmø ? /Mette

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Vi overvejer at flytte til Skåne, men stadig arbejde her i Købehavn. Men synes det er lidt svært, at finde ud af de faktiske afstande og tidsmæssigt, om hvor lang tid det tager. Så håber der er en af jer der allerede bor på den anden side af sundet, der kan hjælpe. Hvis det max må tage 1½ times transport fra Sverige og til Østerbro ca, hvor langt kan man så kigge efter ny bolig rundt om Malmø ? /Mette
Hej Mette, Vi bor i Bunkeflostrand og pendler til Østerbro. Det tager ca 1 time, og trafikke er for os værst fra indkørselen ved Christmas Møllers plads og så hen over Kgs. Nytorv.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak for jeres svar :).. Men de der bynavne de siger mig slet ikke noget :new: Jeg har siddet og kigget på et kort over Skåne, hvor jeg har kunne se Lund, Kristinastad, Malmø altså de større byer. Hvor langt bor i fra disse byer ?... Jeg har også kunne læse mig frem til, at det ikke er alle boliger der er inde på Hemnet. Så er der nogen der kender, andre mæglersider, som er værd at besøge. Det vi primært kigger efter, er en hus på landet, som ligger sådan lidt alene, eller en fin lille ødegård. Håber på lidt hjælp her, for det er godt nok en ny verden :scared:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Tusind tak for jeres svar :).. Men de der bynavne de siger mig slet ikke noget :new: Jeg har siddet og kigget på et kort over Skåne, hvor jeg har kunne se Lund, Kristinastad, Malmø altså de større byer. Hvor langt bor i fra disse byer ?... Jeg har også kunne læse mig frem til, at det ikke er alle boliger der er inde på Hemnet. Så er der nogen der kender, andre mæglersider, som er værd at besøge. Det vi primært kigger efter, er en hus på landet, som ligger sådan lidt alene, eller en fin lille ødegård. Håber på lidt hjælp her, for det er godt nok en ny verden :scared:
Selv tak - Bunkeflostrand ligger til højre for broen når du kommer fra DK-siden. Så det er noget af det tætteste på du kan komme. Hvis du går på www.hitta.se kan du finde detaljer. Og hvis du går på Hemnet, er der også en kort funktion du kan klikke på, og hvis du så zoomer ud, får du et større overblik. Held og lykke.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Selv tak - Bunkeflostrand ligger til højre for broen når du kommer fra DK-siden. Så det er noget af det tætteste på du kan komme. Hvis du går på www.hitta.se kan du finde detaljer. Og hvis du går på Hemnet' date= er der også en kort funktion du kan klikke på, og hvis du så zoomer ud, får du et større overblik. Held og lykke.
Afstanden kommer nok an på hvor god man er til at lure trafikken igennem KBH... Tager man samme vej som alle andre tager det nok så lang tid... Jeg bruger normalt omkring 40-45 minutter fra den østlige del af Malmö til jeg lander hos min kunde på Østbanegade ved Nordhavn på Østerbro... Jeg undgår af den grund _altid_ Kongens nytorv da den altid er helt brændt sammen...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Tidsforbrug afhænger jo også af, om I kører i egen bil eller med offentlig transport, og ikke mindst om det er i myldretiden eller mere fleksible arbejdstider. Bus- og togforbindelser finder I på www.skanetrafiken.se. Inden for 1,5 time med offentlig transport går grænsen vel ved Landskrona/Svalöv/Eslöv i nord og Trelleborg og Skurup i sydøst.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det vil nok hjælpe en del, hvis I skriver hvad jeres foretrukne transportmiddel er. Hvis I skal med offentligt (som er klart det billigste på papiret) vil jeg anbefale enten at bo tæt på Malmø C eller Malmø S/Svågertorp station eller allerede nu blive skrevet op til en parkeringsplads ved Svågertorp :) Jeg vil tro at toget er det hurtigste til Østerbro hvis jeres arbejdspladser ligger langs en af A bussernes ruter. Jeg bruger fra Svågertorp ca. 45-55 minutter (dør til dør) at komme ind til Parken og der afgår behagelige pendlertog (garanteret siddepladser) mellem 7 og 8 fra Svågertorp. Hvis I begge arbejder på Østerbro er det måske mere behageligt at tage bilen sammen og jeg vil mene at prisen da bliver meget konkurrencedygtig med toget.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det er desværre ikke muligt for os, at køre sammen, da jeg møder kl 7 om min bedre halvdel først kl 9. Ellers var bilen at foretrække. Så det vil nok blive noget med at tage bilen til toget og så med toget videre. Det er nok mest mig der er bekymret for, at jeg skal op ved en 4 tiden for at nå at komme på job. (kl. 4 er jo midt om natten ) :rolleye: Hvordan ser "cirklen" så ud rundt om Malmø sådan afstandsmæssigt ? :D.. Sætter virkelig pris på jeres hjælp.:love:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Fra Landskrona til Østerport med toget tager 1 time og 24 minutter. Fra Eslöv 1 time og 19 minutter. Fra Skurup 1 time og 20 minutter. Fra Trelleborg med bus og tog 1 time og 31 minutter. Dette er vel at mærke når togene kører til tiden! Det er desværre langtfra en daglig foreteelse.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er nok mest mig der er bekymret for, at jeg skal op ved en 4 tiden for at nå at komme på job. (kl. 4 er jo midt om natten ) :rolleye:
Hej Mette Jeg pendlede fra Hököpinge til Hovedbanen (husk at toget kører direkte til Østerport, det tager 8 min.) og det tog ca. 50-55min fra jeg gik ud af døren til jeg sad på mit kontor lige ved polititorvet. Jeg kørte i bil til Svågertorp togstation, det tog ca. 6-8 min. og derefter med tog, 28 min. til Hovedbanen (36min. til Østerport) Jeg bor her: http://hitta.se/LargeMap.aspx?var=bruksparken+5b+h%f6k%f6pinge Og, så er det jo ikke nogen hemmelighed at jeg står og skal sælge min lejlighed. Den kan ses her: http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=17622 http://hemnet.se/beskrivning/hemnet/487897

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Afstanden kommer nok an på hvor god man er til at lure trafikken igennem KBH... Tager man samme vej som alle andre tager det nok så lang tid... Jeg bruger normalt omkring 40-45 minutter fra den østlige del af Malmö til jeg lander hos min kunde på Østbanegade ved Nordhavn på Østerbro... Jeg undgår af den grund _altid_ Kongens nytorv da den altid er helt brændt sammen...
Hvilken vej kører du?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Vi overvejer at flytte til Skåne, men stadig arbejde her i Købehavn. Men synes det er lidt svært, at finde ud af de faktiske afstande og tidsmæssigt, om hvor lang tid det tager. Så håber der er en af jer der allerede bor på den anden side af sundet, der kan hjælpe. Hvis det max må tage 1½ times transport fra Sverige og til Østerbro ca, hvor langt kan man så kigge efter ny bolig rundt om Malmø ? /Mette
Jeg bruger præcis 45 minutter hver dag fra det vestligste hjørne af Staffanstorp til Frederiksberg (Bernhard Bangs Alle), hvis jeg kører hjemmefra før kl. 7.00 eller efter kl. 8.45. Læg 5 minutter hertil, hvis du aldrig våger dig over 110 km/t på motorvejen. Læg yderligere 5 minutter til (i hvert fald mandag morgen), hvis du ikke kan undgå at køre hjemmefra mellem 7.00 og 8.45. Konen bruger normalt 35 minutter frem til Amager Fælled Skole uanset kørselstidspunkt. malmo-staffanstorp.png

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
min käreste og jeg bor ved sjöbo .. ca 65km fra broen.. min käreste körer til svågertorp om morgenen tager toget til kastrup og derefter metro videre til indre by.. det tager hende knap en time..
Ja ok... Jeg bor 6 km fra Svågertorp og det tog mig 50-55min., fra jeg gik ud af døren, til jeg var ved hovedbanen... Nu ved jeg ikke hvor hurtigt hun kører fra Sjöbo til Svågertorp, men hun skal altså også lige parkere bilen og gå ned til toget. Jeg betvivler da ikke dit ord, men hun skal godt nok skynde sig, hvis hun skal når dette på under en time

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er desværre ikke muligt for os, at køre sammen, da jeg møder kl 7 om min bedre halvdel først kl 9. Ellers var bilen at foretrække. Så det vil nok blive noget med at tage bilen til toget og så med toget videre. Det er nok mest mig der er bekymret for, at jeg skal op ved en 4 tiden for at nå at komme på job. (kl. 4 er jo midt om natten ) :rolleye: Hvordan ser "cirklen" så ud rundt om Malmø sådan afstandsmæssigt ? :D.. Sætter virkelig pris på jeres hjælp.:love:
Tjaa ved en samlet _optimal_ rejsetid ville jeg sige ikke længere end Lund, Svedala og Vellinge (måske Trelleborg), dvs. noget der er tæt på motorveje/hovedveje lidt ala fingerplanen for S-tog i hovedstaden (se vedhæft). Jeg vil dog advare mod 1½ times daglig pendlertid med toget, det har i hvert fald ikke været lutter lagkage for mig at pendle fra Svågertorp til Lyngby og det er meget let at få 1 times pendlertid til at blive 75 eller 90 minutter. Læsestof og god musik afhjælper en del :) Desuden er Malmø C under ombygning indtil 2010 (hvis jeg husker ret) og toglinien flytter fra Svågertorp til Hyllie (søg på Malmö Arena). Hvordan parkingsforholdene bliver der ved jeg desværre ikke.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ja ok... Jeg bor 6 km fra Svågertorp og det tog mig 50-55min., fra jeg gik ud af døren, til jeg var ved hovedbanen... Nu ved jeg ikke hvor hurtigt hun kører fra Sjöbo til Svågertorp, men hun skal altså også lige parkere bilen og gå ned til toget. Jeg betvivler da ikke dit ord, men hun skal godt nok skynde sig, hvis hun skal når dette på under en time
hun körer om morgenen för myldretiden det tager ca 35 min at köre de 60-65km og hun ligger aldrig langt over det lovlige .. måske körer hun 100 hvor der er 90kmt og 120 hvor der er 110kmt men det gör alle jo.. i de snart 2 år hun har gjort det har hun kun oplevet forsinkelser i toget på hjemvejen og med lidt planlägning passer det ret så precist med tog og metro.. toget tager 11 min til kastrup.. og metroen ca 1 kvarter til hendes job så undskyld måske er det lige over en time men ikke mere end 10 minutter max... hvis hun derimod körer til lund og tager toget derfra tager det hende ca 1 time og 35-45 minutter så du må altså väre lidt slöv om morgenen ellers er toget bare möglangsomt igennem byen i forhold til metro...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
så du må altså väre lidt slöv om morgenen ellers er toget bare möglangsomt igennem byen i forhold til metro...
Tja.... lidt sløv er man vel altid om morgen :D Jeg kørte hjemmefra ca. 15-20 min. inden afgang da det altså tager ca. 5 min. fra man har parkeret bilen til man står ved sporet. Fra Svågertorp til Hovedbanen = 28min Det giver 15/20 + 5 + 28 = 48/53 min.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
min käreste og jeg bor ved sjöbo .. ca 65km fra broen.. min käreste körer til svågertorp om morgenen tager toget til kastrup og derefter metro videre til indre by.. det tager hende knap en time..
Ja ok... Jeg bor 6 km fra Svågertorp og det tog mig 50-55min., fra jeg gik ud af døren, til jeg var ved hovedbanen... Nu ved jeg ikke hvor hurtigt hun kører fra Sjöbo til Svågertorp, men hun skal altså også lige parkere bilen og gå ned til toget. Jeg betvivler da ikke dit ord, men hun skal godt nok skynde sig, hvis hun skal når dette på under en time
Jeg er sikker på at Mette/Sweety finder ud af hvor langt der er til Sjöbo, hvis de kigger på hus der :) Eniro mener at det tager 50 minutter fra Sjöbo til Svågertorp, og 19 minutter mellem Svågertorp -> Lunds Universitet. Den sidste rute kunne jeg ikke gøre meget hurtigere ved "normal" hastighed. @Mette Kig lidt på Eniro.se og brug vägbeskrivning under Kartor til at se hvor langt der ca. er fra det sted til Svågertorp, Malmö

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er sikker på at Mette/Sweety finder ud af hvor langt der er til Sjöbo, hvis de kigger på hus der :) Eniro mener at det tager 50 minutter fra Sjöbo til Svågertorp, og 19 minutter mellem Svågertorp -> Lunds Universitet. Den sidste rute kunne jeg ikke gøre meget hurtigere ved "normal" hastighed. @Mette Kig lidt på Eniro.se og brug vägbeskrivning under Kartor til at se hvor langt der ca. er fra det sted til Svågertorp, Malmö
så er eniro helt väk jo... der er 53km mellem sjöbo og svågertorp min. hastighedsbegränsningen på hele sträkningen er 70kmt og det drejer sig måske om sammenlagt 2 km ellers er det 90kmt og 110kmt dvs at eniro mener at man max kan ha en gennemsnitsfart på 63kmt... det kan enhver jo se er helt i skoven måske i myldretid og med traktorer osv ja .. man kan uden at bryde loven let ha en gennemsnitsfart på min 80-85kmt körer man efter trafikken er det nok närmere 95 da alle körer 10-20% hurtigere om morgenen inden myldretid..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Tja.... lidt sløv er man vel altid om morgen :D Jeg kørte hjemmefra ca. 15-20 min. inden afgang da det altså tager ca. 5 min. fra man har parkeret bilen til man står ved sporet. Fra Svågertorp til Hovedbanen = 28min Det giver 15/20 + 5 + 28 = 48/53 min.
ik hvis man parkere i bagerste hjörne af biltemas p-plads .. de 25-28 min passer nok meget godt med metroen osv og så de ca 35 min om at köre i bilen.. som sagt måske var lige under en time optimistisk men lige over er ikke.. max 65-70 min er realistisk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
ik hvis man parkere i bagerste hjörne af biltemas p-plads .. de 25-28 min passer nok meget godt med metroen osv og så de ca 35 min om at köre i bilen.. som sagt måske var lige under en time optimistisk men lige over er ikke.. max 65-70 min er realistisk
Jeg parkerede på Svågertorp Syd og det er klart det tætteste man kommer på sporene. Inkl. Biltema's p-plads. Men, man skal jo lige ha' låst bilen og ned på perronen ... Jeg er iøvrigt enig at Eniro ikke passer... 30-35 min. til svågertorp i bil passer meget godt

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg parkerede på Svågertorp Syd og det er klart det tætteste man kommer på sporene. Inkl. Biltema's p-plads. Men, man skal jo lige ha' låst bilen og ned på perronen ... Jeg er iøvrigt enig at Eniro ikke passer... 30-35 min. til svågertorp i bil passer meget godt
hehe låse bilen er jo bare at trykke på knappen når man er steget ud .. og 5 min om at gå over gadne og ned til sporet er måske lige i overkanten .. men det skal ikke väre 2-3 min der skiller os ad .. lad os bare sige max 70minutter om hele rejsen... längere tid tager det ikke ... og ja eniro regner nok med uforudsete händelser og trafik osv .. 50 min er ihvertfald helt i hegnet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...