Jump to content
Sweetspice

Afstand.

Recommended Posts

Hvor er i bare guld herinde :D Tusind tak for svar, nu har vi lidt retningslinier om hvor langt væk man kan kigge på evt ny bolig. Kan være det kommer flere spøgsmål senere, når tiden den nærmer sig. Men nøj vi glæder os til at blive "svensk":lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hvor er i bare guld herinde :D Tusind tak for svar, nu har vi lidt retningslinier om hvor langt væk man kan kigge på evt ny bolig. Kan være det kommer flere spøgsmål senere, når tiden den nærmer sig. Men nøj vi glæder os til at blive "svensk":lol:
Der er åbent hus i min lejlighed imorgen... I er da meget velkomne :D ...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Der er åbent hus i min lejlighed imorgen... I er da meget velkomne :D ...
Tusind tak for tilbudet :laugh: Men det er ikke lejlighed vi kigger efter, da vi har et par børn og nogle dyr der også skal være plads til. Og det kommer nok til at knibe lidt med pladsen sådan rent med udenom arealer og udhuse i en lejlighed.:scared::lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Tusind tak for tilbudet :laugh: Men det er ikke lejlighed vi kigger efter, da vi har et par børn og nogle dyr der også skal være plads til. Og det kommer nok til at knibe lidt med pladsen sådan rent med udenom arealer og udhuse i en lejlighed.:scared::lol:
kan sige at husnee er svinebillige herude omkring sjöbo .. ikke i selve sjöbo men rundt om .. du får let 200m2 hus i fin stand for under 1mio svenske

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg pendler dagligt med tog mellem Oxie og København H. Om morgenen tager det mig en time fra jeg går hjemmefra til jeg står på hovedbanen. Om eftermiddagen bruger jeg ca 1½ time, det afhænger af hvilket tog jeg når på hovedbanen, da jeg skal skifte tog på Malmö C.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Vi overvejer at flytte til Skåne, men stadig arbejde her i Købehavn. Men synes det er lidt svært, at finde ud af de faktiske afstande og tidsmæssigt, om hvor lang tid det tager. Så håber der er en af jer der allerede bor på den anden side af sundet, der kan hjælpe. Hvis det max må tage 1½ times transport fra Sverige og til Østerbro ca, hvor langt kan man så kigge efter ny bolig rundt om Malmø ? /Mette
Hej Mette, velkommen til! :th2: Vi bor forbi Lund, 15 minutters kørsel videre op ad E22 incl. 5 minutter fra motorvejen. Da jeg arbejdede i Hundige, tog det mellem 45 og 55 minutter at komme på arbejde. Nu er jeg godt nok på barsel, men ellers arbejder jeg ved Rundetårn, og det tager godt og vel 1 time og kvarter at komme dertil med bil og Metro (parkerer på Amager og tager Metroen). Min mand har mellem 45 min. og en time til Fisketorvet (og 15 minutter af dem er altid inde i byen!) Som jeg altid skriver til kommende tilflyttere: Tag en GPS i bilen, når I er ude og se på hus. Tast jeres arbejdsdestination ind, så finder I hurtigt ud af om afstanden passer jer. Vi havde sat en time hver vej som maksimum, og vi bor altså temmelig langt oppe i Skåne i forhold til så mange andre danskere - men alligevel har vi kun 25-30 min. til broen, fordi vi bor så tæt på motorvejen... :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
vi bor altså temmelig langt oppe i Skåne i forhold til så mange andre danskere - men alligevel har vi kun 25-30 min. til broen' date=' fordi vi bor så tæt på motorvejen... :)[/quote'] präcis ... det kan ta längere tid at komme fra malmö centrum til broen end fra feks lund og til broen..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld men Undskyld men, det bliver altså også vinter. Det er jo bare "sommertider" i snakker om. Det bliver jo også vinter. Nu har de sidste vintre været ret så ok. Men kommer der en "rigtig" vinter kan man regne med at 3 dobble tiden så visse strækninger. Da min bror og svigerinde skulle flytte herover snakkede de om Tommelilla. Det var jo billigt. Det var jo ingen afstand på kortet:scared: Jeg frarådede på det kraftigste. De valgte heldigvis Skivarp og kan gode se idag at det var helt hen i vejret at bo så langt fra broen. En del vælger Sjøbo, men en del flytter også derfra igen. En mægler fortalte at rigtig mange Danskere solgte deres huse deroppe om foråret. Vinteren havde været for sur. Så tænkt jer rigtig godt om.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bor i det sydlige Malmø, arbejder på Strøget ved Rådhuspladsen. tager mig ca ½time i bil med 130km/t ( hvilket er ulovligt i både Sverige og Danmark, er jeg godt klar over ). I myldretiden tager det ca. 40-45 min, men det er så med køkørsel fra motovejsafkørsel København C, indover Sjællandsbroen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Undskyld men, det bliver altså også vinter. Det er jo bare "sommertider" i snakker om. Det bliver jo også vinter. Nu har de sidste vintre været ret så ok. Men kommer der en "rigtig" vinter kan man regne med at 3 dobble tiden så visse strækninger. Da min bror og svigerinde skulle flytte herover snakkede de om Tommelilla. Det var jo billigt. Det var jo ingen afstand på kortet:scared: Jeg frarådede på det kraftigste. De valgte heldigvis Skivarp og kan gode se idag at det var helt hen i vejret at bo så langt fra broen. En del vælger Sjøbo, men en del flytter også derfra igen. En mægler fortalte at rigtig mange Danskere solgte deres huse deroppe om foråret. Vinteren havde været for sur. Så tænkt jer rigtig godt om.
Er det ikke blot et spørgsmål om pigdæk/dubbdäck? Jeg mener at kunne forstå på Gio at det var guld værd da han hørte fra Flyinge på de dårlige dage i vinters? EDIT: Og sund fornuft i tilfælde nogen føler sig i det prædikende hjørne ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Sne Nej det er ikke nok. Selv de bedste dæk kan ikke flytte snedriver.

Er det ikke blot et spørgsmål om pigdæk/dubbdäck? Jeg mener at kunne forstå på Gio at det var guld værd da han hørte fra Flyinge på de dårlige dage i vinters? EDIT: Og sund fornuft i tilfælde nogen føler sig i det prædikende hjørne ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Undskyld men, det bliver altså også vinter. Det er jo bare "sommertider" i snakker om. Det bliver jo også vinter. Nu har de sidste vintre været ret så ok. Men kommer der en "rigtig" vinter kan man regne med at 3 dobble tiden så visse strækninger. Da min bror og svigerinde skulle flytte herover snakkede de om Tommelilla. Det var jo billigt. Det var jo ingen afstand på kortet:scared: Jeg frarådede på det kraftigste. De valgte heldigvis Skivarp og kan gode se idag at det var helt hen i vejret at bo så langt fra broen. En del vælger Sjøbo, men en del flytter også derfra igen. En mægler fortalte at rigtig mange Danskere solgte deres huse deroppe om foråret. Vinteren havde været for sur. Så tænkt jer rigtig godt om.
Vi har nu kun boet her i 2 vintre, og jeg indrømmer blankt, at der er mere sne her end i København og Malmö - men så er det altså heller ikke værre! Det første år vi boede her var vi sneet inde - i den forstand at alt afhængig af hvor vinden kom fra, var den ene hhv. den anden vej fyget til. Men det var jo altså ikke værre end at vi godt kunne komme herfra. Vi bor jo i nærheden af landevejen (bliver ryddet) og dernæst motorvejen (bliver ryddet og saltet), så selvfølgelig skal man belave sig på at det kan tage lidt længere tid, når det har sneet kraftigt - men det skal man jo både i by og på land!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nej det er ikke nok. Selv de bedste dæk kan ikke flytte snedriver.
Hvem snakker om sne? Jeg var primært glad for mine dubb-däck grundet glat føre om morgenen, og de kølige veje som har det med at være pænt glatte klokken *KLONK* om morgenen og ud ppå aftenen. Derudover står de dog også en del bedre fast i sne - så længe vi ikke snakker 30 cm af slagsen *g*

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Mette, velkommen til! :th2: Vi bor forbi Lund, 15 minutters kørsel videre op ad E22 incl. 5 minutter fra motorvejen. Da jeg arbejdede i Hundige, tog det mellem 45 og 55 minutter at komme på arbejde. Nu er jeg godt nok på barsel, men ellers arbejder jeg ved Rundetårn, og det tager godt og vel 1 time og kvarter at komme dertil med bil og Metro (parkerer på Amager og tager Metroen). Min mand har mellem 45 min. og en time til Fisketorvet (og 15 minutter af dem er altid inde i byen!) Som jeg altid skriver til kommende tilflyttere: Tag en GPS i bilen, når I er ude og se på hus. Tast jeres arbejdsdestination ind, så finder I hurtigt ud af om afstanden passer jer. Vi havde sat en time hver vej som maksimum, og vi bor altså temmelig langt oppe i Skåne i forhold til så mange andre danskere - men alligevel har vi kun 25-30 min. til broen, fordi vi bor så tæt på motorvejen... :)
Hvor langt er det lige i bor fra amager? Godt nok bor de fleste danskere i malmø og omegn, men i er sku langtfra de eneste der bor uden for den lorteby! Og temmelig langt oppe i skåne er sku ikke udenfor lund. Det er hässleholm og omegn;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
At jeg kørte 110 +.... Dét vel ikke så svært.....:D
Synes du selv du er sjov? Eller rettere...glem jeg spurgte. Jeg kender svaret. :sick: Synes du skulle tage #1's spørgsmål lidt mere seriøst, og ikke vildlede folk der forsøger at hitte hoved og hale i det hele vedr. flytte eller ikke-flytte. At du, igen, sidder og er stolt over at køre 240km/t på en to-sporet motorvej...ja, nå. Det skal vi ikke bruge mere tid på - uden at tråden falder fra hinanden. Håber #1 filtrerer lidt....:flov:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Helt seriøst Jesper..... Folk der ikke kan finde ud af så simple ting som at tjekke afstand vs tid, så må man altså godt se lidt humoristisk på tingene....Dét er sgu ikke rocketscience.....vel??? :D
Nej men det er lokalkendskab for folk der ikke kender en disse til området. Derfor spørger de her, og skal vi ikke antage at de vil køre i omegnen af den lovlige fartgrænse og så kan de selv optimere i tilfælde af de flytter hertil. Desuden har Michael+Kæreste og Thomas påpeget at Eniro ikke giver det helt korrekte billede, så måske er det robotvetenskap når det kommer til stykket. Hvis nogen har lyst til at diskutere andre brugeres kørsel kan dette gøres i en ny tråd.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Desuden har Michael+Kæreste og Thomas påpeget at Eniro ikke giver det helt korrekte billede, så måske er det robotvetenskap når det kommer til stykket..
nej det er simpel hovedregning .. på blandet 90 og 110 vej vil du jo ikke ha en gennemsnitsfart på 60kmt....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
36 km på 9 minutter...jeg skal love for det er "110+" <ahttp://www.sunddebat.com/uploads/emoticons/default_rolleye.gif' alt=':rolleye:'> (Google Maps mener det burde tage 26...) Hvordan vil du forklare dén?
Nu kan du kigge på min postering. Det tager 20-25 min. til lufthavnen hvis man kører lovligt. Og, til din information så er der 27km på min GPS. www.map24.com og google maps er helt hen i vejret... der er 27km !.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
nej det er simpel hovedregning .. på blandet 90 og 110 vej vil du jo ikke ha en gennemsnitsfart på 60kmt....
Og det er der lokal viden spiller ind. Det eneste kortet viser er en rød hovedvej (hvis ikke sekundær). Der står ikke hastigheder, så derfor er det godt at I kan sige at det tager xx minutter ved afslappet (læs lovlig) kørsel. Hvis du gerne vil snakke mere om beregningerne bag GPS navigation og Vejbeskrivelser så kan vi tage den over PM ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nu kan du kigge på min postering. Det tager 20-25 min. til lufthavnen hvis man kører lovligt. Og' date=' til din information så er der 27km på min GPS. www.map24.com og google maps er helt hen i vejret... der er 27km !.
Fair nok....så er vi nede på 180km/t :p Jeg er enig i, at man nok ikke skal forvente for meget lokalkendskab fra "nybyggere" - og derfor min lettere harceleren. Omend man da nok burde studse over 9.12 min fra alt andet end Lernacken/brofæstet. Men igen - i en travl tid, og med en masse at tænke på, så tror jeg ikke man lige bider mærke i det - og nok ender op med at tro at Vellinge/Hököpinge ligger en del tættere på broen end tilfældet ér.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...