Jump to content
TDC

Fartkontrol i tunnelen

Recommended Posts

Er der forskellige grader af den sygdom dér Frederik?? :D

Jeg kører ikke 110 i tunnellen for at spare 30 sek. Jeg gør det for ikke at få udslæt. Jeg er allergisk over for noget, eksperterne kalder slowassitis. Og står det på over en længere strækning, falder jeg simpelthen i søvn. Med andre ord: Jeg kører 110 i tunnellen for din og andres sikkerheds skyld. Edit: Jeg kørte faktisk blot 100 (fartpilot) i går på vej hjem som et "eksperiment". Det er lige nøjagtigt til at leve med (hvis ikke det lige var fordi, jeg havde problemer med at overhale en større lastbil midtvejs).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Er der forskellige grader af den sygdom dér Frederik?? :D
:D Apropos hastighed i tunneller. Er der nogen, der kan huske den tilladte hastighed i Limfjordstunnellen, og hvorvidt der er nødspor? (ja, jeg burde om nogen vide det - men jeg har altså glemt det :o)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
:D Apropos hastighed i tunneller. Er der nogen, der kan huske den tilladte hastighed i Limfjordstunnellen, og hvorvidt der er nødspor? (ja, jeg burde om nogen vide det - men jeg har altså glemt det :o)
Jeg tror at vide :p : 3 spor hver vej og ingen nødspor, fast hastighedsbegrænsning på 90, og mulighed for styre traikken, så man kan dele et rør, så modsatkørende trafik kan dele de 3 baner (2 med nord og 1 med syd f.eks.). Altså lukke et rør ved uheld, og stadig tillade trafik i begge retninger, men med lavere fart og færre baner. :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Der er også 90 på Guldborgsundstunnellen (2 spor ingen nødspor) og på Farøbroen (2 spor, vist nok et smalt nødspor). I DK har vi i hvert fald en tendens mod 90 i områder hvor bil nedbrud spærer spor af. Jeg ser det ikke som udpræget dumt eftersom det giver den gennemsnitlige dansker ca. 10 m ekstra "reaktionstid".

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Lidt trist så med alle dem "under gennemsnittet" der kører over hverdag... :sick:

Der er også 90 på Guldborgsundstunnellen (2 spor ingen nødspor) og på Farøbroen (2 spor, vist nok et smalt nødspor). I DK har vi i hvert fald en tendens mod 90 i områder hvor bil nedbrud spærer spor af. Jeg ser det ikke som udpræget dumt eftersom det giver den gennemsnitlige dansker ca. 10 m ekstra "reaktionstid".

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Kørte gennem tunneln idag, jeg tror helt klart det er et bluf nummer fra broens side. Afstanden mellem de to "T" er jo kun nogle 100 meter eller tager jeg helt fejl ?! Normalt er det vel 1000 meter. Yderligere blev der aldrig givet tilladelse til at lave ATK, broen fik afslag.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Kørte gennem tunneln idag, jeg tror helt klart det er et bluf nummer fra broens side. Afstanden mellem de to "T" er jo kun nogle 100 meter eller tager jeg helt fejl ?! Normalt er det vel 1000 meter. Yderligere blev der aldrig givet tilladelse til at lave ATK, broen fik afslag.
Ja, jeg syntes også det lugter lidt af fusk... Hvad skulle hindre en i at køre med fuld skru indtil det første 'T', og så holde de 90 km/t i de ca 100-200 m, hvor efter give fuld gas igen?? Det er da en total latterlig løsning de har indført - den giver s** da ikke respekt, så man 'tvinges' til at holde de 90 km/t.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
http://www.politi.dk/da/servicemenu/baggrund/helikopterfaq_01042009.htm Står at det netop er 1000 Meter. Der vil være alt for stor usikkerhed ved en mindre adstand, da det bliver 100 del sekunder som afgør om man kører for stærkt eller ikke. Fatter simpelthen ikke den bro og specielt ikke deres kommunikations afd. Men det gør de sikkert heller ikke selv :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg tror at vide :p : 3 spor hver vej og ingen nødspor' date= fast hastighedsbegrænsning på 90, og mulighed for styre traikken, så man kan dele et rør, så modsatkørende trafik kan dele de 3 baner (2 med nord og 1 med syd f.eks.). Altså lukke et rør ved uheld, og stadig tillade trafik i begge retninger, men med lavere fart og færre baner. :D Ja, sandt nok. It's all coming back to me now... :D Der er endda 90 i sydgående retning næsten en hel km inden tunnellen (det er dog relativt nyt; sådan var det vist ikke i gamle (5+ år) dage, hvis jeg ikke husker helt forkert. Well, jeg kan nu ikke mindes nogensinde at have kørt 90 på strækningen. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Griner link om helikoptermålinger. Taget derfra: Hvis en bil bliver målt til at køre for hurtigt, melder observatøren det over radioen til en kollega, der står længere fremme på vejen og standser bilisten. Her er det meget vigtigt, at observatøren hele tiden har øjnene på bilisten, så han er sikker på, at kollegaen på jorden har fået fat i den rigtige. Så samtidig med "observatøren" jonglerer rundt med sine 2 stopure, sin tabel og et skema skal vedkommende holde øjnene konstant på mistænkte? meget lidt muligt IMO. Specielt hvis der er den mindste smule trafikeret. ps. hvis der i tunnellen er 1000 meter mellem de 2 Tees (hæhæ) så er tunnellen pludselig blevet ca. 12 km lang.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Der er 500 meter mellem de 2 mærker fra sverige til DK. Mvh A

http://www.politi.dk/da/servicemenu/baggrund/helikopterfaq_01042009.htm Står at det netop er 1000 Meter. Der vil være alt for stor usikkerhed ved en mindre adstand, da det bliver 100 del sekunder som afgør om man kører for stærkt eller ikke. Fatter simpelthen ikke den bro og specielt ikke deres kommunikations afd. Men det gør de sikkert heller ikke selv :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Sad og støvede lidt juridisk møg af bøgerne herhjemme og fandt følgende...

»§ 791 a. Politiet kan foretage fotografering eller iagttagelse ved hjælp af kikkert eller andet apparat af personer, der befinder sig på et ikke frit tilgængeligt sted (observation), såfremt 1) indgrebet må antages at være af væsentlig betydning for efterforskningen og 2) efterforskningen vedrører en lovovertrædelse, der efter loven kan medføre frihedsstraf. Stk. 2. Observation som nævnt i stk. 1 ved hjælp af fjernbetjent eller automatisk virkende tv-kamera, fotografiapparat eller lignende apparat må dog kun foretages, såfremt efterforskningen vedrører en lovovertrædelse, der efter loven kan medføre fængsel i 1 år og 6 måneder eller derover.
Den er ikke ændret.... Så det er hamrende ulovligt det der foregår!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Sad og støvede lidt juridisk møg af bøgerne herhjemme og fandt følgende... Den er ikke ændret.... Så det er hamrende ulovligt det der foregår!
Hvad hedder den specifikke lov som indeholder de paragraffer du citerer...? For jeg tror loven om ATK tillader den slags...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Retsplejelovens §791...

Retsplejeloven, egentlig lov om rettens pleje, indeholder reglerne om domstolenes, politiets og anklagemyndighedens struktur, om betingelser for at blive og fungere som advokat, samt reglerne for domstolenes behandling af civile sager og straffesager, om inddrivelse af gæld mv. ved fogedretten, samt reglerne for politiets efterforskning af forbrydelser. Retsplejeloven indeholder også regler om aktindsigt i domme og andre domstolsafgørelser. Den første grundlov fra 1849 indeholdt bestemmelser om, at retsplejen skulle adskilles fra forvaltningen, og at der så snart og så vidt som muligt gennemføres offentlighed og mundtlighed i hele retsplejen. Trods disse løfteparagraffer, blev retsplejeloven først vedtaget i 1916, og den trådte i kraft den 1. oktober 1919. Siden 1919 er retsplejelove ændret et utal af gange, og det er efterhånden meget få bestemmelser, der er uændrede siden 1919. Ændringerne gennemføres typisk på grundlag af forslag fra enten Strafferetsplejeudvalget for så vidt angår reglerne om politiets efterforskning af forbrydelser, herunder reglerne om anholdelse, varetægtsfængsling og betingelserne for at anvende de forskellige efterforskningsmidler (ransagning, beslaglæggelse, telefonaflytning etc.) eller Retsplejerådet for så vidt angår reglerne om retsvæsenets organisation og reglerne om domstolsbehandling af civile sager og straffesager.
Hvad hedder den specifikke lov som indeholder de paragraffer du citerer...? For jeg tror loven om ATK tillader den slags...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...