Jump to content
Guest carspar

Trafikalt fredags-kaos samt lukning af Øresundsbroen

Recommended Posts

Citeret: Da det først i sidste øjeblik besluttes, hvilken transportform der anvendes i forbindelse med præsident Obama’s besøg, vil en række mulige eskorteruter blive lukket for al trafik i begge kørselsretninger. Det drejer sig om ruter fra Lufthavnen til Bella Center og fra Bella Center til Christiansborg Slot og fra Christiansborg Slot til Lufthavnen. Dette betyder at den københavnske trafik må forventes at blive påvirket i meget stort omfang, idet lukningerne også vil få indvirkning på trafikken fra de store indfaldsveje til København, herunder Øresundsmotorvejen, Sjællandsbroen, Vasbygade, Kalvebod Brygge m. fl. Dette kan betyde store ophobninger af trafik på tilsluttende veje, idet lukningerne kan vare flere timer. Trafikanterne opfordres derfor til at benytte offentlige transportmidler, eller søge andre veje ind til København.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis vejene er lukket, hvorfor skulle offentlig transportmiddel være bedre? - der er vel også lukket for busser. Metro og Tog virker kun i en vis grad hehe. Kan desværre ikke tage en hjemmearbejdsdag, har heldagsmøder.-....øv. Men så længe jeg kan komme af amagerstrandvej er jeg en lykkelig mand :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan du ikke.....Der er kø helt til Sverige.....

Hvis vejene er lukket, hvorfor skulle offentlig transportmiddel være bedre? - der er vel også lukket for busser. Metro og Tog virker kun i en vis grad hehe. Kan desværre ikke tage en hjemmearbejdsdag, har heldagsmøder.-....øv. Men så længe jeg kan komme af amagerstrandvej er jeg en lykkelig mand :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg snupper også en hjemmearbejdsdag, gider ikke pludselig holde i kø i en ½ time eller mere i tunellen. De lukker vel ikke også for internet forbindelsen til DK? :-) Hvad ville der egentlig ske, hvis alle pendlere blev hjemme på fredag, ville Øresundsbroen mon kræve erstatning for tabt indtjening? Kim www.billigtisverige.dk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad ville der egentlig ske' date=' hvis alle pendlere blev hjemme på fredag[/quote'] Så ville folk sidde 8 timer på facebook og øresundsdebatten fra egen matrikel af, i stedet for 8 timer fra "arbejds"pladsen af :laugh: Jeg har ikke mulighed for en hjemme"arbejds"dag, sikke noget pis øv o70.gif

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Københavns Politi siger, at broen lukkes fra kl. 8. Hvor længe den så holdes lukket vidste de ikke præcis. Så det er bare tidligt op og afsted :o)
Hvor har du set/hørt det? Synes egentlig det er ret tåbeligt, at en så stor hovedtrafikåre som Øresundsbron skal holdes lukket. Hvordan skal det så ikke gå under klimatopmødet?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hvor har du set/hørt det? Synes egentlig det er ret tåbeligt, at en så stor hovedtrafikåre som Øresundsbron skal holdes lukket. Hvordan skal det så ikke gå under klimatopmødet?
Ja, de burde først lukke ørsundsmotorvejen efter den første afkørelse mod lufthavnen, så det på den måde stadig er muligt at komme vidre - på en eller anden måde.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Broen lukker kl. 08.00 fredag Har netop talt med en "venlig" dame hos københavns politi, hun kunne bekræfte at broen lukkede kl. 8.00 smat at det da var ærgeligt for de +20.000 personer der dermed ikke kunne komme på arbejde for slet ikke at tale om at komme hjem igen, det med at lukke broen efter frakørslen hande hun kun et HA HA til overs for, da der jo var et klart trusselsbillede man måtte forholde sig til ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Har netop talt med en "venlig" dame hos københavns politi' date=' hun kunne bekræfte at broen lukkede kl. 8.00 smat at det da var ærgeligt for de +20.000 personer der dermed ikke kunne komme på arbejde for slet ikke at tale om at komme hjem igen, det med at lukke broen efter frakørslen hande hun kun et HA HA til overs for, da der jo var et klart trusselsbillede man måtte forholde sig til ?[/quote'] vidste hun hvor længe den er lukket ? og om den lukker igen senere på dagen ??

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Broen lukket "vidste hun hvor længe den er lukket ? og om den lukker igen senere på dagen ??" Nej det anede hun ikke "Jeg tror nu nok at man skal vente med at male fanden på væggen indtil det er meldt officielt ud....evt på politiets egen hjemmeside. Tror ganske enkelt ikke de helt har overblikket endnu..." Det lød nu som om de helt og holdent havde overblik, og der var ingen tvivl broen er lukket fredag fra kl. 8,00 til kl XX

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg talte med en meget sød dame hos Københavns Politi, som da godt kunne se, at det var ærgerligt, at alle der benytter broen ikke kan komme til/fra arbejde. Hun sagde at broen lukkes kl. 8 og åbner når ham-der-alligevel-har-en-helikopter-han-kan-bruge er taget afsted igen. Det skulle være omkring kl. 13. Inden jeg ringede til politiet havde jeg snakket med Øresundsbron, og der havde de ikke modtaget nogen som helst information. Det var ved 14 tiden. Er glad for vi har barnepigen klar på fredag.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...