Jump to content
Frakkel

Danskere der laver problemer i Malmö

Recommended Posts

Problemer med 4 danskere http://sydsvenskan.se/malmo/article555270/Slog-kvinna-med-cykel.html Da man nu selv er dansker, så kunne jeg ikke lade være med at kigge lidt igennem de forskellige kriminelle handlinger der er sket på det sidste. Og selvom jeg ikke har lavet noget statistik på det, så er jeg overbevist om at man kun skriver sådan på grund af at det er danskere. Normalt vil der stå noget ala "4 unge mænd lavede ballade....". Overfor danskere har man ikke så stor berøringsangst i medierne, man må kun håbe på at det breder sig til også at gælde andre minoriteter.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Problemer med 4 danskere http://sydsvenskan.se/malmo/article555270/Slog-kvinna-med-cykel.html Da man nu selv er dansker, så kunne jeg ikke lade være med at kigge lidt igennem de forskellige kriminelle handlinger der er sket på det sidste. Og selvom jeg ikke har lavet noget statistik på det, så er jeg overbevist om at man kun skriver sådan på grund af at det er danskere. Normalt vil der stå noget ala "4 unge mænd lavede ballade....". Overfor danskere har man ikke så stor berøringsangst i medierne, man må kun håbe på at det breder sig til også at gælde andre minoriteter.
öööh? forfölgelsesvanvid? danske medier skriver da på präcis samme måde hvis 4 svenskere laver samme idioti i danmark.. sorry kan slet ikke se en pointe i din post ..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
öööh? forfölgelsesvanvid? danske medier skriver da på präcis samme måde hvis 4 svenskere laver samme idioti i danmark.. sorry kan slet ikke se en pointe i din post ..
Nu er der som bekendt meget stor forskel på danske og svenske medier. Men Frakkels pointe er vel at han ikke mener Sydsvenskan havde nationalitetsbestemt de fire misædere, såfremt der havde været tale om fire palæstinensere/libanesere/nigerianere/irakere etc.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nu er der som bekendt meget stor forskel på danske og svenske medier. Men Frakkels pointe er vel at han ikke mener Sydsvenskan havde nationalitetsbestemt de fire misædere' date=' såfremt der havde været tale om fire palæstinensere/libanesere/nigerianere/irakere etc.[/quote'] En af de ting som var raadne i DK var netop at medierne i deres jagt paa at saelge aviser og forarge "Danskerne" gjorde alt for at udstille indvandrere og de SVAGESTE i samfundet, og faa danskerne til at raabe Vagt i gevaer hver gang de laest en historie om udlaending. Resultat- DF+ et intolerant samfund og vulgaert tone. (begge veje) Jeg tror at svenskerne har vaeret lidt dygtigere, og mere paapasselige med dette for ikke at oedelaegge samfundet, Saa hvis de kom til at naevne at 4 "danskere" har lavet noget lort, saa er de sikre paa at danskerne vil ikke foele sig forfulgt da de ikkke betragter dem som de svageste i samfundet, og det er normalt folk som de samligner sig med! Jeg synes det seatter det lidt i perspektiv for de danskere som vil foele sig forfulgte af Svenske medier, og giver dem en LILLE ide om hvordan dagligdagen er blevet for mange i DK.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

En lille ting som Danskere er gode til er at tage aere for det gode og vaske haender fra det daarlig. Eksempel, Carolina Woszniaki er Dansk, Arek Onyszko er Polsk. En Palaestinenser som har boet i DK i 26 aar, bliver doemt for narkohandel,kriminalitet eller andet , saa hedder de i ALLE medierne. "Dansker med Polsk,Palestinensisk,Irakisk afstemning er blevet doemt for..." Undskyld hvis jeg lyder lidt fordomsfuld, paa graense tild et racistiske men Det er jeg IKKE. Har boet i DK hele af min ungdom og mit voksen liv og oplevede det fedeste I DK. Har bare mange gange foelte mig udstillet og traadt over taererne af medierne i DK naar de udstiller minoritetter.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
En af de ting som var raadne i DK var netop at medierne i deres jagt paa at saelge aviser og forarge "Danskerne" gjorde alt for at udstille indvandrere og de SVAGESTE i samfundet, og faa danskerne til at raabe Vagt i gevaer hver gang de laest en historie om udlaending. Resultat- DF+ et intolerant samfund og vulgaert tone. (begge veje) ........ Jeg synes det seatter det lidt i perspektiv for de danskere som vil foele sig forfulgte af Svenske medier, og giver dem en LILLE ide om hvordan dagligdagen er blevet for mange i DK.
Først vil jeg sige at jeg ikke føler mig forfulgt af at der et nogle "danske" tåber der laver ballade. Jeg mener at problemet med Danmark var lige præcis mediernes berøringsangst(og politikernes) der gav mulighed for dansk folkeparti og dette er endt med at de nu sidder på 10 % af vælgerne. Jeg tror at det samme vil ske her i Sverige. Sverigedemokraterne har det væsentligere sværere pågrund af det svenske valgsystem, men de vil nok alligevel ende i riksdagen efter næste valg. At Sverigedemokraterne fik så et godt kommunalvalg sidste gang, specielt i de byer hvor der er mange problemer viser at Svenskerne er på vej ned af samme vej som Danmark har taget. At jeg er resourcestærk gør at jeg bare kan flytte derhen hvor der ikke er problemer. Dette løser bare ikke noget. Skellet vil kun blive større og når man ser hele kvarterer hvor svenskerne er en minoritet sammen med det svenske sprog, så bliver man nødt til at stille spørgsmålet, er det sådan her samfundet skal se ud?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
En lille ting som Danskere er gode til er at tage aere for det gode og vaske haender fra det daarlig. Eksempel, Carolina Woszniaki er Dansk, Arek Onyszko er Polsk.
:th2: Sådan er det :o -og det behøver ikke være noget med nationalitet at gøre. Hvis landsholdet vinder, står der i medierne: "VI har vundet", hvis landsholdet taber, står der: "landsholdet tabte" (og så må Rommedahl, Jon Dahl og Jørgensen gerne smides af holdet, så VI kan spille ordentligt igen:p)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
En lille ting som Danskere er gode til er at tage aere for det gode og vaske haender fra det daarlig. Eksempel, Carolina Woszniaki er Dansk, Arek Onyszko er Polsk.
Caroline har dansk statsborgerskab, Arek har ikke dansk statsborgerskab, ergo ganske korrekt Caroline er dansk og Arek polsk ;) Men at begge føler sig danske (kan jeg dog ikke udtale sig om) er jo en helt anden sag.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Caroline har dansk statsborgerskab, Arek har ikke dansk statsborgerskab, ergo ganske korrekt Caroline er dansk og Arek polsk ;) Men at begge føler sig danske (kan jeg dog ikke udtale sig om) er jo en helt anden sag.
At Wilson Kipkater så blev dansker jævnt hurtigt er en anden sag ;) Men ja Caroline og Patrick er vist enten født i DK eller er opvokset her det meste af deres liv og har derfor statsborgerskab. Jeg har dog aldrig hørt om at en Dansk-Polak er blevet udvist tilbage til Polen ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg tror at svenskerne har vaeret lidt dygtigere' date=' og mere paapasselige med dette for ikke at oedelaegge samfundet, Saa hvis de kom til at naevne at 4 "danskere" har lavet noget lort, saa er de sikre paa at danskerne vil ikke foele sig forfulgt da de ikkke betragter dem som de svageste i samfundet, og det er normalt folk som de samligner sig med![/quote'] Så det du siger er at det et ok at stigmatisere nationale grupper, så længe disse ikke (efter din vurdering) er svage grupper? Pardon my frensh, men det der er sku den værste gang gylle jeg længe har hørt. Det du siger er at det er ok at udstille etniske/nationale grupper så længe det bare ikke er 'din' gruppe. Du er sku lige så 'racistisk' som den gængse danske presse.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Svenskere er.... ...det mest selvfede folkefærd nord for Alperne, så er den ikke længere. Danskere har fejet glasskår og bræk op efter svensker i Helsingør i 4 generationer, og så går 4 idioter amok i Sverige. Ergo skaber dansker problemer i Sverige, tag jer sammen for helvede! :fight: "vi er så gode, vi er jo neutrale" og så sælger vi forresten lige antipersonelminer i afrika, men bare rolig, når resten af familien er flygtet til Sverige, efter at den yngste søn døde i borgerkrigen, er de velkommen i Sverige. Så har vi jo kompenceret. "vi har jo lavet en lov der forbyder racisme, og udstilling af minoriteter" men at alle svenskere et Europas største racister det betyder ikke noget. Danskere siger hvad de tænker, og handler derefter. Det er en torn i øjet på alle svenskere. OPRÅB: Tag jer sammen og kom videre......

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
En lille ting som Danskere er gode til er at tage aere for det gode og vaske haender fra det daarlig. Eksempel, Carolina Woszniaki er Dansk, Arek Onyszko er Polsk.
Jeg kan ikke huske hvornår Caroline tævede hendes kone.....kan du hjælpe?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Så det du siger er at det et ok at stigmatisere nationale grupper' date=' så længe disse ikke (efter din vurdering) er svage grupper? Pardon my frensh, men det der er sku den værste gang gylle jeg længe har hørt. Det du siger er at det er ok at udstille etniske/nationale grupper så længe det bare ikke er 'din' gruppe. Du er sku lige så 'racistisk' som den gængse danske presse.[/quote'] STIGMATISERE??? foeler du dig det da?? LOL Det eneste jeg siger er at du har ret til ytringsfriheden. Resten er det DU skriver er ren gylle og mindrevaerdskompleks fordi nogen har traadt DIG over taererne mester. Det jeg skriver er at man normalt ikke oplever den adfaerd fra Dankserne derfor saa skriver de om det paa de maade. Det er jo DET hele den her traad handler om jo, laes lige igen, DANSKERE laver ballade i Malmo. Breaking fu**** news! Det som foregik/gaar i DK er NETOP stigmatisering af SVAGE grupper som ikke kan svare for sig selv! Blot for at saelge aviser. Igen uden at taenke paa hvad dette kan medfoere af folkestemmning mod den bestemt gruppe. Saa er det selvfoelgelig ikke din skyld at 20% af danskerne styres af EB og BT og kun faar deres nyheder derfra. (15% DF+ 5% her og der, give and take 2-3%) PS. haaber at du kommer over den artikel i Sydsvensken!;) //Ahmad

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
...det mest selvfede folkefærd nord for Alperne, så er den ikke længere. Danskere har fejet glasskår og bræk op efter svensker i Helsingør i 4 generationer, og så går 4 idioter amok i Sverige. Ergo skaber dansker problemer i Sverige, tag jer sammen for helvede! :fight: "vi er så gode, vi er jo neutrale" og så sælger vi forresten lige antipersonelminer i afrika, men bare rolig, når resten af familien er flygtet til Sverige, efter at den yngste søn døde i borgerkrigen, er de velkommen i Sverige. Så har vi jo kompenceret. "vi har jo lavet en lov der forbyder racisme, og udstilling af minoriteter" men at alle svenskere et Europas største racister det betyder ikke noget. Danskere siger hvad de tænker, og handler derefter. Det er en torn i øjet på alle svenskere. OPRÅB: Tag jer sammen og kom videre......
Tillykke med din ny svensk indregistreret og afgiftsfri bil! :thumbdown:thumbdown

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan er det....

Tillykke med din ny svensk indregistreret og afgiftsfri bil! :thumbdown:thumbdown
Kan ikke umiddelbart få det til at hænge sammen med svenskernes dobbeltmoral og min bil, hænger det sammen med at min kone er læge i Sverige?? :thumbdown

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ved du hvad lille Ahmad, det er ikke mig der er frustreret og indebrændt. Det er ikke mig der sidder og tuder ved mit tastatur over at de fæle aviser i som helt uretmæssig forfølger lille stakkels mig. Mit bidrag til denne debat har blot været en uddybning af Frakkels pointe, samt påpegning af at du udviste en gevaldig omgang dobbeltmoral. Hvilket du rent faktisk har gjort en del gange i samme tråd.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Kan ikke umiddelbart få det til at hænge sammen med svenskernes dobbeltmoral og min bil, hænger det sammen med at min kone er læge i Sverige?? :thumbdown
Ok, om hun er statsminister her eller au pair pige er ikke pointen. Du skal bo der hvor du foeler din interesser er. Pointen er at hvis jeg stillede mig paa Raadhuspladsen i Kbh og sagde praecis det samme om Danskerne som du skrev i dit i indlag om svenskerne saa skal du hoere et rama skrig. "Skrid hjem til dit land hvis du ikke lan lide os", " ... men vores bistanshjaelp er vel go nok!" "skide araber" terrorist" Det har du vel (forhaabentlig) hoert Danskere sige. Ellers laes lige DF' s politik (15% af stemmerne i DK) Buttom line er, Danskerne tror at de er verdens mestre til alt, og Den danske maade at goere tingene paa er den rigtige. Resten skal der bare haanes og laves pis med. Det kan godt vaere at Svenskerne er racister, men saa laenge de holder det ind, og ikke lukker det ud i tide og utide, vil jeg mene er den rigtig maade at bevare et lands anstaendighed paa. For racisme er blot uvidenhed og forsvinder foer eller siden, Eller e rjeg bare Naiv?? Ps. Jeg kan godt skelne mellem racisme og fordom, for jeg er selv den foerste som faar det skidt naar jeg hoerer/laeser eller ser en af mine landsmaend som ikke kan opfoere sig konstruktivt (mildest sagt)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ved du hvad lille Ahmad, det er ikke mig der er frustreret og indebrændt. Det er ikke mig der sidder og tuder ved mit tastatur over at de fæle aviser i som helt uretmæssig forfølger lille stakkels mig. Mit bidrag til denne debat har blot været en uddybning af Frakkels pointe, samt påpegning af at du udviste en gevaldig omgang dobbeltmoral. Hvilket du rent faktisk har gjort en del gange i samme tråd.
STORE SUNE! Du kan skrive hvad du vil og svare paa mit indlaeg som du synes, jeg bliver ikke sur eller indebraendt. Jeg fortaeller dig den anden side af historien som man oplever som udlaending i DK, og brugte eksemplet i avisen som en slags sammenlinging mellem DK og SE. Jeg synes ogsaa at jeg var meget fair i mine indlaeg,( laes mine indlaeg igen!) men du kan aabenbart ikke lide lidt kritik. Jeg er glad for at for engangs skyld kan (du) nogen ikke sige til mig. "Kan du ikke lide lugten i bageriet saa...' selvom jeg synes jeg lever mit fredeligt og med lidt selvrespekt!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ok, om hun er statsminister her eller au pair pige er ikke pointen. Du skal bo der hvor du foeler din interesser er. Pointen er at hvis jeg stillede mig paa Raadhuspladsen i Kbh og sagde praecis det samme om Danskerne som du skrev i dit i indlag om svenskerne saa skal du hoere et rama skrig. "Skrid hjem til dit land hvis du ikke lan lide os", " ... men vores bistanshjaelp er vel go nok!" "skide araber" terrorist" Det har du vel (forhaabentlig) hoert Danskere sige. Ellers laes lige DF' s politik (15% af stemmerne i DK) Buttom line er, Danskerne tror at de er verdens mestre til alt, og Den danske maade at goere tingene paa er den rigtige. Resten skal der bare haanes og laves pis med. Det kan godt vaere at Svenskerne er racister, men saa laenge de holder det ind, og ikke lukker det ud i tide og utide, vil jeg mene er den rigtig maade at bevare et lands anstaendighed paa. For racisme er blot uvidenhed og forsvinder foer eller siden, Eller e rjeg bare Naiv?? Ps. Jeg kan godt skelne mellem racisme og fordom, for jeg er selv den foerste som faar det skidt naar jeg hoerer/laeser eller ser en af mine landsmaend som ikke kan opfoere sig konstruktivt (mildest sagt)
Mht. det sidste må du have meget travlt, gør du noget ved det?? Jeg tror faktisk at du har glemt at det var svenskerne der stigmatisere danskere. Så ikke nok med at du er dobbeltmoralsk, du har også dårlig hukommelse, men det er måske en og samme ting?? :fight: Om man bedst kan lide at få serveret tingene direkte, for så at forsvare sig og skabe dialog, eller vil sidde overfor en i bussen, der smiler men man ved tænker: "sådan et svin, bare han ville tage hjem" ja det er jo forskelligt, jeg ved godt hvad type jeg er. Gør du? :thumbdown Og ja, du er naiv!!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nu er der som bekendt meget stor forskel på danske og svenske medier. Men Frakkels pointe er vel at han ikke mener Sydsvenskan havde nationalitetsbestemt de fire misædere' date=' såfremt der havde været tale om fire palæstinensere/libanesere/nigerianere/irakere etc.[/quote'] ok sjovt nok har jag da läst netop det flere gange i sydsvenskan.. men ok man ser vel hvad man vil se

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...