Jump to content
michael k

mobile fartkameraer

Recommended Posts

Læste at de havde indbygget sporingsudstyr i alle kameraer der er opsat efter massiv hærværk nogen havde enda savet de faste af og kastet dem ud på en mark, så nu kunne de finde dem igen... Den der anhænger er sku lidt streng....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vel ved at være 3 år siden politiet fik de der mobile anhængere med et kamera på. Der var en del skriverier i medierne da de blev taget i brug, så jo de er helt lovlige. De står typisk et sted i et par timer, og så bliver anhængeren kørt hen til et nyt sted og bliver "parkeret" et par timer. Ganske udmærket, så kan politiet bruge deres recourser på andre ting, mens den mobile fartkontrol passer sig selv.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ja......og det virker som om at de bliver brugt med omtanke, istedet for med afgiftsindkrævning i mente. De står tit omkring skoler og børnehaver og hvor der ellers sker mange ulykker med børn. Jeg har ikke set dem på de store sikre veje....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
troede ikke det var lovligt i sverige ... körte forbi sådan en fiks sag idag... funderede på at ta den på krogen og med hjem mobil%20fartkamera.jpg
Har egentlig ikke noget mod fart kameraer, indimellem mangler der bare hastighedsangivelser på nogle strækninger. Men kameraerne får folk til at tænke overhastigheden, og det er jo en vigtig del af ideen med kameraerne, ikke kun de kr. der ryger i "kassen" Men kunne alligevel godt fristes til at gå hen og dreje traileren lidt :cool:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, der er vist ikke meget at brokke sig over med de mobile dimser. Vi må jo se at få lært at overholde hatigheden, især ved skoler og andet, hvor der er større risiko for påkørsel. Forresten, bliver de der "barnevogne" skiltet som de stationære, så er det jo bare at betale hvis man smutter lidt for hurtigt forbi. Nogen der ved noget om skiltninen? Thage

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det synes jeg ikke.... Synes det er ganske fint at de sætter dem op tæt på en skole eller andet med børn som på billedet. Absolut godkendt herfra! Men ja....de bliver savet af jævnligt....
ja men den jeg körte forbi stod midt på en landevej langtfra kryds skoler eller andet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Tja, der er vist ikke meget at brokke sig over med de mobile dimser. Vi må jo se at få lært at overholde hatigheden, især ved skoler og andet, hvor der er større risiko for påkørsel. Forresten, bliver de der "barnevogne" skiltet som de stationære, så er det jo bare at betale hvis man smutter lidt for hurtigt forbi. Nogen der ved noget om skiltninen? Thage
og nej den jeg passerede var ikke skiltet på forhånd men stod på en lige sträkning så man så den i tide

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ja så kan jeg ikke se fidusen i det....Andet end at det skal generere lidt ekstra Citronmåne glasur....
ja den stod på en af de der små holdepladser der er på landevejene der hvor der kul lige kan väre en bil eller 2 ville önske de ville stille sådan en ved mit hus det var derfor jeg overvejede at tage den med ..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
ville önske de ville stille sådan en ved mit hus det var derfor jeg overvejede at tage den med ..
De måtte også godt stille en permanent ved mit hus! Det ville være fantastisk at folk "blev tvunget" til at kappe 20-50 km/t af deres hastighed, for at overholde gældende hastighed (som i øvrigt er skiltet MEGET tydeligt her).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
De måtte også godt stille en permanent ved mit hus! Det ville være fantastisk at folk "blev tvunget" til at kappe 20-50 km/t af deres hastighed' date=' for at overholde gældende hastighed (som i øvrigt er skiltet MEGET tydeligt her).[/quote'] samme her der er 50kmt men de fleste körer ikke under 80 mange langt over 100

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeres hus Nu passerer jeg jo jeres hus flere gange om dagen. Og jeg fatter IKKE at folk tör köre mere end det man må og knapt nok det. Så jeg syntes at det er en god ide`hvis i fik en sådan

De måtte også godt stille en permanent ved mit hus! Det ville være fantastisk at folk "blev tvunget" til at kappe 20-50 km/t af deres hastighed' date=' for at overholde gældende hastighed (som i øvrigt er skiltet MEGET tydeligt her).[/quote']

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nu passerer jeg jo jeres hus flere gange om dagen. Og jeg fatter IKKE at folk tör köre mere end det man må og knapt nok det. Så jeg syntes at det er en god ide`hvis i fik en sådan
Nope, og med tanke på at jeg har været første (og eneste, da der ikke bor andre her) mand fremme ved fem alvorlige ulykker på de første 1½ år vi har boet her, så må man konstant undre sig over at folk ikke kan køre 50 km/t på det stykke vej her. Det er et mirakel at der kun har været to dødsulykker her med tiden, heldigvis ikke i vores tid, men jeg har nu oplevet rigeligt med kvæstede folk, folk i choktilstand osv her på 1½ år, efter deres biler har smadret sammen med 80+ km/t og rullet adskillige omgange ud over markerne. Man aner jo ikke hvilken tilstand folk er i, om der er børn i bilerne, når man bare smider hvad man har i hænderne og løber afsted for at yde førstehjælp og få slået alarm igen-igen-igen... Men nu har vi da lært den lokale indsatsleder her i byen at kende (også i anden sammenhæng) så godt at han og hans kone for første gang skal passe Alexander et par timer senere idag :) Så er der der ud over de ulykker der er sket mens jeg ikke har været hjemme, men hvor man bare kan se store plamager på asfalten, plasticdele og andre bileffekter liggende i vejkanten når man senere kommer hjem. Efter (min) den 5. store ulykke i maj 2009, så er politiet ENDELIG begyndt at holde fartkontrol, men desværre kun 3 gange siden maj, og endnu mere desværre står de helt inde i Skurup, dvs 5-800 meter herfra afhængig af hvor de helt præcis stiller sig. Hver gang politiet har været her er mange blevet stoppet, og sidst var der en idiot der kørte 93 km/t INDE I BYEN på en vej hvor der ikke er andet end sideveje ned til villakvarterene på begge sider af vejen! Det er sygt at så mange folk, velvidende at det er kommunens i særklasse farligste stykke vej, alligevel kører med hovedet under armen, når ingen har en chance for at gætte hvad der kommer på den anden side af bakken OG SAMTIDIG rundt om hjørnerne her ude :sick: Men er glad for at du er en af dem der rent faktisk overholder de 50 km/t, så er risikoen for at det er dig og din familie jeg skal ud og hjælpe næste gang da det mindre :th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...