Jump to content
EBL

Skurup Kabel TV

Recommended Posts

Jeg har i dag fået en brochure ind af døren fra Skurup Kabel-TV hvor de informere om nyt digitalt TV udbud f.o.m november. Jeg undrer mig over et par ting... 1) Hvis man undlader at tilmelde sig noget og undlader at købe programkort og digitalboks hos den lokale tv handel som råder en til, men har et tv (eller en computer) med DVB-C tuner, hvad vil man så kunne modtage efter introduktionen? - hele "Digital Basutbud m. DVB-C" antager jeg ,eller hvad? 2) Når nu både TV2 og DR1 indgår i både den analoge og digitale basispakke, hvorfor kan man så vælge at betale 39 kr/mån for Grannland Danmark pakken (som indeholder Dr1, Dr2 og Tv2), reelt set er det jo abre DR2 man køber da man jo allerede har de andre i basispakken, ikke sandt? 3) Når nu Skurup Kabel TV tilbyder de danske kanaler som digitale, hvorfor får vi så ikke samtidigt også de helt nye digitale danske kanaler såsom DRramajsang, DRk og DRhd, er det fordi de kræver Mpeg4 dekoder og Skurups Kanal TV dekoder ikke understøtter dette? - for ellers kunne man vel ligeså godt få disse med. 4) Tror i at man uden om kabeltv, fra Skurup down-town kan fange de nye digitale kanaler fra DK, med en UHF antenne på taget og en Mpeg4 dekoder ? 5) Er det korrekt forstået, at man i Skurup ikke kan vælge ikke at modtage og betale for kabel tv og dermed er tvungen til den årlige udgift på ca. DKK 1500?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
http://www.skurup.se/kabeltv Ham her er nok manden du skal henvende dig til :)
Ja han kan sikkert svare på en del af spørgsmålene, hvis vi ellers forstår hinanden og han ellers ikke er optaget af de 14799 andre Skurup'ere der sikkert også ringer til ham ;) Så jeg tænkte at der sikkert var nogen herinde der let kunne svare og at det var lidt lettere :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Uden at ville love for meget, så har jeg de digitale mpeg2 signaler ind fra bornholm uden nogle problemer med en uhf-antenne under taget som peger direkte mod senderen. Jeg kan ikke forestille mig at de skruer ned for signalet, når det sender i mpeg4. Du kan godt låne en mpeg2-boks af mig (købte et par stykker da jeg flyttede over), og en stueantenne. Hvis du har rimeliget frit udsyn i retningen mod bornholms nordspids, burde du (som jeg) kunne fange et signal på den måde. Kvaliteten er dog dårlig, så du bør nok op i en uhf og en antenneforstærker for at få stabilt signal. Sydskurup ligger jo pænt højt, så det er bare om du har andre huse i vejen ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Uden at ville love for meget, så har jeg de digitale mpeg2 signaler ind fra bornholm uden nogle problemer med en uhf-antenne under taget som peger direkte mod senderen. Jeg kan ikke forestille mig at de skruer ned for signalet, når det sender i mpeg4. Du kan godt låne en mpeg2-boks af mig (købte et par stykker da jeg flyttede over), og en stueantenne. Hvis du har rimeliget frit udsyn i retningen mod bornholms nordspids, burde du (som jeg) kunne fange et signal på den måde. Kvaliteten er dog dårlig, så du bør nok op i en uhf og en antenneforstærker for at få stabilt signal. Sydskurup ligger jo pænt højt, så det er bare om du har andre huse i vejen ;-)
Hmm jeg er ikke så meget for et halvdårligt signal. Jeg har frit udsyn til Bornholm så det lyder jo som om at det så skulle kunne lade sig gøre omend i dårlig kvalitet. Jeg får snart en ny PC med dvb-c og dvd-t tuner i, den må jeg vel kunne forsøge mig med sammen med en UHF antenne på samme vis som men en evt lånt boks, for den er vel automatiske mpeg2 og mpeg4 ikke sandt? (ps. tak for tilbudet :th2:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hmm jeg er ikke så meget for et halvdårligt signal. Jeg har frit udsyn til Bornholm så det lyder jo som om at det så skulle kunne lade sig gøre omend i dårlig kvalitet.
Hvis du sætter en rigtig UHF-antenne evt. med forstærker op, så er signalet ikke dårligt. Kun med stueantenne er det ustabilt hos mig. ;)
for den er vel automatiske mpeg2 og mpeg4 ikke sandt?
Ehh.. kodningen sker på de enkelte frekvenser, så du f.eks har dr1, tv2 og dr2 mpeg2 kodet på kanal 59 fra Bornholm, så det er de enkelte MUX'er (ret mig gerne hvis jeg bruger ordene forkert), der er kodet, og de er placeret på forskellige frekvenser - i forholdt til det analoge signal kan du nu have flere tvkanaler på samme frekvens, og efter sigende har bokser valgt at have rigtigt mange i hver mpeg4 mux.
(ps. tak for tilbudet :th2:)
Du siger bare til.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...