Jump to content
EBL

Lydbogs bibliotek ?

Recommended Posts

I Danmark har de et lydbogsbibliotek (http://netlydbog.dk/) findes der noget ligende i Sverige? - eller er man nødt til at købe bøgerne? Og et lille underspørgsmål: Kan vi (lovligt) låne bøger på et dansk bibliotek som bosiddende i Sverige og hvordan gør man i såfald? Kan man bare anvende biblioteket nærmest tættest ved sit arbejde evt. og hvordan "ID'er" man sig uden sit gamle sygesikringsbevis og evt. kørekort og naturligvis uden en dansk adresse?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke om der findes noget tilsvarende til lydbogsbiblioteket i Sverige, men ved dog, at de har lydbøger på Malmö Stadsbibliotek. Hvad angår dit underspørgsmål, så er jeg blevet oprettet som låner på Københavns Hovedbibliotek. Går udfra, at det er lovligt, da jeg oplyste min svenske adresse.. Som lånekort bruger jeg mit gamle sygesikringskort :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Som lånekort bruger jeg mit gamle sygesikringskort :)
men hvad mon man så gør hvis ikke man har dette... Det kan vel hellere ikke være meningen at man skal bruge det der nu er nogle fremmede menneskers adresse som legitimation :confused:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
men hvad mon man så gør hvis ikke man har dette... Det kan vel hellere ikke være meningen at man skal bruge det der nu er nogle fremmede menneskers adresse som legitimation :confused:
På frederiksberg får man 'bare' et gammeldags lånerkort.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har tilmeldt mig Tårnby bibliotek og der fik jeg et papkort som lånerkort. Der står ikke særlig meget på det en stregkode og en række tal. Men jeg ved ikke om de nye sygesikringskort kan bruges, jeg har stadig kun papirversionen. Jeg mener jeg bare havde noget billed-id med for mit danske cpr-nr og oplyste min svenske adresse. Og de er ganske flinke til at bestille det materiale hjem som man kunne ønske sig (udover første gang hvor de klokkede lidt i det).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...