Jump to content
zabel

Rejsegaranti - Hvordan?

Recommended Posts

Begyndte her 4. januar at tage toget i stedet for bilen til DK på arbejde. Havde godt hørt at kystbanen og DSB First var noget BIIIIIIIB, men hold da lige helt op hvor er det ringe!!!! Hvordan forholder det sig med rejsegaranti og penge tilbage? - Hvor meget skal toget være forsinket, og hvad kan man få i erstatning? I dag, da jeg skulle på arbejde og med toget kl. 10:11, kørte det først kl. 10:34. Da jeg så skal hjem igen fra Kbh H. kl. 18:03, ja så kørte toget ikke før kl. 18:44. Det er fair nok at et tog kan være forsinket (nej det er det egentlig ikke), men HVORFOR kan de så ikke informere ordentligt at toget er ca. 40 min forsinket, i stedet for at løbende at lægge 2-3 min til forsinkelsen? - JEG FATTER DET IKKE!!! Er du så færdig det kan få én til at overveje om man ikke skulle sætte sig tilbage bag rattet på den tyske kane med de 306 heste.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde min premiere på "tilbage til toget" i går, efter at have taget december i bil pga. klimatopmøde. Og jeg kunne så også tage hul på en større stak af garantibilletter. Jeg havde faktisk helt savnet det lidt - lidt motion af cykelturen ned til stationen, og muligheden for at at sidde og sove undervejs eller læse e-mails. Og I går hvor alt gik til tiden var jeg helt glad!. Men tak skal du ellers have hvor man blev pillet ned på jorden igen i dag. Over 25 minutters forsinkelse både om formiddags og om eftermiddagen. Er der nogen der ved hvordan man i praksis søger om to erstatningsbilletter via kun een garantibillet??? Hæfter hele dynen sammen eller hvad?? Det er altså rigtig synd at de ikke kan få det skidt til at køre til tiden - I stedet for alle de vidtløftige klimamål og grønne afgifter i stor stil, kunne de så for helvede ikke bare få toget til at køre til tiden, så fx. jeg (og masse andre ligesindede) ender med at lukke næste nul CO2 ud i stedet for at skulle lukke CO2 fra en 11-12 liter afbrændt benzin om dagen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Man fatter ikke at der slet ingen sanktioner er' date=' for sådan et firma må da bare ikke bedrive jernbane og passagertransport.[/quote'] Se det fra statens synspunkt. * Hvis de kræver nok bod af DSBworst, så går skidtet konkurs/betalingsstandsning. At DSBworst i store strøg så opfylder den kontrakt de har indgået er så en anden sag :( * Mange af problemerne kan også sendes videre til BaneDK, som er ejet af staten, hvilket betyder at man ville kræve penge fra sig selv (hvilket virker lidt fjollet) * DSBworst har vist ikke brudt deres kontrakt nævneværdigt, så hvis kontrakten skulle hæves så skulle de nok have en kompensation, hvorefter vi skulle have en længere udbudssceance igen. Så vi pendlere kan ikke gøre så meget andet end at 'tage imod', uden nogen form for at komme af med vores frustationer ;) Tilgengæld er rejsegarantisystemet langsomt og på ingen måde tidssvarende, men vi har det da ....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Tilgengæld er rejsegarantisystemet langsomt og på ingen måde tidssvarende' date=' men vi har det da ....[/quote'] Men giver mulighed for absolut billig transport. I perioden 1/4-09 - 31/1-10 har jeg købt 3 periodekort, kørt i bil én måned og resten kørt gratis på rejsetidsgaranti. Det er mange penge sparet med en pris på 2580 pr måned (men også meget tid spildt, dog er mine afgange ikke så ramt for tiden)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Har surfet lidt rundt på Arriva og DSB Firsts hjemmesider, men kan ikke finde noget information omkring rejsegaranti-billettens gyldighed. Sagen er, at jeg gerne vil finde noget dokumentation på at eller om garantibillettens gyldighed. Min kone som har et Øresundskort gyldigt fra Malmø til Klampenborg / Glostrup, har flere gange fået at vide at hendes garantibillet ikke er gyldig på Arrivas busser i Lyngby. Jeg har selv det samme Øresundskort og har ligeledes mødt skepticisme overfor rejsegarantien på busser på Nørrebro og i Ballerup. Kan det passe, at man skal få det dårligt hver gang man viser en rejsegarantibillet på busser i Danmark ? Hvor står der egentlig noget om rejsegaranti-billetternes gyldighed? Jeg kunne godt tænke mig at smide dokumentation hen til den chauffør som hver gang siger, at man ikke kan køre på den billet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det står jo på selve billetten, hvilke øresundszoner den gælder til (AB+FL fx), ligesom der på dem, der udstedes af DSB First står, at de gælder til alle tog, busser og metro, og på dem, der udstedes af Skånetrafiken, står der, at de gælder til rejse i øresundstakstsystemet tur og retur på den strækning, der er angivet på forsiden af billetten. Der står så godt nok ikke, om det så er for tog, bus og metro, men det burde jo give sig selv, at øresundstakstsystemet omfatter alle tre transportformer. Og hvis du kan bruge et månedskort til at køre med bussen, så kan du naturligvis også bruge en garantibillet til samme strækning.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
[...]Er der nogen der ved hvordan man i praksis søger om to erstatningsbilletter via kun een garantibillet??? Hæfter hele dynen sammen eller hvad??[...]
Ja. De gange jeg har søgt om erstatning for både ud og hjem på samme garantibillet, er det præcist hvad jeg har gjort, og fået 2 nye billetter ud af det :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Har surfet lidt rundt på Arriva og DSB Firsts hjemmesider, men kan ikke finde noget information omkring rejsegaranti-billettens gyldighed. Sagen er, at jeg gerne vil finde noget dokumentation på at eller om garantibillettens gyldighed. Min kone som har et Øresundskort gyldigt fra Malmø til Klampenborg / Glostrup, har flere gange fået at vide at hendes garantibillet ikke er gyldig på Arrivas busser i Lyngby. Jeg har selv det samme Øresundskort og har ligeledes mødt skepticisme overfor rejsegarantien på busser på Nørrebro og i Ballerup. Kan det passe, at man skal få det dårligt hver gang man viser en rejsegarantibillet på busser i Danmark ? Hvor står der egentlig noget om rejsegaranti-billetternes gyldighed? Jeg kunne godt tænke mig at smide dokumentation hen til den chauffør som hver gang siger, at man ikke kan køre på den billet.
Har et par gange været ude for bussemænd der kigger underligt på garantibilletten, har som regel bare forklaret at det er sådan en man får som kompensation når man er mere end 25 minutter forsinket til sin destination, så har de som regel bare trukket på skuldrene eller rystet på hovedet og viftet mig videre ind i bussen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Har et par gange været ude for bussemænd der kigger underligt på garantibilletten' date=' har som regel bare forklaret at det er sådan en man får som kompensation når man er mere end 25 minutter forsinket til sin destination, så har de som regel bare trukket på skuldrene eller rystet på hovedet og viftet mig videre ind i bussen.[/quote'] I buschaufførens forsvar kan måske tilføjes, at antallet af forskellige billet-typer, -størrelser/udformninger og udstedere efterhånden er nået et grotekst niveau. Og jeg kan et eller andet sted godt forstå at en chauffør i Ballerup ikke lige kender noget til en garanti-billet fra Skånetrafiken. Men den gælder i hele øresundstakstsystemet som andre også er inde på (selvfølgelig kun i de områder der står på billetten :D)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...