Jump to content
Lasse

Hjælp jeg skal bruge en god og meget billig pendler bil

Recommended Posts

Det blev en 323 Mazda. Bilen skal primært bruges tl pendling' date=' men jo det er da et ekstra plus at familien kan tage på udflugt i bilen i weekenden. :love:[/quote'] Til lykke med det. :) Kunne prisen holde sig under de 10k? Hvilken årgang (og antal mil) er det? Generelt er det nogle driftssikre biler, de 323'ere. Fornuftigt valg IMO. :thumbup:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan tjekker man om bilen har noget gæld (selvom det er tvivlsomt at der skulle være noget gæld i en bil i denne prisklasse). Basse har været så flink at fortælle mig at man kan så bliver op på transportstyrelsens hjemmeside, men jeg kan bare ikke se præcis hvordan man gør det, nogen der har prøvet det før?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Som fører af en 323 fra '85 i bilens sidste 6 leveår, så kan jeg kun sige at det er en fantastisk lille bil. Hvis du gi'r den lidt olie og vand, samt skifter tændrør i ny og næ, så kører den bil indtil den ruster væk under dig :D Ang. transportstyrelses hjemmeside så skal du få dem til at faxe informationer til dig (eller arbejdsplads). Det er nederst på siden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Heh, så blev det sgu min tur til at købe en. :) Har i et stykke tid gået og luret på en ekstra pendlerbil med lave driftsomkostninger, høj driftssikkerhed, osv. Blev en 2-liters 323F fra 2002 med kun én ejer og 10.000 mil på bagen. 5-dørs og med jydekrog, så klart. :D Mazda_323F.jpg

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
De kører skide godt - men seriøst. Din opc kan da sagtens køre i sne og bruger da ikke så meget mindre på literen end en 2.0 323f ? :-)
Næh, de drikker vel omtrent det samme, men OPC'en forsvinder til sommer og erstattes af en superforslugende Evo (jeg forventer maks. 7 km/l) med meget korte serviceintervaller, høj afskrivning for hver kørt km, osv. Desuden bliver det over mit lig, at der kommer jydekrog på den - end ikke aftageligt. Derudover kan jeg bare godt lide at have flere biler at vælge imellem afhængig af, hvad jeg skal. Skal jeg eksempelvis parkere inde midt i Malmö/Kbh, til bageren om søndagen eller køre rundt med haveaffald, bliver det i Mazda'en.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Heh' date=' så blev det sgu min tur til at købe en. :) Har i et stykke tid gået og luret på en ekstra pendlerbil med lave driftsomkostninger, høj driftssikkerhed, osv. Blev en 2-liters 323F fra 2002 med kun én ejer og 10.000 mil på bagen. 5-dørs og med jydekrog, så klart. :D[/quote'] Ser sgu fin ud :) Hva' måtte du slippe? omkring 50k SEK?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Heh, så blev det sgu min tur til at købe en. :) Har i et stykke tid gået og luret på en ekstra pendlerbil med lave driftsomkostninger, høj driftssikkerhed, osv. Blev en 2-liters 323F fra 2002 med kun én ejer og 10.000 mil på bagen. 5-dørs og med jydekrog, så klart. :D Mazda_323F.jpg
Den ser flot ud, tillykke med købet. Det er jo ren luksus at have bil til enhver lejlighed.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Var ude og prøve den nye Gofl GTI med 210 HK - er du råden en lækker bil. Den er så meget bedre end den gamle sq.
Er det ikke først og fremmest lydoplevelsen (indsug og udstødning), som er blevet meget bedre og dermed løfter hele kørselsoplevelsen, når man sidder bag rattet? Handling og power ligner vel mere eller mindre sig selv, eller hvordan? (følg eventuelt op med et reply i hot hatch -tråden, så vi ikke ender med at køre helt af banen i denne tråd :D).
Den ser flot ud' date=' tillykke med købet. Det er jo ren luksus at have bil til enhver lejlighed.[/quote'] tak tak :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...