Jump to content
MrPong

Hjælp - Skal jeg kontakte politiet?

Recommended Posts

Hej, Jeg har brug for hurtig hjælp og råd.. Jeg har haft kontakt til en håndværker, som er forsvundet fra jordens overflade, og har samtidig fået et forskud på arbejdet han skulle udførre. Jeg har et stykke parpir med hans personnummer og hvad han skulle udførre for det forskud han har fået. Lige nu har jeg et rum hvor intet er sket.. dvs jeg har beviser for han ikke har været der. Jeg vil rigtig gerne fange ham fyren, og få mine penge tilbage.. men hvordan skal jeg bære mig ad? Skal jeg ringe til politiet, så de kan se han ikke har været der og lave noget? Hvis jeg nu får en anden til at lave mit køkken, og jeg først anlægger sag mod ham bagefter, er der jo ikke rigtig beviser for han ikke har været der. Eller er det slet ikke politiet jeg skal ringe til? Tak for hjælpen på forhånd

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Eller er det slet ikke politiet jeg skal ringe til?
Du vil sikkert kunne få mere ud af at kontakte nogle med lidt mere hårdføre og truende argumenter. Politiet tvivler jeg stært på kan hjælpe dig alverdens.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Är han svensk? Dvs finns det en möjlighet att få tag i honom? Utländska "con-artists" är ju väldigt svåra att fånga, så där kanske polisen inte lägger ner så mycket jobb? Jag hade polisanmält honom, om inte annat så för att göra polisen uppmärksam på honom.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Är han svensk? Dvs finns det en möjlighet att få tag i honom? Utländska "con-artists" är ju väldigt svåra att fånga, så där kanske polisen inte lägger ner så mycket jobb? Jag hade polisanmält honom, om inte annat så för att göra polisen uppmärksam på honom.
Ja han er svensk. Jeg har også hans personnummer og adresse.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke politiet tager sig af sløve håndværkere. Der skal være et vist minimum af ond vilje fra mandens side før det er bedrageri. Måske er han afgået ved døden. Det har man jo ret til. Men hvis han har en adresse, så kan man vel opsøge ham og han har vel også en telefon eller hvad?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg tror ikke politiet tager sig af sløve håndværkere. Der skal være et vist minimum af ond vilje fra mandens side før det er bedrageri. Måske er han afgået ved døden. Det har man jo ret til. Men hvis han har en adresse' date=' så kan man vel opsøge ham og han har vel også en telefon eller hvad?[/quote'] Hej Nils, Håber selvfølgelig ikke der er sket noget alvorligt med ham, men det skal da ikke udelukkes. Jeg har både hans adresse,telefonummer og personnummer, men han er umulig at komme i kontakt med. Det er ikke første gang han har 'brændt mig af', men denne gang er han forsvundet som dug fra solen. Han har fonylig også skiftet mobilnummer, som jeg ikke på daværende tidspunkt undrede mig over, men kan måske se en sammenhæng nu. Har snakket med en elektrikker, som også fortæller mig han skylder ham penge, og har opgivet at komme i kontakt med ham. Han har prøvet i over 3 uger at få kontakt med ham. Det kan måske være derfor han har skiftet telefonnummer. Uheldigvis har han min nøgle, så låsen er skiftet i går!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Lige nu har jeg et rum hvor intet er sket.. dvs jeg har beviser for han ikke har været der
Jeg er bange for at det ikke beviser så meget at vise et rum hvor der slet ikke er sket noget, dette kunne jo ligeså godt bevise at der aldrig er indgået en aftale og at han derfor ikke er påbegyndt. Det der er interessant at bevise er at han har fået dine penge, du har vel sørget for en kvittering eller kan måske påvise en bankoverførsel? Uden en af disse to bliver det en lang tur op ad bakke at få dine penge tilbage og politiets hjælp skal du ikke regne med. Det vil iøvrigt også hjælpe at kunne bevise enhver form for kontakt i har haft med hinanden telefon-logs, emails o.s.v. Har du hans personnummer kan du også finde hans adresse, har du prøvet at aflægge ham et besøg? Selvom du ikke skal forvente politiets hjælp ville jeg anmelde ham alligevel, det kan som Lolikken siger blive til din fordel senere, og hvem ved måske er din brik den manglende i et større puslespil mod en evt. svindler. Held og lykke !

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...