Jump to content
bananas

Espressomaskiner - nogen anbefalinger?

Recommended Posts

Jeg endte jo med at bestille en Nespresso Pixie fra Tretti
Og hvis man kan li' farven blå, kan man lige nu få en til 595,- og få 350 fratrukket prisen. Det bliver 245 SEK. http://www.tretti.se/hushallsapparater/kaffe-espresso/kapselmaskiner/nespresso-c60-eu-bl-ne Ved ikke om der er nogle finurligheder ved tilbuddet, så tjek det lige igennem. Er nu selv mest til "rigtige" espressomaskiner. Vh, Lars.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ja lige præcist - det var sådan en jeg købte. Og der er ingen finurligheder som jeg kan se det. Jeg har registeret mit køb hos Nespresso og venter nu bare på at de får det behandlet. Den er absolut bare købt som supplement til Impressa'en - men det er jo ikke engang en "rigtig" maskine hvis man ynder at lave kaffen på den gammeldags maner i en manuel espressomaskine hvor man styrer det hele selv :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fundet én "bug" i Jura maskinen - hvis den løber tør for bønner fortsætter den alligevel og brygger med den mængde kaffe der nu engang var tilbage - selv om det er ganske lidt. Det giver en noget tynd oplevelse i dén kop :) Saeco'en smed ganske enkelt kaffen ud og bad om at få påfyldt ny kaffe hvis den løb tør mens den kværnede kaffe til en kop - det syntes jeg egentlig er en smartere løsning. Men det er så også det eneste der er galt med den. Ellers leverer den stabil god kaffe og skummer mælk rigtig fint. Jeg har haft rengøring af den en enkelt gang (den siger selv til når det er tid). Hvis man er vandt til Saeco hvor man skal splitte hele maskinen ad er det godt nok let - den klarer det hele selv bortset fra at man skal tilsætte en rengøringstablet i starten af processen og tømme brugte bønner af inden man starter rengøringsprogrammet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Bare til info så kan det betale sig at köbe kapsler på Elgiganten. De har ikke altid alle hjemme' date=' men de fleste. Hele bönner kan med fordel köbes på Willys, Garant deres "eget" märke. Jeg hörte en diskution ved julefesten den anden dag, alle var enige om at de bönner er bedst![/quote'] Hm... jeg har tidligere købt Garants kaffe, og fandt dem ikke særligt interessante dengang. Men fordi du skrev dette, stod jeg i Willys for et par dage siden foran Garants hele bønner og havde dig i tankerne. Så jeg købte en pose. Da jeg prøvede dem, blev jeg enig med mig selv om, at de ikke var særligt gode. Det var den mørkegrønne pose med espressobønner fra Garant. Snakker vi om samme kaffe? Kaffen er en blanding af arabica og robusto... selvom robusto ofte blandes i espressokaffe for at hæve koffeinniveauet, går jeg hellere efter en 100% arabica-type. Så... jeg kan ikke anbefale den kaffe. Men den er bedre end en rød pose fra Bosnien - hold da kæft, hvor den smager fælt. Og når man lukker op for posen, stinker den som i en skobutik. Vh, Lars.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Haha.. Nescafe smager jo ikke af kaffe vil jeg vove at påstå. Men hvis man kan lide smagen af Nescafe er det ikke spor dumt! :) Med hensyn til bønner så plejer jeg gerne at nappe nogen After Dinner kaffebønner i Irma når de er på tilbud (typisk 3 x 500 gram for 99:-) - det er 100% arabica bønner og jeg syntes det virker godt både til alm espresso såvel som til en lang udgave.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...