Jump to content
M&T

Erfaringer med håndværkere søges

Recommended Posts

Hej Vi skal til at renovere og isolere 1. sal og i den forbindelse rive alle skillevægge ud, inddrage skunk og lave 2 værelser om til 3. Det bliver en større omgang. Vi leder efter nogle gode og ærlige håndværkere til at lave det for os. Jeg har søgt en del på google og de svenske gule sider, men har indtilvidere kun denne her tilbage på listen: http://byggservicepl.se/ Men vi vil gerne have mindst 1 andet tilbud. Er der nogen her som kan anbefale en håndværker virksomhed af en hvis størrelse som kan stå for det hele? (ikke bare 2 mand med en hammer)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Prøv www.totalrenovering.se dem har jeg brugt til lidt forskelligt, og er til at tale med og super flinke. -Kress...
En ting er at de ikke kan stave, men de gør det sku ikke nemmere for sig selv, syntes godt nok deres side er forvirrende, og ikke mindst deres priser? Under priser står der: Sverige+%110skat +material+moms+körning Timlön: 250kr+ moms+skat+körning=ca.625kr.

ELEKTRONISK INSTALLATION Exra tv kontakt, internet kontakt, telefon alarm, musik system (enligt överenskommelse) OBS vi jobbar även på löpande timlön 250 kr+moms+skat+körning=ca.625 kr ------------------------------------------------------ Sverige+%110 skatt +material+moms+körning Danmark+%110 skatt +material-moms+körning ELEKTRONISK INSTALLATION Exra tv kontakt, internet kontakt, telefon alarm, musik system (enligt överenskommelse) OBS vi jobbar även på löpande timlön 250 kr+mo ELEKTRONISK INSTALLATION Exra tv kontakt, internet kontakt, telefon alarm, musik system (enligt överenskommelse) OBS vi jobbar även på löpande timlön 250 kr+moms+skat+körning=ca.625 kr

------------------------------------------------------ Sverige+%110 skatt +material+moms+körning Danmark+%110 skatt +material-moms+körning

ms+skat+körning=ca.625 kr

------------------------------------------------------ Sverige+%110 skatt +material+moms+körning Danmark+%110 skatt +material-moms+körning

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

haha "sensyr system" endnu federe er det at de bruger billeder af badevärelser som de ikke har lavet haha .. 2 af badevärelserne er billeder tyvstjålet fra hollandske Tiger´s kataloger og ffs hvis 625kr i timen er "malmös billigeste" så er jeg glad for jeg ikke bor i malmö og hvad med ROT avdraget.. de skriver "Nytt rotavdrag gör att du kan få 50% rabatt på det arbeta vi utför åt dig!" hmm hvad hvis man får udfört arbejde for 500000 gir de så stadig 50%?

En ting er at de ikke kan stave, men de gør det sku ikke nemmere for sig selv, syntes godt nok deres side er forvirrende, og ikke mindst deres priser? Under priser står der: Sverige+%110skat +material+moms+körning Timlön: 250kr+ moms+skat+körning=ca.625kr.

ELEKTRONISK INSTALLATION Exra tv kontakt, internet kontakt, telefon alarm, musik system (enligt överenskommelse) OBS vi jobbar även på löpande timlön 250 kr+moms+skat+körning=ca.625 kr ------------------------------------------------------ Sverige+%110 skatt +material+moms+körning Danmark+%110 skatt +material-moms+körning ELEKTRONISK INSTALLATION Exra tv kontakt, internet kontakt, telefon alarm, musik system (enligt överenskommelse) OBS vi jobbar även på löpande timlön 250 kr+mo ELEKTRONISK INSTALLATION Exra tv kontakt, internet kontakt, telefon alarm, musik system (enligt överenskommelse) OBS vi jobbar även på löpande timlön 250 kr+moms+skat+körning=ca.625 kr

------------------------------------------------------ Sverige+%110 skatt +material+moms+körning Danmark+%110 skatt +material-moms+körning

ms+skat+körning=ca.625 kr

------------------------------------------------------ Sverige+%110 skatt +material+moms+körning Danmark+%110 skatt +material-moms+körning

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det er uden tvivl blevet nemmere at finde håndværkere, specielt i disse tider med finanskrisens rasen, om de så kan udføre kvalitetsarbejde er jo noget helt andet. Jeg vil, med over 10-års erfaring fra håndværkerbranchen, anbefale dig at få en uafhængig rådgiver på projektet, der kan styre sagen da det er en større opgave. Så sikrer du dig, at håndværkerne udfører deres arbejde ordentligt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er uden tvivl blevet nemmere at finde håndværkere' date=' specielt i disse tider med finanskrisens rasen, om de så kan udføre kvalitetsarbejde er jo noget helt andet. Jeg vil, med over 10-års erfaring fra håndværkerbranchen, anbefale dig at få en uafhængig rådgiver på projektet, der kan styre sagen da det er en større opgave. Så sikrer du dig, at håndværkerne udfører deres arbejde ordentligt.[/quote'] Siger du at det er blevet nemmere? Måske i dk, jeg har kontaktet en del her i sverige de sidste måneder med henblik på at mit badeværelse skal laves... 2 har været her, og gav så høje tilbud at man bare vidste at de ikke gad lave det. En anden kom, og vendte aldrig tilbage? Et par stykker blev der aftalt tid med, men de kom aldrig... Måske de svenske håndværkere har det for godt!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville nok tage fat i en bygningskonstruktør el. lign med lidt års erfaring, jeg skal nok lige se om jeg kender nogen, der kan hjælpe dig og vender fluks tilbage. Til Thomas: Det var da utroligt, at de ikke gider vende tilbage til dig, og hvis de gør så giver den slags priser :( Skidt! Jeg ville gerne tilbyde at hjælpe, men i Sverige kræves der vådrumscertifikat for at lave badeværelser, det har jeg så ikke, men har derimod 2 arme, der har støbt utallige gulve og sat uhyggelig mange m2 fliser op :-) Så den del kunne jeg godt klare for dig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg ville nok tage fat i en bygningskonstruktør el. lign med lidt års erfaring, jeg skal nok lige se om jeg kender nogen, der kan hjælpe dig og vender fluks tilbage. Til Thomas: Det var da utroligt, at de ikke gider vende tilbage til dig, og hvis de gør så giver den slags priser :( Skidt! Jeg ville gerne tilbyde at hjælpe, men i Sverige kræves der vådrumscertifikat for at lave badeværelser, det har jeg så ikke, men har derimod 2 arme, der har støbt utallige gulve og sat uhyggelig mange m2 fliser op :-) Så den del kunne jeg godt klare for dig.
Hehe, det der skal bruges håndværker til er til bytte af kloak og gulvvarme. Og så selvfølgeligt støbning af nyt gulv. Grunden til at jeg vil bruge svenske håndværkere er for at bruge rot fradraget. Men du kan selvfølgelig altid komme og give en pris. Du har pm med nummer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Arbejde i Sverige Husk at du skal arbejde i Sverige for at få rotavdrag

Hehe, det der skal bruges håndværker til er til bytte af kloak og gulvvarme. Og så selvfølgeligt støbning af nyt gulv. Grunden til at jeg vil bruge svenske håndværkere er for at bruge rot fradraget. Men du kan selvfølgelig altid komme og give en pris. Du har pm med nummer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Husk at du skal arbejde i Sverige for at få rotavdrag
Ikke nødvendigvis, det rækker hvis konen (eller bare den ene part) arbejder i Sverige ;) Desuden er der sat fokus på at håndværkernes priser er sat gevaldigt i vejret efter at ROT-avdraget blev genindført. Så dem der i virkeligheden tjener på det, ja det er håndværkerne. Kunden kan så stå og sige, "fedt, jeg fik 50% rabat på den dobbelte pris"... Og så kommer overraskelsen for kunden, når man så efterfølgende finder ud af at ROT-avdraget ikke var helt så cool, når nu man samtidig har store lån i sit hus (betaler meget i rente), men sådan er der jo så meget man først finder ud af bagefter.... Er selv i gang med at skulle skifte alle vinduer i hytten, og have monteret en skorsten til den nye brændeovn. Har været rundt omkring og hente priser på materialer, med og uden montering. Og jeg skal lige love for at at jeg er blevet præsenteret for nogle super priser på arbejdsløn. Montering af 18 vinduer + 2 glasdøre: 75.000 kroner i ren arbejdsløn!!! På en jævn dag er det nok = 3.500 kr/timen. Jeg er stadig ikke færdig med at le, da jeg så den pris sort på hvidt :laugh: Eller montering af 6 meter skorsten: 10.000 kr i arbejdsløn, ikke helt så vildt som forrige eksempel, men grineren er det sgu :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ikke nødvendigvis, det rækker hvis konen (eller bare den ene part) arbejder i Sverige ;) Desuden er der sat fokus på at håndværkernes priser er sat gevaldigt i vejret efter at ROT-avdraget blev genindført. Så dem der i virkeligheden tjener på det, ja det er håndværkerne. Kunden kan så stå og sige, "fedt, jeg fik 50% rabat på den dobbelte pris"... Og så kommer overraskelsen for kunden, når man så efterfølgende finder ud af at ROT-avdraget ikke var helt så cool, når nu man samtidig har store lån i sit hus (betaler meget i rente), men sådan er der jo så meget man først finder ud af bagefter.... Er selv i gang med at skulle skifte alle vinduer i hytten, og have monteret en skorsten til den nye brændeovn. Har været rundt omkring og hente priser på materialer, med og uden montering. Og jeg skal lige love for at at jeg er blevet præsenteret for nogle super priser på arbejdsløn. Montering af 18 vinduer + 2 glasdøre: 75.000 kroner i ren arbejdsløn!!! På en jævn dag er det nok = 3.500 kr/timen. Jeg er stadig ikke færdig med at le, da jeg så den pris sort på hvidt :laugh: Eller montering af 6 meter skorsten: 10.000 kr i arbejdsløn, ikke helt så vildt som forrige eksempel, men grineren er det sgu :lol:
Fik et pristilbud fra en håndværker, hvor de tog 1500 i administrationsgebyr for at håndtere rotavdraget:mad:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Fik et pristilbud fra en håndværker' date=' hvor de tog 1500 i administrationsgebyr for at håndtere rotavdraget:mad:[/quote'] Ja, den er desværre meget normal, man skal selv huske at bede håndværkeren om formularen og så selv udfylde de par linier der. Sygt. Der stod en del om emnet i seneste blad, for dem som er medlem af Villaägarna, og dermed får det blad ind af døren. Altså om hvordan håndværkerne malker systemet med absurd høje priser, samt tager sig godt betalt for at "administrere" ROT-formularen for kunden..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ja, den er desværre meget normal, man skal selv huske at bede håndværkeren om formularen og så selv udfylde de par linier der. Sygt. Der stod en del om emnet i seneste blad, for dem som er medlem af Villaägarna, og dermed får det blad ind af døren. Altså om hvordan håndværkerne malker systemet med absurd høje priser, samt tager sig godt betalt for at "administrere" ROT-formularen for kunden..
du kan da ikk selv sende det ind mere pr. 1/1-10`?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...