Jump to content
Mr. PPP

SKAT pendlere politik

Recommended Posts

Gode Øresundspendlere i har penge tilgode ! Se her : http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Hovedstadsomraadet/2009/01/15/093426.htm og fra 1/1 2010 - skal vi ikke betale pensionsafkastskat formular til dette findes hos SKAT blanketter under 07 Skat Gaveafgift og pensioner. Nr. 07.058 :fight: Som engageret i lokal politik skal jeg opfordre jer til at stemme ved kommunalvalget i september ! Jeg stiller op i kommune og region for Piratpartiet i Sverige. Jeg skal opfordre til generelt at stemme og helst jo på Piratpartiet. :th2: Man skal anmelde sig til det svenske valgsystem for at kunne stemme. Det sker til/via noget som hedder Röstlängden - blanket her : http://www.val.se/pdf/blankett_anmalan_ny_adress_rostlangd.pdf Hans Donnerborg Piratpartiet Åstorp

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Gode Øresundspendlere i har penge tilgode ! Se her : http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Hovedstadsomraadet/2009/01/15/093426.htm
Der står:
Fra 1. januar *sidste år* har de nemlig været fritaget for at betale dansk arbejdsmarkedsbidrag på otte procent af deres danske bruttoløn. skriver Helsingør Dagblad.
...og artiklen dateres 15. jan. 2009 09.35. Vil det sige, at vi ikke har skulle betale arbejdsmarkedsbidrag hele 2008, således at man skal få genåbnet sin 2008-selvangivelse? :confused:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ah' date=' ja. Nu ringer det en klokke. Noget med, at det kun var gældende for de, der bosatte sig inden 1997 (eller noget i den dur).[/quote'] Bosatte inden 97 og med ubrudt tilknytning til det danske arbejdsmarked, så jeg tvivler på, det er så mange, som der står i artiklen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har syndet Jeg har forsyndet mig mod at studere alle kilder på dette . DR har ikke i teksten været helt loyale mod at berette alt. ja det er for gl pendlere 1997 som andre så rigtigt siger. Jeg undskylder min ringe kildekritik.! resten skulle med alle politiske forbehold være ok :) Hans Donnerborg

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Dvs' date=' vi skal stadig betale am bidrag i dk?[/quote'] Ja! Ellers ville der også være tale om et skattehul af dimensioner. Hvis alle og enhver kunne slippe 8% billigere i skat af sin bruttoindtægt, ved at flytte til Sverige, så ville der ret hurtigt komme en ny stor tilstrømning af danskere, som flyttede til Sverige. Specielt højlønnede: Tag fx et par med en hustandsindkomst på 750.000 DKK om året - de ville få foræret DKK 60.000 om året svarende til 5000 om måneden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...