Jump to content
Troejborg

Søger legekammerater!

Recommended Posts

Hej alle! Jeg og min hvalp Nelli søger legekammerater.. Nelli er en 9 uger gammel Golden hvalp - hun er meget energisk og legesyg.. Det skal derfor helst være en tilsvarende hvalp - eller blot en hund der kan tåle at der bliver prøvet grænser af.. Vi bor i bunkeflostrand - vi har bil - så kan sagtens tage et sted hen.. Mvh. Karina og Nelli

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Med glæde, når hun(d) er blevet lidt ældre. Vores bulldog kan være lidt hård / fysisk ved hvalpe hvis de først begynder at lege vildt. Når Nelli er en 9-12 måneder og har en masse krudt i røven, så har jeg legekammeraten til dig :D Men ellers så tag til noget hvalpe træning med hende. Jeg har hørt mange gode ting om et sted ude i Steffanstorp, men der er sikkert også nogle tættere på bunkeflo

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har en gul labrador retriever-hvalp på 5 måneder' date=' der elsker at lege med de andre hunde på 'feltet' her ved Jakriborg. Hvis I kommer en tur forbi, er I velkomne.[/quote'] Ej det lyder godt :)... Kan du fortælle nærmere? :-) Kan umiddelbart ikke lige finde noget.. Hvad mener du med feltet?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

'Feltet' er en stor græsplæne/mark, der ligger lige op ad Jakriborg. Der er mange hundeejere her i området, og vi møder næsten altid andre hunde, når vi går en tur eller er ude at lege på feltet. Jakriborg er en bydel i Hjärup, midt mellem Lund og Åkarp - ca. 14 km fra Malmø.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har en Groenendaelhvalp der er 15 uger på mandag, han kunne godt bruge noget andet udfordring end vores to katte. Vi bor i Oxie hvis det er noget. Og kan anbefale at tage til hvalpetræning, det er fantastisk til kontakt med hunden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Vi har en Groenendaelhvalp der er 15 uger på mandag, han kunne godt bruge noget andet udfordring end vores to katte. Vi bor i Oxie hvis det er noget. Og kan anbefale at tage til hvalpetræning, det er fantastisk til kontakt med hunden.
Det lyder rigtig godt.. Det håber jeg vi kan finde ud af - de er næsten lige gamle jo - så er de sikkert lige energiske også.. Men Nelli er meget fremadgående overfor andre hunde/mennesker.. Det er ikke noget der vil skræmme jeres hvalp? Vi er lidt skeptiske overfor hvalpetræning - ja det er en god ide så hunden får noget kontakt - men tror ikke en så lille hvalp lærer så meget af det.. ja jeg skal ikke kunne sige det.. Det er nok mest fordi jeg har en bekendt, der også har gået til hvalpetræningen med deres hvalp.. Men det har deres hvalp da i hvert fald ikke lært noget af, for at sige det på en mild måde :-S Nåå men hvis det, så kan du skrive på 0045 21371608 :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Vi er lidt skeptiske overfor hvalpetræning - ja det er en god ide så hunden får noget kontakt - men tror ikke en så lille hvalp lærer så meget af det.. ja jeg skal ikke kunne sige det.. Det er nok mest fordi jeg har en bekendt, der også har gået til hvalpetræningen med deres hvalp.. Men det har deres hvalp da i hvert fald ikke lært noget af, for at sige det på en mild måde :-S
Sikke noget fis! Ja, undskyld mit sprog, men træning er da alfa omega i hunde/menneskerelation. Man skal ikke tage til hvalpetræning for at hunden skal få kontakt med andre hunde, det vigtige er træne kontakten mellem hund og ejer! Men nej, hunden lærer ikke noget hvis man dukker op til hvalpetræning én gang om ugen og man derudover ikke gør en s..d. Derudover synes jeg det vigtigste med hvalpetræning er, at man selv får gode idéer til træning/mental underholdning for hunden samt at man lærer almen lydighed! Selvfølgelig kan man være uheldig at gå kursus med en elendig instruktør (det gør jeg selv i øjeblikket), men derfor lærer man jo nok lidt alligevel...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Sikke noget fis! Ja, undskyld mit sprog, men træning er da alfa omega i hunde/menneskerelation. Man skal ikke tage til hvalpetræning for at hunden skal få kontakt med andre hunde, det vigtige er træne kontakten mellem hund og ejer! Men nej, hunden lærer ikke noget hvis man dukker op til hvalpetræning én gang om ugen og man derudover ikke gør en s..d. Derudover synes jeg det vigtigste med hvalpetræning er, at man selv får gode idéer til træning/mental underholdning for hunden samt at man lærer almen lydighed! Selvfølgelig kan man være uheldig at gå kursus med en elendig instruktør (det gør jeg selv i øjeblikket), men derfor lærer man jo nok lidt alligevel...
Hvalpetræning er da netop kun en gang om ugen? Så derfor dukker man vel kun op en gang om ugen.. hehe.. Kontakten mellem hund og ejer kan sagtens trænes i hjemmet - det behøves der ikke være andre mennesker til for at gøre.. Alt kan trænes herhjemme - der behøves ikke en anden til at stå og dirigere.. Gode ideer = Google er din ven! Alle de hunde der er i familen og der har været, har aldrig gået til hvalpetræning, og de har vist sig at være dejlige hunde, der netop kan almen lydighed og har/har fået underholdning nok! Hver sin mening! :-) Man behøver rakke andre folk ned, bare fordi de har en anden holdning! Fortsat god aften ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Tror det Sanne mener er at når man går til hvalpe træning skal man bruge noget tid på det i dagene mellem man er der, så hunden og ejer husker det man lærer. Det er tydeligt at se til træning hvem der har brugt tid på det og hvem der ikke har. For os har det været et must for hvalpetræning med begge vores hunde ( 1 stk fransk og 1 stk amerikansk bulldog). Man kan lære en masse, udover det man læser sig til for man sætter sig da selvfølgelig ind i hvad der er man har anskaffet sig:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hvalpetræning er da netop kun en gang om ugen? Så derfor dukker man vel kun op en gang om ugen.. hehe.. Kontakten mellem hund og ejer kan sagtens trænes i hjemmet - det behøves der ikke være andre mennesker til for at gøre.. Alt kan trænes herhjemme - der behøves ikke en anden til at stå og dirigere.. Gode ideer = Google er din ven! Alle de hunde der er i familen og der har været, har aldrig gået til hvalpetræning, og de har vist sig at være dejlige hunde, der netop kan almen lydighed og har/har fået underholdning nok! Hver sin mening! :-) Man behøver rakke andre folk ned, bare fordi de har en anden holdning! Fortsat god aften ;-)
Kunne jo også være en uddannet person, samt andre erfarne hunde ejere kunne give dig nogle redskaber og viden som kunne komme dig og din hund til gode???

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Kontakten mellem hund og ejer kan sagtens trænes i hjemmet - det behøves der ikke være andre mennesker til for at gøre..
Ja hvis du træner almen lydighedstræning, så er det vigtigt at træne hunden dagligt hjemme, i sær det første år eller to. Der ud over kan det for mange være en god idé at gå til (hvalpe)træning med sin hund, afhængig af hvilken race man har. Det er absolut ikke alle racer der skal trænes på samme måde, underforstået: træning af en hund er altså andet end bare lydighed.
Alt kan trænes herhjemme - der behøves ikke en anden til at stå og dirigere..
Ja, tag du en større brugshund som min hund, og læg et spor ud til ham på en almindelig villagrund. Det svarer til at du og en kammerat gider spille en tenniskamp i en brusekabine - pæn ligegyldig træning jep. Med mindre du bor i en skov, så foregår meget af træningen altså derude. Hjemme bag hækken kan man altid (og bør) lære sin hund "sit", "dæk", "bliv", "her", "plads", "apport" osv, altså basic lydighed. Det handler ikke om at indfri egne ambitioner med sin hund, men at give hunden indhold i hverdagen! Det må satme være trist for en hund hvis den bare får mad to gange dagligt, to lufteture, og ellers bare ved hvad "sit" er...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Kontakten mellem hund og ejer kan sagtens trænes i hjemmet - det behøves der ikke være andre mennesker til for at gøre.. Alt kan trænes herhjemme - der behøves ikke en anden til at stå og dirigere..
:lol::lol::lol: Den sætning jeg ofte hører fra andre på div. lydighedskurser er: "men han/hun kan altså godt derhjemme"! Ja ja sikkert, men ét er at hunden kan noget hjemme i baghaven i sit vante miljø uden forstyrrelser, men noget HELT andet er altså om din hund adlyder dig og har kontakt med dig, når der findes forstyrrende elementer;) Og det er netop derfor jeg går til lydighedstræning i en brugshundsklub. Instruktøren er som sagt elendig, men det vidste jeg på forhånd da jeg så hende (jeg har rottweiler og den kræver en helt anden håndtering end div. småhunde). Der er masser af forstyrrende elementer i form af andre hunde, som min hund synes er mægtigt interessant, derfor er det god træning. Nej, du behøver sikkert ikke extern hundetræning, men hver gang jeg er ude at gå, ville jeg ønske flere hundeejere ville gøre det, for hold da op hvor har de bare ikke styr på deres hunde! Hvis jeg som dem lod min hund opføre sig så ringe som deres, så ved jeg godt hvem der nemt havner på forsiden af EB:sick: Nu har du så også familiehund og jeg har brugshund, hvilket selvfølgelig gør en forskel, men mange af dem jeg træner sammen med i brugsgrenene er meget erfarne hundeejere og ingen af dem ville drømme om kun at træne derhjemme med deres hunde.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
:lol::lol::lol: Den sætning jeg ofte hører fra andre på div. lydighedskurser er: "men han/hun kan altså godt derhjemme"! Ja ja sikkert, men ét er at hunden kan noget hjemme i baghaven i sit vante miljø uden forstyrrelser, men noget HELT andet er altså om din hund adlyder dig og har kontakt med dig, når der findes forstyrrende elementer;) Og det er netop derfor jeg går til lydighedstræning i en brugshundsklub. Instruktøren er som sagt elendig, men det vidste jeg på forhånd da jeg så hende (jeg har rottweiler og den kræver en helt anden håndtering end div. småhunde). Der er masser af forstyrrende elementer i form af andre hunde, som min hund synes er mægtigt interessant, derfor er det god træning. Nej, du behøver sikkert ikke extern hundetræning, men hver gang jeg er ude at gå, ville jeg ønske flere hundeejere ville gøre det, for hold da op hvor har de bare ikke styr på deres hunde! Hvis jeg som dem lod min hund opføre sig så ringe som deres, så ved jeg godt hvem der nemt havner på forsiden af EB:sick: Nu har du så også familiehund og jeg har brugshund, hvilket selvfølgelig gør en forskel, men mange af dem jeg træner sammen med i brugsgrenene er meget erfarne hundeejere og ingen af dem ville drømme om kun at træne derhjemme med deres hunde.
Kunne ikke være mere enig, jeg ville da ønske vi havde trænet mere med "stinky", for problemet er ikke når man er alene med ham, det er når man går og den netop møde andre så kaldte forstyrende elementer, og det er bare ikke ngoet du kan træne derhjemme. Man kan jo også have sine børn i hjemmeskole, men de fleste vælge da at sende dem i skole :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det har jeg ikke tænkt på - forstyrrende elementer.. Logisk nok det kan være svært at træne herhjemme.. Har også kigget på mange hvalpekurser - men synes ikke rigtig jeg kan finde noget der tiltaler mig uden det er lidt for langt væk.. De fleste steder står der også hvalpen skal være 3-6 måneder og vores er kun 9 uger.. Så der nogen uger endnu.. Skal også helst være et sted, hvor træningen foregår i weekenden.. Jeg kommer sent hjem hver dag - så her er der kun mulighed for træning i hjemmet.. Ikke fordi det er nogen undskyldning, men samtidig er jeg ikke 100 % på Svensk endnu... Men det kan jeg selvfølgelig samtidig selv blive bedre til, ved sådan et hvalpekursus.. Men har i så noget super godt i kan foreslå?? Med tanke på det er en familiehund kun..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Men har i så noget super godt i kan foreslå?? Med tanke på det er en familiehund kun..
Kan sagtens følje dig i at det er svært med sprog og tid om aftenen. De kurser jeg har deltaget i starter ved 6 halv-7 tiden om aftenen, og jeg har tit undret mig over hvordan alle folk når dette. Jeg er hammer sulten når jeg kommer hjem, så skal ha noget at spise som det første, men måske kan det delvis forklares med at mange herovre spiser varmt mad til frokost og så noget lettere om aftenen... Sproget, tja, det er ikke så nemt, men når du har lært at forstå det (man skal bare lige vænne sig til at høre det), så kan du jo altid bare køre dit danske på et kursus. Vi kører med 2-sproget hund herhjemme (men hans far er oprindeligt dansk, så måske det hjælper:rolleye:), men det er også mest fordi jeg træner konkurrencelydighed/brugs, så er jeg nødt til det svenske -og så faldt det mig bare mere naturligt, når kurset var på svensk (men jeg arbejder også herovre, så hører og taler svensk dagligt). Men nu til sagen:o: Det mest "normale" herovre er brugshundsklubberne (http://www.sbk.nu), når du bor i Bunkeflostrand er den nærmeste i Limhamn ellers er der Oxie. Det er meget begrænset med brugsracer der findes på begynderkurserne, det er mere almene kurser for alle hunde -specielt familiehunde. Men som sagt, kan jeg ikke garantere for kvaliteten, da det er meget afhængigt af instruktøren! ellers hænger der sikkert opslag nede i Ica'en om div. private hundekurser, men dem har jeg personligt ingen erfaring med. Held og lykke med din hund :) -vi har som sagt en rottweiler på knapt 2 år, som elsker at lege, men i og med du skrev samme størrelse, så er en godt 50 kilos hanhund, måske ikke lige sagen -han er ellers total legebarn:D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Kan sagtens følje dig i at det er svært med sprog og tid om aftenen. De kurser jeg har deltaget i starter ved 6 halv-7 tiden om aftenen, og jeg har tit undret mig over hvordan alle folk når dette. Jeg er hammer sulten når jeg kommer hjem, så skal ha noget at spise som det første, men måske kan det delvis forklares med at mange herovre spiser varmt mad til frokost og så noget lettere om aftenen... Sproget, tja, det er ikke så nemt, men når du har lært at forstå det (man skal bare lige vænne sig til at høre det), så kan du jo altid bare køre dit danske på et kursus. Vi kører med 2-sproget hund herhjemme (men hans far er oprindeligt dansk, så måske det hjælper:rolleye:), men det er også mest fordi jeg træner konkurrencelydighed/brugs, så er jeg nødt til det svenske -og så faldt det mig bare mere naturligt, når kurset var på svensk (men jeg arbejder også herovre, så hører og taler svensk dagligt). Men nu til sagen:o: Det mest "normale" herovre er brugshundsklubberne (http://www.sbk.nu), når du bor i Bunkeflostrand er den nærmeste i Limhamn ellers er der Oxie. Det er meget begrænset med brugsracer der findes på begynderkurserne, det er mere almene kurser for alle hunde -specielt familiehunde. Men som sagt, kan jeg ikke garantere for kvaliteten, da det er meget afhængigt af instruktøren! ellers hænger der sikkert opslag nede i Ica'en om div. private hundekurser, men dem har jeg personligt ingen erfaring med. Held og lykke med din hund :) -vi har som sagt en rottweiler på knapt 2 år, som elsker at lege, men i og med du skrev samme størrelse, så er en godt 50 kilos hanhund, måske ikke lige sagen -han er ellers total legebarn:D
Jeg er først hjemme fra arbejde ved 17-18 tiden - så det kommer til at knibe lidt :-/ Jeg har kigget lidt på brugshundklubberne - men det er minimalt hvad der står på hjemmesiderne nemlig :-/ Har kigget på den ved Limhamn - der står hvad det koster osv... men der står ikke hvornår næste kursus starter og hvad tid osv... Måske du kan hjælpe mig her eller?? Må nok indrømme jeg ikke er så meget for privat :-S Tja, vi mødte lige en stor hanhund da vi var ude og gå.. han skal nok også have vejet de 50 kilo.. Han hilste da pænt på den lille dame - og Nelli var godt nok også nysgerrig - det så ud til gik fint i hvert fald.. hehe.. men nu hilste de selvfølgelig også bare.. Tror også det er sundt for en lille hvalp, at blive sat på plads af ældre hunde.. Hun prøver jo mange grænser af, og ved at blive sat på plads af ældre hunde - har jeg en forestilling om, at hun vil prøve grænser af i mindre og mindre omfang.. ved ikke om det giver nogen mening :-P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hvalpe træning er rigtigt godt fordi hunden lærer at møde andre hunde og andre mennesker i et fremmede (og måske stresset) miljø. Det er meget svært hvis ikke umuligt at simulere hjemme. Vores den 'mindste' er en bulldog og derfor gjorde vi meget ud af at lade hende møde andre hunde mens hun var hvalp. Det har gjort at hun er fantastisk (i vores øjne) med andre hunde. Men der var ikke den samme kontakt med andre mennesker, hvilket har bevirket at hun i dag er lidt forsigtigt omkring fremmede mennesker. Det er i skarp kontrast til alle hun "kender" som bliver overfaldet på den gode måde :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har kigget lidt på brugshundklubberne - men det er minimalt hvad der står på hjemmesiderne nemlig :-/ Har kigget på den ved Limhamn - der står hvad det koster osv... men der står ikke hvornår næste kursus starter og hvad tid osv... Måske du kan hjælpe mig her eller?? Må nok indrømme jeg ikke er så meget for privat :-S
Næ, det er sgu et lidt mærkeligt system de forskellige brugshundsklubber fører. Tror det er fordi det er forskelligt hvem der holder i de forskellige kurser hver termin. Man tilmelder sig/skriver man er interesseret/kommer på venteliste via hjemmesiden, og i starten af hver termin får man så besked om hvornår der er inskrivningsaften. Der skal man så dukke op og endeligt tilmelde sig og betale sit kursus, som starter kort efter. Man kan jo prøve at forhøre sig om det var muligt at oprette et kursus som foregår senere om aftenen, men da man jo er udendørs, er man også afhængig af lyset... Men hvis man kan blive enig med instruktøren og de andre deltagere kan det vel godt lade sig gøre:)
Tja, vi mødte lige en stor hanhund da vi var ude og gå.. han skal nok også have vejet de 50 kilo.. Han hilste da pænt på den lille dame - og Nelli var godt nok også nysgerrig - det så ud til gik fint i hvert fald.. hehe.. men nu hilste de selvfølgelig også bare.. Tror også det er sundt for en lille hvalp, at blive sat på plads af ældre hunde.. Hun prøver jo mange grænser af, og ved at blive sat på plads af ældre hunde - har jeg en forestilling om, at hun vil prøve grænser af i mindre og mindre omfang.. ved ikke om det giver nogen mening :-P
Det dejlige ved hunde er jo at de er ligeglade med størrelse:) Vores hund har det fint med min mors toypuddel, de kan godt nok ikke rigtig lege sammen, da puddelen bliver lidt skræmt når han kommer løbende :D Men nogle af hans bedste legekammerater er beagler. Vi møder mange mennesker der siger deres hund er bange for store, sorte hunde, men som regel står deres hund og logrer og er nysgerrige, hvorimod ejerne... ja, jeg ved ikke, tror de er overbeviste om at vores hund æder deres hund når som helst:rolleyes::rolleye:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...