Jump to content
Toft

3.DK smartphone i Sverige??

Recommended Posts

OK har lige et spørgsmål til alle jer med iPhones eller anden smartphone: Fik min nye mobil igår, købt på 3.dk og efter at have lavet opsætningen, så opdagede jeg at den var på Telenor.se net :thumbdown Søgte efter tilgængelige net, og den finder stort set alle teleudbyderes net, UNDTAGEN 3.SE :thumbdown Har lige ringet to gange til 3's kundeservice, første gang fik jeg at vide at de lavede en reset af et eller andet, og jeg skulle genstarte min mobil, så ville det virke..... Ja godt gættet, jeg måtte ringe 5 minutter senere til dem igen.... Nu fik jeg så en anden medarbejder i røret, og han forklarede at de IKKE havde nogen samarbejdspartner i Sverige, og det var LIGEGYLDIGT hvilken netudbyder (Telia, Telenor, Sweden3G, etc) telefonen skrev den var på! Hvis telefonen virkede, så var den på 3's net uanset hvad der står i displayet. Hvis ikke den virkede, så var det fordi den var uden for 3's net. Øøøøøh??? Jeg spurgte ham så om han mente at mobilen var på 3's net, selv om den indikerede Telia, Telenor eller Sweden3G, og ja det mente han - efter endda lige at have vendt den med en anden medarbejder. Så spurgte jeg til hvis jeg nu tog til Tyskland hvor 3 ikke findes, om jeg i så tilfælde ikke ville kunne anvende telefonen, efter som den åbenbart ikke burde virke i Sverige hvis ikke den er på 3's net. Og ja, min mobil virker ikke uden for 3's net påstår kundeservice :confused: Fortalte ham så at jeg har været kunde i 5 år hos dem, og vi har flere DK 3 mobiler i husstanden, og ALLE viser at de er på 3's net, undtagen min nye mobil. Vi har altid 100% fuld 3 signal herhjemme, eftersom vi kan se over til sendemasten. Min gamle mobil fungerer altid uanset om jeg er i Polen, Tyskland, Norge eller what ever land hvor 3 ikke findes. Efter at have fortalt ham at jeg synes deres forklaring stred mod alt hvad der står på deres egen website (eller nærmere ikke står) samt hvad min erfaring siger, så sagde jeg at jeg gerne ville have hans forklaring på skrift hvis det var ok - hvilket var helt fint. Så jeg har skrevet en fin mail til dem, som jeg har bedt dem svare tilbage på i form af snailmail, og i tilfælde af at jeg skal betale roamingpriser her i Sverige, så får de deres eget svar tilbage i skallen.... Jeg mener, når man har et abonnement inklusiv 20GB data download om måneden, så er det ikke lige fordi man gider modtage en regning på 15GB data download på Telia's net :sick: Så alle jer der har smartphones: jeg kunne jeg godt tænke mig at høre bredt hvilket net folks 3.DK smartphones er på her i Sverige? Er der nogen som kan bekræfte 3.DK's ovenstående forklaring, eller er det bare mig der synes det lyder komplet hjernedødt?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
OK har lige et spørgsmål til alle jer med iPhones eller anden smartphone: Fik min nye mobil igår, købt på 3.dk og efter at have lavet opsætningen, så opdagede jeg at den var på Telenor.se net :thumbdown Søgte efter tilgængelige net, og den finder stort set alle teleudbyderes net, UNDTAGEN 3.SE :thumbdown Har lige ringet to gange til 3's kundeservice, første gang fik jeg at vide at de lavede en reset af et eller andet, og jeg skulle genstarte min mobil, så ville det virke..... Ja godt gættet, jeg måtte ringe 5 minutter senere til dem igen.... Nu fik jeg så en anden medarbejder i røret, og han forklarede at de IKKE havde nogen samarbejdspartner i Sverige, og det var LIGEGYLDIGT hvilken netudbyder (Telia, Telenor, Sweden3G, etc) telefonen skrev den var på! Hvis telefonen virkede, så var den på 3's net uanset hvad der står i displayet. Hvis ikke den virkede, så var det fordi den var uden for 3's net. Øøøøøh??? Jeg spurgte ham så om han mente at mobilen var på 3's net, selv om den indikerede Telia, Telenor eller Sweden3G, og ja det mente han - efter endda lige at have vendt den med en anden medarbejder. Så spurgte jeg til hvis jeg nu tog til Tyskland hvor 3 ikke findes, om jeg i så tilfælde ikke ville kunne anvende telefonen, efter som den åbenbart ikke burde virke i Sverige hvis ikke den er på 3's net. Og ja, min mobil virker ikke uden for 3's net påstår kundeservice :confused: Fortalte ham så at jeg har været kunde i 5 år hos dem, og vi har flere DK 3 mobiler i husstanden, og ALLE viser at de er på 3's net, undtagen min nye mobil. Vi har altid 100% fuld 3 signal herhjemme, eftersom vi kan se over til sendemasten. Min gamle mobil fungerer altid uanset om jeg er i Polen, Tyskland, Norge eller what ever land hvor 3 ikke findes. Efter at have fortalt ham at jeg synes deres forklaring stred mod alt hvad der står på deres egen website (eller nærmere ikke står) samt hvad min erfaring siger, så sagde jeg at jeg gerne ville have hans forklaring på skrift hvis det var ok - hvilket var helt fint. Så jeg har skrevet en fin mail til dem, som jeg har bedt dem svare tilbage på i form af snailmail, og i tilfælde af at jeg skal betale roamingpriser her i Sverige, så får de deres eget svar tilbage i skallen.... Jeg mener, når man har et abonnement inklusiv 20GB data download om måneden, så er det ikke lige fordi man gider modtage en regning på 15GB data download på Telia's net :sick: Så alle jer der har smartphones: jeg kunne jeg godt tænke mig at høre bredt hvilket net folks 3.DK smartphones er på her i Sverige? Er der nogen som kan bekræfte 3.DK's ovenstående forklaring, eller er det bare mig der synes det lyder komplet hjernedødt?
Deres svar er totalt hjernedødt, har opsagt min abb. hos 3.dk af samme grund. Jeg bor et sted hvor 3's signal er meget svagt, så oftest stod den på telias net, og det fik jeg lov at betale for.... Det samme med min svenske 3. er jeg i dk. og på andet net end 3's, så får jeg kæmperegninger!!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Den forklaring fra kundeservice hænger da slet ikke sammen synes jeg.. Da også endnu mere mærkeligt, hvis jeres andre DK mobiler går på 3's net herovre - men at lige præcis din ikke gør?! Jeg har ellers læst mig frem til - at man manuelt kunne skifte net på mobilen herovre.. Hvordan man så end gør det - må du ikke spørge mig om.. Men hvis den slet ikke kan finde 3's net - ja så er det da ligegyldigt :-S Vi har gjort det herhjemme at vi har en fastnet telefon - betaler 20 svkr om måneden for at ringe til samme takst når jeg ringer til DK - bliver derved ikke dyrere.. + at vi har min mobil - der er TDC abbonnement på... i 1 hel måned har vi brugt denne mobil som vi plejer, hvis vi havde været i DK - og regningen kom kun op på 448 dkr.. Men ja okay, hvis du så skal have det der downloade - så bliver det selvfølgelig også en del dyrere.. Også irriterende, der ikke er lavet noget abbonnement nogen steder, som er for pendlere fra DK til SE og omvendt for den sags skyld.. Håber du finder ud af tingene..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det svar er da helt ude i skoven. Jeg er meget spændt på om du virkelig får dem til at sende dig det på skrift. Jeg bruger selv 3 på min Magic og har ikke haft nogen problemer. Den er stort set altid på 3's net her i Sverige. Det er højst 1-2 gange om måneden jeg oplever, at den hopper over på et andet net. Og helt i tråd med abbonnementsbetingelserne og dine erfaringer så virker den naturligvis også i andre lande og naturligvis skal der betales roamingpriser der.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Den forklaring fra kundeservice hænger da slet ikke sammen synes jeg.. Da også endnu mere mærkeligt, hvis jeres andre DK mobiler går på 3's net herovre - men at lige præcis din ikke gør?! Jeg har ellers læst mig frem til - at man manuelt kunne skifte net på mobilen herovre.. Hvordan man så end gør det - må du ikke spørge mig om.. Men hvis den slet ikke kan finde 3's net - ja så er det da ligegyldigt :-S Vi har gjort det herhjemme at vi har en fastnet telefon - betaler 20 svkr om måneden for at ringe til samme takst når jeg ringer til DK - bliver derved ikke dyrere.. + at vi har min mobil - der er TDC abbonnement på... i 1 hel måned har vi brugt denne mobil som vi plejer, hvis vi havde været i DK - og regningen kom kun op på 448 dkr.. Men ja okay, hvis du så skal have det der downloade - så bliver det selvfølgelig også en del dyrere.. Også irriterende, der ikke er lavet noget abbonnement nogen steder, som er for pendlere fra DK til SE og omvendt for den sags skyld.. Håber du finder ud af tingene..
Det er jo netop det der er!!! Hos 3

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Normalt så kan man tilrette den preference liste over hvilke net man vil kunne bruge, så kan man jo bare slette dem man ikke er interesseret i at roame over på. Eller det kan man måske ikke på smarte telefoner som iPhone? :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er jo netop det der er!!! Hos 3
Telia og Telenor kunne jo begge nemt tilbyde lignende service eftersom de er repræsenteret på begge sider af sundet. En af grundene, tror jeg, at 3 gør det per automatik, er at så vidt jeg har forstået det, så går alt trafik gennem 3 Sverige, uanset om du har et dansk eller svensk 3 abonnement.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, er der bare én der bor i Skurup, som kan bekræfte at vedkommende har en dansk smartphone fra 3, som roamer på Telenor.se uden extra omkostninger? Nu har jeg ringet hver dag til 3 kundeservice siden i lørdags, og har netop haft deres tekniske afdeling i røret, som efter at have snakket sammen med deres anden tekniske data afdeling-what-ever, bekræfter at 3 har et samarbejde med Telenor i Sverige, således at 3 ikke behøver sætte master op, men kunderne roamer gratis på Telenor.se net som var det 3.SE net. Telenor skulle omvendt også gøre brug af 3's master.. Jeg har endnu ikke fået svar fra 3 på min mail fra i lørdags, men 3 kundeservice sagde de kunne se den var forwarded til deres klageafdeling, aner ikke hvorfor da det på ingen måde er en klage jeg har mailet. Altså for mig giver det INGEN mening med deres Telenor-forklaring, men nu har jeg heller ikke haft min mobil tændt andre steder end hjemme, samt i DK igår for at se om den fandt 3's net i DK, hvilket den jo gjorde. Skal lige tilføje at da jeg kørte hjem med mobilen tændt igår, så fandt den intet net da jeg kom over broen, så der stod bare "kun nødopkald" eller noget i den retning i displayet. I min verden burde den jo så være gået på Telenor.se net, eller 3.SE efter broen, og så måske hvis 3 har ret, Telenor.se når jeg kom hjem.. En ting er sikkert, min telefon er slukket indtil enten en herinde fra kan fortælle at Telenor-historien er 100% i orden, eller jeg får et brev i min postkasse fra 3 hvor de bekræfter det samme. Hold kæft hvor er det belastende med et ny mobil man bare ikke kan bruge til en skid fordi lortet er på Telenor's net, og man ingen sikkerhed har for at det er ok.. Gider godt nok ikke få en bon fra 3 pga min mobil har downloaded 10GB data via Telenor.se nettet, og så var det sjovt nok ikke gratis alligevel :sick:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nu har jeg ringet hver dag til 3 kundeservice siden i lørdags, og har netop haft deres tekniske afdeling i røret, som efter at have snakket sammen med deres anden tekniske data afdeling-what-ever, bekræfter at 3 har et samarbejde med Telenor i Sverige, således at 3 ikke behøver sætte master op, men kunderne roamer gratis på Telenor.se net som var det 3.SE net. Telenor skulle omvendt også gøre brug af 3's master..
Det er helt korrekt, at Telenor og 3 samarbejder i de største dele af Sverige (udenfor de større byer Malmö, Stockholm, Göteborg og Karlskrona). Hvorfor Karlskrona er holdt udenfor er fordi, Telenor har sit svenske hovedsæde i Karlskrona. Dette samarbejde hedder 3GIS og består, som medarbejderen i den tekniske afdeling fortalte dig, i at 3GIS bygger og driver netværkene for de to ejere Telenor og 3. Men at der står Telenor i ens telefon burde dog være lidt mistænkeligt, da det ikke er alle, der kender til 3GIS. Jeg ville bede om ovenstående på skrift for at holde din ryg fri.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg ville bede om ovenstående på skrift for at holde din ryg fri.
Ja' date=' jeg venter også på at jeg får det på skrift, det bad jeg dem om i lørdags. Lyder bare sygt synes jeg, når jeg aldrig har hørt om Telenor-finten før, og der intet om det står på 3's egen website, andet end: [i']"Kun i 3 Sveriges eget netværk" :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg opsagde i sin tid mit abonnement hos 3 netop på grund af den usle service, de præsterer. Hver gang jeg læser et indlæg herinde om deres inkompetence, priser jeg mig lykkelig over at være væk fra det selskab. Men det hjælper jo ikke umiddelbart dig, Toft... Jeg har dog en lille historie, som du måske kan gøre brug af/gøre efter/blive inspireret af: Min veninde, ansat på en stor, landsdækkende TV station i DK, havde 3. Hun fik fejlagtige regninger og forsøgte at opsige sit abonnement, og ringede gang på gang til 3s kundeservice, som lovede bod og bedring og dit og dat. Måneden efter fik hun igen regning med fejl og hendes abonnement var stadig ikke opsagt. Historien gentog sig gennem flere måneder; hun ringede, brokkede sig, de lovede et og gjorde noget andet. Så optog hun sine samtaler med 3. Gik til sin advokat, som kontaktede 3s ledelse og forespurgte hvorledes det kunne være, at kundeservice i den grad var inkompetente og hvor længe veninden skulle kæmpe med deciderede fejl og problemer med at komme væk fra 3. Han viftede dem også lige om næsen med dvd'en med lydoptagelserne. Så tog fanden ved 3, og i løbet af een dag var alt i orden! Hun fandt ved den lejlighed ud af, at det (akkurat som annonce-hajerne, som man hører så meget om) fra 3s side handler om at beholde kunderne - koste hvad det vil. De kører et fuldstændig uacceptabelt spil med kunderne, der som oftest ikke orker at stå imod, men derimod bare betaler og betaler... Held og lykke med det der skod-foretagende! :th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nåh, interessant udvikling.. Ikke at jeg har fået svar fra 3 på min mail fra i lørdags, men: i morges lavede jeg et test-opkald på ca. 1 minut fra min mobil som var på Telenor.se net til konens mobil, for at se hvordan det ville blive takseret. Nu har jeg lige logget ind på "mit 3" og kan se at kl 6.54 har jeg ringet til konens telefon i 1.03 minut til en samlet pris af: 0,00 kr u13.gif Det kunne tyde på at 3 har ret i at man kan roame gratis på Telenor.se nettet her i Sverige. Nu bor vi i et område hvor der står SWEDEN i displayet af vores mobiler (undtagen min nye som skriver Telenor.se). I morges da jeg kørte på arbejde sad jeg og lurede på mobilen, og der på E65 lige inden rundkørslen hvor man plejer at skifte fra SWEDEN til 3.SE i displayet, der skiftede min så fra Telenor.se til 3.SE hurra, og det modsatte på vej hjem. Forventer dog stadig at de skal sende mig et dokument der bekræfter dette, eller rettere som jeg har bedt om, at jeg på ingen måde kan belastes økonomisk for at roame på Telenor.se i stedet for 3.SE :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ja' date=' jeg venter også på at jeg får det på skrift, det bad jeg dem om i lørdags. Lyder bare sygt synes jeg, når jeg aldrig har hørt om Telenor-finten før, og der intet om det står på 3's egen website, andet end: [i']"Kun i 3 Sveriges eget netværk" :rolleyes:
Hmm, der står faktisk lidt om det på 3.SE: Du kan använda 3mobilen i nästan hela Sverige 3s täckning består av två olika serviceområden: 3s videonät och det kompletterande nätet för röst- och texttjänster. I vissa fall, där vi ännu inte byggt ut vårt nät, har vi fortfarande roaming via Telenors 2G nät. Nätet är under ständig utbyggnad och med ett snabbt tempo ökar de områden där du kan ringa video-samtal, skicka videoklipp med MMS och använda 3s samtliga tjänster.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Tja altså, så har jeg idag fået min skriftlige bekræftelse fra 3.dk med posten, endda en ret så præcis og pæn bekræftelse, på at jeg uden problemer kan roame på Telenor.se i Sverige uden extra omkostninger.. Det må jeg sgu nok sige, hatten af for at fremsende mig en sådan skriftlig bekræftelse, som jeg bad dem om i lørdags.. Jeg er positivt overrasket :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Tja altså, så har jeg idag fået min skriftlige bekræftelse fra 3.dk med posten, endda en ret så præcis og pæn bekræftelse, på at jeg uden problemer kan roame på Telenor.se i Sverige uden extra omkostninger.. Det må jeg sgu nok sige, hatten af for at fremsende mig en sådan skriftlig bekræftelse, som jeg bad dem om i lørdags.. Jeg er positivt overrasket :)
Fantastisk! Også en positiv overraskelse i mine øjne. Det kan jo være, de er ved at tage sig sammen inde hos 3! :th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Fantastisk! Også en positiv overraskelse i mine øjne. Det kan jo være' date=' de er ved at tage sig sammen inde hos 3! :th2:[/quote'] Lige en servicemeddelelse:tongue2: Inden du begynder at få gode ideer, så vil jeg lige gøre opmærksom på, at min mobil og 3 ikke kan finde hinanden, når jeg nærmer mig Brödåkra. Den siger "ingen tjeneste" eller hopper over til "fjenden", Telia:scared:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Har brugt 3 på min IPHONE 3G i 2 år nu uden problemer i både DK og SE. Den skifter selv over når jeg passerer broen og har aldrig fået ekstra regninger. Bruger også deres mobile bredbånd i både DK og SE. Har abonnement i SE og det virker også upåklageligt og heller ingen ekstra regninger her. Således opmuntret :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Har brugt 3 på min IPHONE 3G i 2 år nu uden problemer i både DK og SE. Den skifter selv over når jeg passerer broen og har aldrig fået ekstra regninger. Bruger også deres mobile bredbånd i både DK og SE. Har abonnement i SE og det virker også upåklageligt og heller ingen ekstra regninger her. Således opmuntret :)
Har skam heller ikke problemer med min Iphone andre steder. Der må bare være et sort hul i Brödåkra, hvor Miss Cath huserer. Det er jo lidt langt fra alfavej:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg mener også at kunne huske de gange jeg har modtaget en SMS fra 3 når når kommer på deres SE net' date=' at der står noget i retning af at de danske takster skulle gælde på disse net: [b']3 SE, SWEDEN, 3 SWE
Ved ikke lige om det er til nogle af mine indlæg du hentyder til, men ja netop det står også på 3.dk's website, samtidig med der INTET står om Telenor.se som så åbenbart også gælder. Dog står der i det dokument jeg modtog igår fra 3.dk at det kun er de nyeste smartphones der vil skrive Telenor.se i displayet. Derfor skriver alle vores andre mobiler "SWEDEN" når vi er hjemme. Jeg havde også selv fundet frem til hvad LotteB tidligere i tråden har fundet på 3.se's website, vedr. 3 og Telenor, men det kan jeg ikke juridisk bruge med en dansk 3 mobil i Sverige, som roamer på Telenor.se net, derfor ville jeg sikre mig gennem at få det sort på hvidt fra 3.dk :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ved ikke lige om det er til nogle af mine indlæg du hentyder til, men ja netop det står også på 3.dk's website, samtidig med der INTET står om Telenor.se som så åbenbart også gælder. Dog står der i det dokument jeg modtog igår fra 3.dk at det kun er de nyeste smartphones der vil skrive Telenor.se i displayet. Derfor skriver alle vores andre mobiler "SWEDEN" når vi er hjemme. Jeg havde også selv fundet frem til hvad LotteB tidligere i tråden har fundet på 3.se's website, vedr. 3 og Telenor, men det kan jeg ikke juridisk bruge med en dansk 3 mobil i Sverige, som roamer på Telenor.se net, derfor ville jeg sikre mig gennem at få det sort på hvidt fra 3.dk :)
Nej, det var ikke specifikt til dine indlæg at jeg hentydede til - kun generel info om at det bla. bliver nævnt i disse SMS'er - ikke andet :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Lige en servicemeddelelse:tongue2: Inden du begynder at få gode ideer, så vil jeg lige gøre opmærksom på, at min mobil og 3 ikke kan finde hinanden, når jeg nærmer mig Brödåkra. Den siger "ingen tjeneste" eller hopper over til "fjenden", Telia:scared:
Bare rolig - ingen gode ideer her! Skal ikke over til 3 igen, med mindre de er det sidste teleselskab tilbage i verden!
Har skam heller ikke problemer med min Iphone andre steder. Der må bare være et sort hul i Brödåkra' date=' hvor Miss Cath huserer. Det er jo lidt langt fra alfavej:)[/quote'] Nånå! ;) Vi bor da kun 5 km. fra en motorvej..!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

TJaa.... Så fik jeg mig en HTC desire, helt ny og det der... og VUPTI så hed nettet kun Telenor.se og så blev jeg lige lidt sur... og der var slet ikke noget net der hed sweden eller 3se, og får oftest besked om at mit sim kort ikke tillader adgang til de forskellige net... så jeg må have fat i 3, og se om jeg får samme forklaringer...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...