Jump to content
thenicegirl

Spørgeskema til rapport om togdriften over Øresundsbron.

Recommended Posts

Hej alle! Som skrevet i tråden "Nyheder! BLandt andet nye tiltag for togpendlerne - tak til Michael Randropp :)", har det firma, som står bag rapporten for pendlerne på Kystbanen, nu i sinde at lave en undersøgelse, der er rettet mod os, som bor på denne side af sundet og rejser over Bron. Det ligger nu her: http://surveys.efficiens.nu/PendlerOERESUND Jeg behøver vel ikke opfordre jer til at udfylde det ;) I den anden tråd nævnte jeg ikke, hvor stor gennemslagskraft den rapport, de lavede for pendlerne på Kystbanen (nærmere betegnet pendlerne fra Hovedbanen og videre op i Sjælland), havde. Michael Randropp fik om og om igen at vide på de møder med Trafikstyrelsen, Bane Danmark, politikerne, at pendlerklubben ikke havde nogen fakta at basere dens utilfredshed på. Og ledelsen var ikke lydhør. Der var ingen basis for nogen af ytringerne, sagde de i ledelsen. Så lavede firmaet http://www.efficiens.nu spørgeskemaet, analysen og udfærdigede rapporten, som de medbragte til hvert et møde efter. Lige pludselig kom der ændringer og aftaler kom i hus. Så udfyld, kommentér, aflever! :) Well, det var faktisk det. Kærlighed til jer. Much love, Lise.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor mange har udfyldt? Hey. Tænkte lige, hvor mange herinde egentlig har udfyldt spørgeskemaet, og hvad I syntes om det? Jeg har spørgeskemaets skabers e-mail-adresse, og jeg har givet ham feedback. Vil gerne kunne give ham mere, om muligt. Kun, hvis I har tid selvfølgelig. Skriv gerne løbende. With love, Lise.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Har givet dem en sviner og fortalt hvorfor jeg i videst muligt omfang undgår toget...
Husk nu at det er pendlerklubben ikke DSBfirst som driver undersøgelsen. Vi skulle jo nødigt have at dem som behandler besvarelserne bryder sammen i realisationen at hver dag blot bringer en tættere på døden, hvorefter de springer mellemregningerne over. =)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har skrevet i den fri tekst, at hvis de bare kunne få lortet til at køre til tiden og indsætte nok vogne til, at man ikke skulle stå som sild i en tønde, så er toget faktisk en rigtig god transportmulighed for mit vedkommende fordi den tidsmæssigt ikke tager nævneværdigt længere end at køre i bil i myldretiden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Gode svar! Med undtagelse af dit, Homer. No offence. Det handler om at være konstruktiv og pragmatisk. Ethvert fjols kan sætte sig ned og disse ting, som man ikke synes, fungerer - det er strax sværere at foreslå ting, som kan løse det, der er galt. Ellers kommer man ingen vegne. Da spørgeskemaet blev lagt ud derinde, anførte jeg selv med det samme fordele ved offentlig transport - hvis det fungerede. Og anførte også grundene til, hvorfor det ikke fungerer pt., og ting, som kan løse/forbedre forholdene. Tak for jeres respons, guys. Kom gerne med mere! With love, Lise.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det et stykke tid siden, jeg udfyldte spørgeskemaet, men så vidt jeg husker, var der ikke mange muligheder for at skrive, hvis man bare brugte Øresundstoget på en delstrækning og fx rejste videre med pågatåg eller DSB S-tog/Metro/regionaltog, fx var det ikke muligt at skrive andre stationsnavne end de forudfattede Øresundstog-stationer. Men der er altså også en verden uden for Øresundstogenes stationer, og det optimale ville jo være, at Øresundstogene gik i tid, så man også kunne nå frem med videre transport i form af fx busser eller andre tog.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nu er det et stykke tid siden' date=' jeg udfyldte spørgeskemaet, men så vidt jeg husker, var der ikke mange muligheder for at skrive, hvis man bare brugte Øresundstoget på en delstrækning og fx rejste videre med pågatåg eller DSB S-tog/Metro/regionaltog, fx var det ikke muligt at skrive andre stationsnavne end de forudfattede Øresundstog-stationer. Men der er altså også en verden uden for Øresundstogenes stationer, og det optimale ville jo være, at Øresundstogene gik i tid, så man også kunne nå frem med videre transport i form af fx busser eller andre tog.[/quote'] Jeg har korresponderet kort med Per Østergaard Jacobsen (manden i spidsen for spørgeskemaet) og givet ham diverse feedback. Bl.a. skrev jeg til ham - på grundlag at også have udfyldt og set resultatet af det spørgeskema, som pendlerne fra Kbh-Helsingør fik: "Tak for initiativet. Flere er glade for det gode initiativ. I forhold til det spørgeskema, dem på den reelle kystbane fik (det første spørgeskema, som blev præsenteret for os i tirsdags), ville jeg have sat pris på de samme spørgsmål. Dette skema synes jeg ikke, giver et reelt billede af, hvordan driften er - muligheden for at kommentere var også begrænset til et-to spørgsmål. Det synes jeg, er lidt uretfærdigt. Men skemaet er stadig godt, bare for forskelligt fra jeres første. Du og dit firma skal stadig have en stor tak. Ville blot lige give lidt input." Jeg har endnu ikke videregivet din kritik, kære "Jakriborg", og er btw rørende enig i problematikken. Her er, hvad P.Ø.J. bl.a. gav af respons på min ovenstående kritik (direkte citat): "Vi følger op med en ny undersøgelse efter vi har fået den nye køreplan". Den nye køreplan træder i kraft til medio august (kan desværre hverken huske eller finde den præcise dato, men tænker, det er mellem d. 12.8. - 16.8.). Så må vi se, om både dine og mine ønsker opfyldes i den undersøgelse, Jakriborg. Vi må bare krydse fingre :) Well, vi skrives. Står i examenslort op over begge ører lige for tiden, derfor er jeg ikke aktiv før medio juni. Håber, I overlever ;) With love, Lise.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...