Jump to content
dzjugo

Spørgsmål omkring Regler for svensk bil

Recommended Posts

Hej. Jeg har et spørgsmål omkring hvor vidt det er muligt hvis feks. min bror eller forældre bor i sverige og jeg køre rundt i deres bil her i danmark hvilke regler gælder ? fordi feks. fætter/kusine har jeg hørt man ikke må. Og et andet et. Hvis jeg bor i sverige og bilen står på ens forældres navn er det så muligt og køre i danmark med bilen uden at de sidder ved siden af? Tak.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hej. Jeg har et spørgsmål omkring hvor vidt det er muligt hvis feks. min bror eller forældre bor i sverige og jeg køre rundt i deres bil her i danmark hvilke regler gælder ? fordi feks. fætter/kusine har jeg hørt man ikke må. Og et andet et. Hvis jeg bor i sverige og bilen står på ens forældres navn er det så muligt og køre i danmark med bilen uden at de sidder ved siden af? Tak.
Hvad tror du selv? Så ville alle jo have en mor der bor i Sverige! Du skal bo i Sverige, for at køre en svensk bil.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hej. Jeg har et spørgsmål omkring hvor vidt det er muligt hvis feks. min bror eller forældre bor i sverige og jeg køre rundt i deres bil her i danmark hvilke regler gælder ? fordi feks. fætter/kusine har jeg hørt man ikke må. Og et andet et. Hvis jeg bor i sverige og bilen står på ens forældres navn er det så muligt og køre i danmark med bilen uden at de sidder ved siden af? Tak.
ingen permanent danskboende må köre i en udenlandsk bil uanset om det er mor far eller johnny fra grillens bil... eneste tidspunkt du som danskboende må köre i en svenskindregistreret bil er hvis ejeren sidder ved siden af

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for hjælpen. De danske regler er meget latterlige efter min mening! jeg forstår godt at fætter/kusine ikke må fordi i politikernes øjne er det ikke tættere familie for dem men at ens forældre bor i sverige og du ikke må låne bilen hvis de er på besøg er virkelig latterligt!. Og nej så ville ikke alle have en mor i sverige hvis ens forældre bor i sverige og de kommer på besøg og man ikke må låne bilen lidt latterligt af den danske regering. :) Her i Danmark man taler meget om sikkerhed og sundhed men i virkeligheden alt handler om penge. Hvis alt handlede om sikkerhed og sundhed ville de sikkere biler være billigere. Men det bare en ''øjneåbner'' hvordan landet bare vil have vores penge og bruger sunhed som undskyldning til smøger mm. Men mange tak for svarene :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Mange tak for hjælpen. De danske regler er meget latterlige efter min mening! jeg forstår godt at fætter/kusine ikke må fordi i politikernes øjne er det ikke tættere familie for dem men at ens forældre bor i sverige og du ikke må låne bilen hvis de er på besøg er virkelig latterligt!. Og nej så ville ikke alle have en mor i sverige hvis ens forældre bor i sverige og de kommer på besøg og man ikke må låne bilen lidt latterligt af den danske regering. :) Her i Danmark man taler meget om sikkerhed og sundhed men i virkeligheden alt handler om penge. Hvis alt handlede om sikkerhed og sundhed ville de sikkere biler være billigere. Men det bare en ''øjneåbner'' hvordan landet bare vil have vores penge og bruger sunhed som undskyldning til smøger mm. Men mange tak for svarene :)
öhm? siden hvornår har sundhed og sikkerhed nogetsomhelst at göre med statens forsög på at komme skatte/afgiftfusk til livs? staten har aldrig lagt skjul på at de vil tjene penge og vil göre ALT for at folk ikke skal fuske ... at du begynder at blande sikkerhed, sundhed og smöger ind i den sammenhäng er helt sort og jo ALLE som har en mor bror far eller söster i sverige eller andre lande ville så netop ligge og fedte rundt i svenske biler hvis det var tilladt bare se hvor mange som fusker med afgiften og udenlandske biler allerede .. så selvfölgeligt er det da forbudt.. det er da hverken latterligt eller noget andet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Sundhed = sikkerhed De vil have mennesker er sunde så de ikke dør hurtigt , usikker biler = ulykke = død. sikker biler = mulighed for at overleve :)
uhm... gad vide om du selv fatter hvad du skriver ... men hvorom alting er, hvad har sikkerhed, sundhed, sikre biler eller din overlevelse at göre med at staten ikke vil ha du fusker med afgift??? told og skat er ret så ligeglade med om du er sund og om du lever länge bare du betaler hvad du skal... eneste grund de skulle have til at ville önske dig et sundt og langt liv er så kan de kratte mere skat ind ..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Som michael_K skriver må du kun køre i den svensk inreg. Bil, hvis ejeren sidder ved siden af. Dog en undtagelse mere : Du må køre bilen til nærmeste værksted for dem, hvis du har dokumentation for det. Det med Sundhed = sikkerhed er da helt ude i hegnet. Men brug din sunde fornuft, og lad vær med at køre i deres Bil. Kender et par stykker som har fået et par kollosale bøder, konfiskering af bilen samt afgiftsbetaling....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis jeg bor i sverige og bilen står på ens forældres navn er det så muligt og køre i danmark med bilen uden at de sidder ved siden af? Tak. ikke at han bor i danmark, så derfor må han jo gerne køre i en svensk indreg. bil i dk.
Læs lige jeres indlæg inden i poster dem, denne tråd er helt ude i hampen hvad angår mystiske formuleringer. Alternativt, kontakt jeres gamle skole, for at få skolepengene tilbage:rolleye:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

synes at jeres svar til folk der spørger er "helt ude i hampen". Hvis man ikke forstår spørgsmålet, kan man skrive direkte, at man ikke forstår. Det er temmelig flabet at begynde at snakke om "forstår du selv, hvad du skriver" og at "få skolepenge tilbage". Men det er selfølgelig en god måde at stoppe al videre samtale med tryk på "samtale" og en effektiv måde at skræmme nye væk. Heldigvis er det ikke alle tråde her i forummet, der har samme tone.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis jeg bor i sverige og bilen står på ens forældres navn er det så muligt og køre i danmark med bilen uden at de sidder ved siden af? Tak.
ikke at han bor i danmark, så derfor må han jo gerne køre i en svensk indreg. bil i dk.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
synes at jeres svar til folk der spørger er "helt ude i hampen". Hvis man ikke forstår spørgsmålet, kan man skrive direkte, at man ikke forstår. Det er temmelig flabet at begynde at snakke om "forstår du selv, hvad du skriver" og at "få skolepenge tilbage". Men det er selfølgelig en god måde at stoppe al videre samtale med tryk på "samtale" og en effektiv måde at skræmme nye væk. Heldigvis er det ikke alle tråde her i forummet, der har samme tone.
Den med skolepengene var sagt med en god del humor, for jeg tror ikke man kan få dem tilbage, kan man? Det er jo ikke for at skræmme nogen væk, men jeg er faktisk af den overbevisning, at læser man lige ens sætninger et par gange, inden man "poster dem" kan misforståelse og undren i de fleste tilfælde afværges/undgåes.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad nu hvis min syge moster (som bor i Sverige), beder mig om at køre hende til lægen (svensk læge) til undersøgelse (hun har røget hele livet og er enormt usund), må jeg så køre bilen, eller skal jeg bare sidde ved siden af? Det er en svensk bil (Volvo), og jeg bor i Malmö. :rolleye: PS! Hun er gift med min fætter, men det er en helt anden historie...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
synes at jeres svar til folk der spørger er "helt ude i hampen". Hvis man ikke forstår spørgsmålet, kan man skrive direkte, at man ikke forstår. Det er temmelig flabet at begynde at snakke om "forstår du selv, hvad du skriver" og at "få skolepenge tilbage". Men det er selfølgelig en god måde at stoppe al videre samtale med tryk på "samtale" og en effektiv måde at skræmme nye væk. Heldigvis er det ikke alle tråde her i forummet, der har samme tone.
jeg forstod udemärket spörgsmålet og svarede ham på dette .. det var al det andet vrövl som ikke var et spörgsmål men usammenhängende brok jeg kommenterede som "forstår du selv hvad du skriver" for det var da en gang volapyk der intet havde at göre med nogetsomhelst.. og som jeg ärligt ikke tror trådstarter selv fatter.. så klap du bare hesten hvis TS bliver "skrämt väk" af det så er det nok det bedste for der blir da sagt langt värre ting herinde... for ikke at snakke om nettet generelt ... og som RS6 siger så ville det hjälpe hvis folk läste hvad for noget vrövl de poster.. inden de poster det .. der er 2-3 stykker herinde som er extremt sorte i formuleringen så meget at man må droppe helt at läse deres poster da intet af det giver mening

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
det var al det andet vrövl som ikke var et spörgsmål men usammenhängende brok jeg kommenterede som "forstår du selv hvad du skriver" for det var da en gang volapyk der intet havde at göre med nogetsomhelst.. og som jeg ärligt ikke tror trådstarter selv fatter..
Jeg er helt enig med dig, Michael. Jeg glædes dagligt over din evne til altid at holde dig til emnet uden at blive personlig og og jeg ville ønske, at alle havde dine sproglige kompetencer. Men du har trods alt postet 2128 indlæg - så måske kan alle hen ad vejen nærme sig dit niveau. De skal bare øve sig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er helt enig med dig' date=' Michael. Jeg glædes dagligt over din evne til altid at holde dig til emnet uden at blive personlig og og jeg ville ønske, at alle havde dine sproglige kompetencer. Men du har trods alt postet 2128 indlæg - så måske kan alle hen ad vejen nærme sig dit niveau. De skal bare øve sig.[/quote'] det var ikke mig der ikke kunne holde mig til emnet det var trådstarter selv og det var der vidst en overvejende del af brugere der syntes .. jeg svarede på det spörgsmål der blev stillet ... hvad har du bidraget med i denne tråd udover en tumpet sarkastisk kommentar som er så langt fra emnet som noget kan komme.. jeg bliver aldrig personlig .. et internetforum er noget af det mest upersonlige der findes så det er umuligt .. at typer som dig tager ting sagt her personligt er ikke min skyld eller mit problem det må i tage op med jeres psykiatere

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
der er 2-3 stykker herinde som er extremt sorte i formuleringen så meget at man må droppe helt at läse deres poster da intet af det giver mening
Jeg forstod godt hvad han skrev. Så måske skulle du kigge lidt mere på dine egne evner inden du fyrer løs... Hvis man har begrænset udsyn, kan det være svært at tyde andres indlæg.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg forstod godt hvad han skrev. Så måske skulle du kigge lidt mere på dine egne evner inden du fyrer løs... Hvis man har begrænset udsyn, kan det være svært at tyde andres indlæg.
Hold nu op, hans ordstilling var helt i skoven, og sætningsopbygning var "ikke eksisterende". Der er vel intet i vejen med at påpege at folk skulle læse hvad de skriver inden de poster det.....længere er den ikke.... At mene, at man har begrænset udsyn fordi man mener der er "plads til forbedring", det er sku en provokation..... Eller skal vi alle til at skrive som vi har lyst til, så ophører kommunikation jo hurtigt....;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hold nu op, hans ordstilling var helt i skoven, og sætningsopbygning var "ikke eksisterende". Der er vel intet i vejen med at påpege at folk skulle læse hvad de skriver inden de poster det.....længere er den ikke.... At mene, at man har begrænset udsyn fordi man mener der er "plads til forbedring", det er sku en provokation..... Eller skal vi alle til at skrive som vi har lyst til, så ophører kommunikation jo hurtigt....;)
Ordstilling og sætningsopbygning har nogen problemer med. Det skal vel ikke afskære dem fra at spørge og få svar her. "plads til forbedring" var ikke det ordvalg, han anvendte. Når to snakker sammen, og det ikke bliver opfattet, kan det skyldes begge parter. Så er det sagt pænere.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Sorry.....Men Gaaaaaaabbb igen - Fatter ikke hvorfor en Mod eller Admin ikke lukker denne tråd. Nu er den jo slået over i en helt anden snak, om hvordan folk skal udtale sig og svare på tråde. Det er jo slet ikke relevant for trådens spørgsmål mere.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg forstod godt hvad han skrev. Så måske skulle du kigge lidt mere på dine egne evner inden du fyrer løs... Hvis man har begrænset udsyn, kan det være svært at tyde andres indlæg.
ok kloge .. hvad mente han så? udover at han synes den danske stat er meget meget onde

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ordstilling og sætningsopbygning har nogen problemer med. Det skal vel ikke afskære dem fra at spørge og få svar her. "plads til forbedring" var ikke det ordvalg, han anvendte. Når to snakker sammen, og det ikke bliver opfattet, kan det skyldes begge parter. Så er det sagt pænere.
ingen afskar ham fra at spörge .. han fik endda svar .. bla af mig ... hvad har du selv bidraget med? men så begyndte han på en masse usammenhängende vrövl som ikke havde noget med tråden at göre og som jeg og tydeligtvis flere andre syntes var noget usammenhängende pis... og jeg stilte ham et spörgsmål om han selv forstod hvad han skrev for det tror jeg virkeligt ikke han gör feks en sätninger som "Og nej så ville ikke alle have en mor i sverige hvis ens forældre bor i sverige og de kommer på besøg og man ikke må låne bilen lidt latterligt af den danske regering" og "Men det bare en ''øjneåbner'' hvordan landet bare vil have vores penge og bruger sunhed som undskyldning til smøger mm." gir jo ingen mening hvor har statens forsög på at komme afgiftsfusk til livs nogetsomhelst at göre med smöger sundhed og sikkerhed og hvad er "en undskyldning til smöger" men siden du jo har fattet den dybere gemte mening i hans budskab så kan du jo oversätte for os andre der tydeligtvis ikke kan dette gemte hemmelige sprog

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ordstilling og sætningsopbygning har nogen problemer med. Det skal vel ikke afskære dem fra at spørge og få svar her. "plads til forbedring" var ikke det ordvalg, han anvendte. Når to snakker sammen, og det ikke bliver opfattet, kan det skyldes begge parter. Så er det sagt pænere.
Tillykke.....:thumbdown

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...