Jump to content
homer132

hjælp mine håndværkere laver mærkelige ting

Recommended Posts

Nogen som kan give mig et godt råd, ud over at fyre de nuværende håndværkere? Er ikke specielt skrap til handy-work så derfor måtte håndværkere igang med at sætte fliser osv i baderum. Men det går ikke så godt som jeg havde håbet på. Se billed af denne samling. væg/væg. Burde fliserne ikke være skåret noget mere lige og sat noget mere sammen? De bugter og kanter sig så der nogen steder ikke er plads til fuge og andre steder ca 1 cm. Det kan da kun komme til at se forkert ud?? Og er det ikke ret normalt at fliser flugter hinanden ift væggen? der er flere som sidder længere inde eller ude ift andre. De påstår at det er svært at sætte fordi fliserne er 10x10, men har læst at små fliser skulle være lettere, og alligevel burde en håndværker vel kunne opsætte 10x10 fliser uden at det bugter og kanter sig. Og det burde vel også være muligt at skære en lige kant? tænker at de måske ikke engang har det rette udstyr? de har sådan en manuel fliseskærer og så brækker de flisen over. Ved synlige samlinger burde de ikke bruge vådskærer (eller hvad det hedder)?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

nu har jeg selv lige kaklet ca 50m2 väg med 15x15 kakel og kan kun sige flg. det er klart at fugerne skal flugte og mödes i hjörnerne og ligge lige "dybt" i fixen så det skal de bare lave om det er ikke svärere eller nemmere at sätte små klinker op på väg.. så det er noget vrövl... MEN hvis du har köbt en billig klinke så er de ALDRIG lige store og med rette hjörner osv og er et helvede at sätte op det er det eneste jeg kan sige til deres forsvar men så skal de jo ikke tage opgaven hvis de ikke kan klare den jo en ting til .. de behöver hverken sidde tättere i hjörnet eller väre skåret lige .. for man lägger alligevel en silikonefuge derinde der min svarer til fugen mellem resten af klinkerne og det ser det da ud til at de holder sig indenfor og nej til tynde vägkakel bruger man bare en manuel maskine det andet tager for lang tid , larmer for meget og sviner for meget og resultatet er det samme .. og de smlinger der er ikke synlige de bliver gemt af en silikonefuge som sagt mit så ligesådan ud med afstand og skäve kanter men da jeg satte silikonefugen ser det fint ud .. (btw er dette de förste klinker jeg nogensinde har sat på väg og fuget og billeder er taget inden overskydende silikone er fjernet)... Jcf01537.jpg

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nogen som kan give mig et godt råd, ud over at fyre de nuværende håndværkere?
Ud med dem - de kan jo åbenlyst ikke deres job. Kvalitetsniveauet er jo helt i bund, og de evner næppe at hæve det :surprise::rolleye:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har forsøgt at få dem til at pille noget ned. havde en hel væg som var totalt vind og skæv. De sagde at det kunne de ikke for så ville væggen måske gå i stykker (vådrums gips og fugtspærre). Men hvis I siger man sagtens kan tage de enkelte fliser ud så må de jo bare igang med at pille alle de fliser ud som ikke er i niveau med de andre. altså sidder længere inde i væggen eller stikker ud - ift. de andre. Mener I det er muligt unden at forårsage skade?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har forsøgt at få dem til at pille noget ned. havde en hel væg som var totalt vind og skæv. De sagde at det kunne de ikke for så ville væggen måske gå i stykker (vådrums gips og fugtspærre). Men hvis I siger man sagtens kan tage de enkelte fliser ud så må de jo bare igang med at pille alle de fliser ud som ikke er i niveau med de andre. altså sidder længere inde i væggen eller stikker ud - ift. de andre. Mener I det er muligt unden at forårsage skade?
Well, risikoen for at du får skader ved at lade det lort sidde, er sgu nok ligeså stor som at de tager dem ned og gør det om:surprise: Sådan som de fliser er sat op ville jeg da godt nok være nervøs for hvordan de havde udført fugtstpærren. Og med vådrumsgips SKAL den fugtspærre altså fungere! OG fugerne skal sgu også være i orden. Har du ydervæg ved dit vådrum? (så er risikoen for fugtskade større). Det kan da ikke være rigtigt, at man skal acceptere et magværk DE har udført, fordi de risikerer at ødelægge noget indeunder. Så må de sgu udbedre det også. Hold da op! Men jeg burde selvfølgelig ikke blive overrasket med alle de fugtskader jeg støder på i min dagligdag. Trist er det dog!:sick:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

ja jeg har nu også svärt ved at se hvordan det kan väre dit problem ... hvis de mener det skader fugtspärren hvilket det höjst sansynligt gör ja så må de jo starte helt forfra ... rive alt ned pudse väggene op igen fugtspär og nyt kakel

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været igennem præcis det samme. Kom hjem efter ferie til et totalt skævt badeværelse. Stoppede manden der var igang og ringede efter bossen, så var det bare at gå igang med at pille det hele ned igen. Vådrumsgipsen blev ødelagt en lille smule, men det gik at fikse lovligt med vådrumsspartel/membran, vi havde en byggesagkyndig på da vi jo tvivlede på det. Man skal være benhård, ellers skider de på dig. Vi forlangte at få en anden mand på jobbet. Det er selvfølgelig et problem hvis det er et enmandsfirma. Nu har du vel ikke betalt forud? Mvh Leon

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...