Jump to content
bal

forsikrinskassen fra en svensk arbejdsgiver og andre ansættelsesspg.

Recommended Posts

Hej, Jeg kan ikke rigtig finde nogle svar vedr. forsikrinskassen i dette forum, men jeg skal til jobsamtale i Stockholm. Jeg har hørt, at arbejdsgiveren betaler til en forsikrinskassen. Er der nogen af jer, som kan give mig nogle informationer omkring det? * er det en fast %-del af lønnen? Vedr. ansættelser - hva er den normale opsigelsesvarsel? 3 mdr.? Håber nogen af jer kender svarerne... Venlig hilsen Brian

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Försäkringskassan hedder den myndighed, der udbetaler størsteparten af de sociale ydelser i Sverige, men den opkræver ikke noget af arbejdsgiveren - det gør Skatteverket derimod. Arbejdsgiveren indbetaler såkaldte sociale afgifter til staten. De udgør ca. en tredjedel af lønnen - en skjult skat, som du ikke kan se på din lønseddel.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Försäkringskassan hedder den myndighed' date=' der udbetaler størsteparten af de sociale ydelser i Sverige, men den opkræver ikke noget af arbejdsgiveren - det gør Skatteverket derimod. Arbejdsgiveren indbetaler såkaldte sociale afgifter til staten. De udgør ca. en tredjedel af lønnen - en skjult skat, som du ikke kan se på din lønseddel.[/quote'] Okay - mine overvejelser går ud på - jeg bor i Danmark - har boet i Malmö - og sige til arbejdsgiveren i Sverige, at istedet for at de ansætter mig, så hyre de mig som contractor, så jeg fakturere dem via min egen konsulent virksomhed. Men så overvejer jeg, om jeg så kan sige, at istedet de betaler den skjulte skat til staten, så betaler de den til min virksomhed (faktureres). nogle anbefalinger? Blive ansat af den svenske arbejdsgiver selvom jeg bor i Danmark - eller blive hyret som contractor.?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Der er næppe nogen økonomiske fordele at høste, for hvis den svenske arbejdsgiver betaler en virksomhed for at udføre tjenester i stedet for at udbetale løn, så sparer han de sociale afgifter, men skal til gengæld betale mere til underentrepenøren for at HAN kan få råd til at indbetale SINE sociale afgifter på den løn han tager ud. En fordel for arbejdsgiveren er, at det er nemmere at opsige en kontrakt end at fyre en medarbejder.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Der er næppe nogen økonomiske fordele at høste' date=' for hvis den svenske arbejdsgiver betaler en virksomhed for at udføre tjenester i stedet for at udbetale løn, så sparer han de sociale afgifter, men skal til gengæld betale mere til underentrepenøren for at HAN kan få råd til at indbetale SINE sociale afgifter på den løn han tager ud. En fordel for arbejdsgiveren er, at det er nemmere at opsige en kontrakt end at fyre en medarbejder.[/quote'] Super - hvor lang tid opsigelse har man i Sverige? Tak for svarene!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...