Jump to content
Dani

Mærkelig Politi razzia i husum idag

Recommended Posts

Jeg var forbi de gamle idag som bor i et villakvater i Brønshøj, da jeg var ved og parkere så jeg at der stod 2 betjente ( den ene civil) som havde stoppet en bilist. Jeg parkere og lige da jeg åbner døren til bilen kommer den ene løbende og råber STOP. Du befinder dig i bandeområde, mærkelig ord, jeg troede det hed visitationsområde, nåmen så vil han se mit kørekort som er svensk, og så spørger han efter reg attest på bilen og den viser jeg også, så kigger han hurtig i bilen og siger at jeg skal låse bilen for den tager de højsandsynlig. Endnu mere chockeret over DANSK POLITI opførsel. Den ene mente uden at undersøge om jeg havde bopæl i sverige at jeg bor her og har en svensk reg. bil. Efter at have undersøgt det hele aflevere han kortet og fortæller at der ligger en rockerborg på husuvej som er mindst 4km derfra, og hvad rager det mig, så kommer den anden og spørger, hvordan kører du over broen? Jeg svare self med en brobizz, den vil han nu gerne se, og det får han lov til, men så begynder han og skrive nr ned på brobizzen ved ikke hvorfor???? Nogen der prøvet det samme, hvad skal de bruge det til???:rolleye:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jo men begynde og opføre sig på den måde, og så skrive nr ned fra brobizzen, ved ikke hvad deres problem var. De skulle nok bruge lidt mere tid på ballademagerene, end stoppe en halvgammel mand med en st.car, og så var deres opførsel uacceptabel, de er der så borger kan føle sig trygge, og ikke blive skræmt af dem.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

og når de kunne se at jeg har bilens papir iorden og bilen er på mit navn, samt der sidder en brobizz i forruden, men alligevel skulle jeg pille den af og give den i hånden på manden så han kunne notere noget nr ned.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du befinder dig i en visitations zone må de undersøge så meget de vil. Du kunne jo være rocker præsident som ikke betalte skat? Du kunne være en bande leder eller medlem som havde en svensk bil i DK. Eller de havde ikke noget og lave da du kørte forbi, så du blevet et offer... Er selv blevet stoppet en del gange, og har oplevet flinke betjente og betjente som var magt liderlige og udnyttede det fuldt ud.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Visitationszone eller ej, så er deres opførsel (som af Dani beskrevet) uacceptabel. Oplever jeg den slags (har prøvet det én enkelt gang for mange år tilbage), giver jeg tilbage af præcis samme skuffe. Jeg kører den HELT til grænsen (og krydser fingre for, at de ikke hiver mig med på stationen og spilder min tid yderligere wallbash.gif).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
og når de kunne se at jeg har bilens papir iorden og bilen er på mit navn' date=' samt der sidder en brobizz i forruden, men alligevel skulle jeg pille den af og give den i hånden på manden så han kunne notere noget nr ned.[/quote'] Fordi det er let at have et svensk personnummer, det er let at have en svensk proforma adresse og det er let at klæbe en brobizz i forruden. Derimod kan brobizz nummeret bekræfte din historie. Politiet agerer højst sandsynligt således fordi de tror du fusker og derfor prøver at finde en fejl. Det er dog bare "pudsigt" at de ikke starter med at bede om brobizzen for at kontrollere nummeret og hvornår du du krydsede. Virker mega uprofessionelt (eller at der ikke er en SOP på det) :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
så kommer den anden og spørger, hvordan kører du over broen?
haha der kunne du svarer ham at du sider i bilen mens du køre i bilen over broen... (hvis du bruger Øresundsforbindelsen).. man kunne havde sejlet over Helsinggør-Helsingborg...
.... han og skrive nr ned på brobizzen ved ikke hvorfor???? Nogen der prøvet det samme, hvad skal de bruge det til???:rolleye:
har prøvet noget lignede dog var der også nogen fra SKAT.DK og det var dem som kontrolerede brobizz'en ikke politimanden...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Oplevedet det samme i dag med at politiet først tjekker Kørekort/registreringsbevis, derefter kommer en gut fra SKAT og spørger om forskellige spørgsmål (Private), tjekker min bil, spørger efter min brobizz. Jeg spørger om der er noget galt hvorefter han forklarer mig reglerne? Tjekker de ens brobizz med det samme eller..?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad mener du med tjekker brobizz med det samme? Så vidt jeg ved er der en datalovgivning der ikke giver skat adgang til at tjekke dine overgange, hvilket også er derfor du selv skal sende dokumentation ind hvis de spørger ind til dit kørefradrag (som f.eks udskrift af dine overgange) Jeg vil tro de spørger ind til det, fordi nogen vil føle sig skyldige hvis de ikke bor i sverige og får flyttet adressen korrekt...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nej - du bør IKKE have registreringsbeviset i bilen i Danmark. I Sverige har vi jo del 1 som bør være i bilen og del 2 som er en värdehandling som du kan bruge til at ägerbytte bilen. I Danmark findes kun del 2 og den bør du ikke have med i bilen. Evt kan du medtage en kopi.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Är det lag på att ha registreringsbeviset i bilen? Vi har våra i en mapp härhemma tilsammans med försäkringspapperna. Vi bor i Danmark, med danska bilar :-).
Nej, det er ikke lovpligtigt i DK. I skal kun medbringe det, når I kører udenlands og hvis I har et af de nye registreringsbeviser, er det del 1 I skal medbringe.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Är det lag på att ha registreringsbeviset i bilen? Vi har våra i en mapp härhemma tilsammans med försäkringspapperna. Vi bor i Danmark, med danska bilar :-).
Nej, men du skal have den med når du kører udenlands. Og kører du med påhæng skal du have reg. attest med på både bil og påhæng (gælder både i dk. og udland)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hov - og der er vist kommet et ny type med del 1 og 2 siden jeg emigrerede fra Danmark :) http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1719105 Og så kan man ligesom i Sverige nøjes med at have den ene del med sig så har man ikke problemet hvis bilen bliver stjålet! :D Så ville jeg nok vælge at have den "ufarlige" del liggende i bilen fast og den anden hjemme med andre vigtige papirer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hov - og der er vist kommet et ny type med del 1 og 2 siden jeg emigrerede fra Danmark :) http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1719105 Og så kan man ligesom i Sverige nøjes med at have den ene del med sig så har man ikke problemet hvis bilen bliver stjålet! :D Så ville jeg nok vælge at have den "ufarlige" del liggende i bilen fast og den anden hjemme med andre vigtige papirer.
Man kan jo også bare lave en kopi:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hov - og der er vist kommet et ny type med del 1 og 2 siden jeg emigrerede fra Danmark :) http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1719105 Og så kan man ligesom i Sverige nøjes med at have den ene del med sig så har man ikke problemet hvis bilen bliver stjålet! :D Så ville jeg nok vælge at have den "ufarlige" del liggende i bilen fast og den anden hjemme med andre vigtige papirer.
Jep, der kom "ny model" for nogle år siden, som i øvrigt er meget lig den svenske.:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg prøvede noget lignende på Hvidovrevej for nogle dage siden. Jeg var kørt ind på en tank og skulle netop til at åbne døren for at stige ud, da den bliver åbnet udefra. En betjent i civilt tøj viser lynhurtigt sit skilt og spørger direkte: "Hvor kørte du i morges ?" Jeg blev ret overrasket og en smule forskrækket og nåede slet ikke at tænke, hvilket sikkert er en del af taktikken. Jeg får stammet noget med, at jeg kørte fra arbejde, hvilket han selvfølgelig undrer sig over. Får forklaret, at jeg blev en smule forskrækket, da døren blev åbnet og at jeg er kørt fra Sverige - men har været på et virksomhedsbesøg og nu kører fra virksomheden til arbejdspladsen. Jeg fik flere spørgsmål, checket kørekort, registreringsattest og så undersøgte de, om der var bemærkninger på mig eller bilen. Jeg tror, at de konkluderede, at ingen gider bo pro forma i SE for at køre rundt i en meget gammel, rusten og bulet Ford Fiesta :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg prøvede noget lignende på Hvidovrevej for nogle dage siden. Jeg var kørt ind på en tank og skulle netop til at åbne døren for at stige ud, da den bliver åbnet udefra. En betjent i civilt tøj viser lynhurtigt sit skilt og spørger direkte: "Hvor kørte du i morges ?" Jeg blev ret overrasket og en smule forskrækket og nåede slet ikke at tænke, hvilket sikkert er en del af taktikken.
Du har åbenbart været skummel (eller din bil har ;o)) Kategori 2: Retsplejelovens § 793, stk. 1, nr. 2. Haver, andre arealer under åben himmel, halvtage, carporte, åbne skure, tøj (ikke iført - iført gælder reglerne om legemsindgreb Retsplejelovens § 792), biler åbne eller låste i forbindelse med standsning under kørsel på offentlig vej, maskiner og ulåste tasker og kufferter. Disse ransagninger foretages efter politiets kompetence og retten helt uvedkommende ( der skal derfor heller ikke indhentes samtykke til kategori 2 ransagninger). Også her er der en række materielle krav, der skal være opfyldt - Rimelig grund til mistanke - offentlig påtalt sag - væsentlig betydning for efterforskningen. Fik du ikke spurgt McCloud hvad du var mistænkt for, siden de gik så direkte til værks?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er bare så træt af det danske politi' date=' møder jeg dem 10 gange køre de efter mig de 9 af gangene, og så får de lang næse, da jeg har ren mel i posen, det er bare ren chikane[/quote'] Hvad i alverden gør du / kører du i for at fremprovokere det? Jeg tror jeg er blevet stoppet - hmm - max 2 gange bare for at køre i en svensk bil... I løbet af 5 år...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er aldrig nogensinde blevet stoppet i min svenske bil på 3½ år - så noget må i gøre, for at fremprovokerer det. Måske de områder i bevæger jer i ? udseende ? Opførelse ? På trods af store mercedeser, porscher, BMW M3'ere(biler jeg tror fuskere også ville køre i, hvis de er lige så biltosset som jeg) osv - er jeg til dato endnu ikke blevet stoppet andre steder end i tolden mod sverige.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...