Jump to content
credde

Øresundsbroen fylder 10 år 1. juli

Recommended Posts

Øresundbarrieren (undskyld Øresundsbroen) fylder 10 år i morgen den 1. juli. http://dk.oresund10.com/page/3 Omkring ved 23 tiden så vil der være et lys og lasershow samt fyrværkeri http://dk.oresundsbron.com/page/2056 Citat fra ovenstående side: "En 10-årsfest for særligt indbudte gæster, der har påvirket udviklingen af Øresundsregionen i positiv retning, afholdes på Luftkastellet ved Limhamn i Sverige på selve fødselsdagen den 1. juli." Det må da være en ret intim fest med ikke mange mennesker :rolleye:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Da kl. var 23.30 stod der på Sydsvenskan.se at nu var det afviklet. Vi stod på havnen i Barsebäck og havde intet set og tjekkede så lige websiden, og så vi gik hjem igen. Så det var som det plejer med Bron. intet virker rigtigt og ej til tiden, og den dovne journalist på avisen fulgte heller ikke helt med.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ift. det annoncerede show var Øresundsbroens udførte "nummer" elendigt. Her på VH var der mange mennesker mødt frem, og de var noget skuffede, da de forlod "forestillingen" - kunne man høre...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ift. det annoncerede show var Øresundsbroens udførte "nummer" elendigt. Her på VH var der mange mennesker mødt frem, og de var noget skuffede, da de forlod "forestillingen" - kunne man høre...
Yep der var jo stort set ingenting at se fra VH - lidt fyrværkeri ovre fra Lernacken og et enkelt skud ude fra selve broen og jeg så da ihvertfald ingen laser ? Hvis fyrvækeriet skulle afspejle Øresundsintegrations niveauet - så ramte de det da meget godt :th2: Mvh Alex

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne se det fint fra Lindeborg, med undtagelse af en trætop eller to. Jeg er enig med Rikke'en om at showet var egentligt fint nok (omend kort) især når man tænker over hvor stort det var. Dog vil jeg sige at man får en mere overvældende oplevelse hvis man tager ind til Tivoli og ser det tæt på :) Det var dog lidt fesent at de havde annonceret 23-23:15 som start tidspunktet, så vi ventede i en halv time på ingenting, og ligesom min kæreste var gået i bad, så gik skidtet i gang. Når man samler folk på begge sider af Øresund, så har man fa'me at være præcise inden for 15 minutter :) Jeg troede det var vores nordiske arv, præcision.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg troede det var vores nordiske arv' date=' præcision.[/quote'] Og hvilken del af dine oplevelser med DSB, HT, Movia, SJ, SAS, tinglysningen, a-kasserne, skattevæsenet, telefonselskaberne etc. har givet dig det indtryk? :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Vi så fyrværkeriet sammen med nogle tusinde andre fra kysten ved sibbarp, hvorfra det var rigtigt flot og imponerende. Nu vel, det var lidt kortvarigt, men ikke katastrofalt kortvarigt. Lysshowet var tilgengæld ikke-eksisterende. Og forsinkelsen var hul i hovedet. Og røgen fra 1000-vis af sækkelærredfakler var kvælende. Men med en positiv indstilling var det en flot aften ::th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige talt med min kæreste om det.. Og han sagde at der havde været et laser "show"... der var laser lys imellem bro"stolperne" lige over bilerne.. Så det har ikke været meningen at det skulle være et lysshow, der skulle kunne ses på lang afstand.. men skulle kunne ses på selve broen..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, ja - det var så det fyrværkeri. Da der ikke var kommet gang i den ved 23.30 tiden gik jeg i seng. OG SÅ STARTEDE DET - ganske flot men noget komprimeret. Men ok at se fra sengen. Lasershow - så ikke et eneste laserlys. Undskyldningen for forsinkelsen er da helt hen i skoven. Laver man showet for at dokumentere hvor dygtig man er, eller for at underholde folket. Synes at man tog pænt p... på folket. Nå, bare de ikke har brugt så mange penge på skidtet at der ikke bliver til en prissænkning. Endelig synes man da om Malmø´s borgmester, det er det første positive jeg har hørt manden sige - hvis han altså er korrekt refereret. Glæder mig til broens 100 års jubi, sikke en fest - hvis de altså når det. Thage

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan se sig sur på alt, hvis det er det man vil?! Jeg synes sku derimod det er ret "fedt", at de bare lige flyver en helikopter fra Odense til Øresund for at filme et fyrværkeri. Respekt for at de løser problemerne i stedet for at aflyse - når nu helikopteren var en vigtig del for broen. Kom så med Jeres spam :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Showet var rimeligt stort set fra mit vindue. Først nogle enorme krysantemumbomber fra broen, de startede i DK og kom nærmere Sverige. Det så dog ud som om det glippede med at synkronisere det. Derefter var der rimeligt meget over Lernacken og lur mig om jeg ikke også så en del fyrværkeri i København også. (måske var det tivoli?)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var manger der var samlet på Ø'en i limhamn der fra kunne vi se fyrverkeri, men heller ik laser :-( lidt halv dårlige billeder fra udsigten PS. Resize... hvad er det?? :-) undskylder på forhånd, man er vel grafiker hehe

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Vi holdt parkeret ved den lille lystbådehavn lige ved siden af det berømte højresving ved lufthavnen. Mange var mødt op for der at holde øje med fyrværkeriet, og forventningen var at fyrværkeriet ville være fra broen, det blev derimod skudt af ud for 10 øren. Vi kunne dog svagt skimte noget fyrværkeri fra broen af. Fyrværkeriet kom først omkring 23.40, var kortvarigt, men flot var det ihvertfald. Det såkaldte laserlys over broen var derimod ikke så imponerende som vi havde forventet. Vi nåede ikke at tage et billede af det, men når man kørte hen over det sted hvor lyset var opsat, så mindede lyset mest om et spindelsvæv fordi det gik på kryds og tværs ind over hinanden. Flot nej! - Specielt ja!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
*pfft*...de skulle hellere have lavet en "Gratis over Øresund i 24 timer"-kampagne, end at båle penge af på krudt og helikoptere. Meget mærkeligt firma!...
YEP ! Enig ! Mvh Alex

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...