Jump to content
MKE

Fartbøde - hvor lang tid går der?

Recommended Posts

Ja, du glæder dig sandsynligvis for tidligt :-( Jeg har fået én fartbøde i DK mens jeg boede i Sverige, og der gik adskillige måneder, før jeg fik et brev fra Politiet (i Sjöbo) med besked om at jeg skulle ringe til dem på en bestemt dato og tidspunkt. Det gjorde jeg så og snakkede med en, i øvrigt ualmindeligt flink, politimand der fortalte at jeg var blevet blitzet. Det skulle jeg så bekræfte eller benægte, hvorefter han igen gav politiet i DK besked. Først derefter modtog jeg bøden. Pudsigt procedure... men bøden skal nok komme.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg blev blitz´et for lidt over 2 måneder siden i DK. Hvor lang tid går der inden man får bøden? Glæder jeg mig for tidligt? Tak. MKE
Der gik 2½ md før jeg hørte noget. Jeg blev ringet op af det af det svenske politi, og skulle be - eller af kæfte bøden. Jeg aksepterede bøden. De sendte derefter bøden til Dk igen og 2 md efter fik jeg en opkrævning.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

UPS Jeg fik en fartbåde i dk 24 marts =/ For 14 dage siden kom der en kallelse fra polismyndigheden om at de havde fået overbragt en sag, som jeg skal hente senest 14 juli hvis jeg vil undgå at de møder op privat eller på ens arbejdsplads... hmm nogle der har erfaring med at de kan sende bøden til en når man acceptere den. Lidt bøvlet hvis det er en nødvendighed man skal hente den personligt...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fået et brev direkte fra det danske politi om at jeg inden 14 dage skal ringe til dem og tilkendegive om jeg kan acceptere den bøde de har givet mig Det var for at køre ud over fuldt stop på borholm.... betjenten som stod mere end 150 m væk (jeg målte) mente at jeg kørte ca. 3 km/t op til krydset og fortsatte... mig og 3 vidner mente jeg stoppede Betjenten havde ingen film eller noget der kunne påvise hans påstand Jeg fik så udleveret en forudskrevet bøde hvor han kun påførte mit navn (resten var udfyldt) Nu kan jeg så læse at alle andre får deres bøder via det svenske politi.... kan det danske godt sende direkte ? De har kun sendt en almindeligt brev...... Og hvis man ikke acceptere, skal man så til bornholm i retten der ? det koster sku mere med færgen over end at betale bøden, men jeg holdt sku stille..... Hvis man tager den i retten, har man så tabt på forhånd... vi har jo heller ingen beviser ud over at vi er sikre da vi sad og kontrollerede GPSen før vi kørte ud i krydset da vi var i tvivl om hvor vi skulle hen.... Bøden er på 1500 kr inkl 1 stk klip som gælder i 3 år.... Når man bliver stoppet af det danske politi, skal man så give det svenske eller danske cprnummer ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
kan det danske godt sende direkte ? De har kun sendt en almindeligt brev......
Samme her - jeg fik også en bøde tilsendt. Blev stoppet i DK - af politiet...
Og hvis man ikke acceptere, skal man så til bornholm i retten der ? Hvis man tager den i retten, har man så tabt på forhånd...
Du kan klage over din bøde pr brev, og har du vidner, som støtter din forklaring, er du nået langt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Bøder fra det danske politi går kun via det svenske, når de ikke har stoppet dig (fotofælde). Har de stoppet dig noterer de jo navn, adresse og kørekortnummer. Og så får du direkte brev.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nå så fik jeg hentet et brev hos malmö polis.... Både fra DK på 1000,. Skulle være betalt 18 Maj, det er jo også nævnt når den modtages i juli =) Båden er tilbage fra 24 marts....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
:oHovsa Bytter lige et par ord ud med let/bøden... Men husk nu vi to har noget med at du ikke må kommentere mine gramatiske færdigheder :D
hæ hæ, I know, så derfor spurgte jeg jo også bare ganske uskyldigt om du havde fået hedeslag :cool: Skriver ingenting om dine gramMatiske færdigheder:laugh: Ha en go dag! :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...