Jump to content
Kvalm

Pris på passage af Øresundsbroen med tog?

Recommended Posts

Rejseplan funker ikke for udenrigsbilletter, så derfor lige et spørgsmål: Hvad er prisdifferencen på en given pendler-togbillet/-kort til DK (eksempelvis Hovedbanegården), om man vælger hhv. Malmö Central eller CPH Kastrup som udgangspunkt? (jeg ønsker at beregne billetprisen for passage af Broen)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
http://www.skanetrafiken.se/templates/StartPage.aspx?id=2182&epslanguage=SV Der er en kategori som hedder "priser" eller er det din idé at have det i danske kroner? Hurtig søgning: http://www.skanetrafiken.se/templates/TravelOresund.aspx?id=2129&epslanguage=SV&DK=F&SE=A Priser över Öresund Öresundspriser från Sverige zon A till Danmark zon F Jojo Period Jojo Reskassa Enkel Enkel Vuxen Enkel Barn Duo/Familjebiljett Öresundsbron 1900,00 SEK 84 SEK 105,00 SEK 52,50 SEK 189,00 SEK Helsingborg/ Helsingör 2640,00 SEK 140,80 SEK 176,00 SEK 88,00 SEK 317,00 SEK Reskassa: Reskassa ger 20% rabatt på alla resor. Barnbiljett: Barn betalar ca halva vuxenpriset fram till den dagen barnet fyller 16 år. Betalande vuxen kan ta med två barn under 7 år utan extra kostnad (för ytterligare barn krävs barnbiljett). Barn betalar vuxenpris för periodkort. Studentrabatt: Högskolestuderande, som studerar minst halvtid, på eftergymnasial utbildning i Danmark, kan mot uppvisande av studieintyg från universtitet/högskola/skolinrättning i Danmark få 35 procents rabatt. Jojo Student för studerande är personligt. Ombordtillägg: Ska du ta tåget till Köpenhamn rekommenderar vi dig att köpa biljetten innan du går på tåget. Det är olika regler på den danska och svenska sidan av sundet. Ombordtillägget kostar 100 SEK och gäller per person oavsett kundkategori. 1:a klasstillägg: Enkel resa i 1:a klass kostar 30 kr extra. Med Jojo Period kostar det 430 kr extra oavsett mellan vilka områden du reser. Duo/Familj biljett: Den kostar 10 % mindre än kontantbiljett för två vuxna. Reskassa ger ytterligare 20 % rabatt. Biljetten gäller inte i närtrafiken eller när linje körs med taxi. Ven-Trafiken har särskild taxa. Obs! Duo/Familj biljett kan inte köpas ombord på Öresundstågen. Jojo Period för hela regionen kostar 3 590 kr och 4 020 kr i 1:a klass.Tillägget till 1:a klass är 430 kr. Tryk på linket, der ser det mere overskueligt ud...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Der er en kategori som hedder "priser" eller er det din idé at have det i danske kroner?
OK tak! Min idé at få prisen for selve bropassagen at vide - altså hvad det i alt sin enkelthed koster at køre over broen med tog. I princippet kan prisen Svågertorp - CPH sikkert fortælle det = 105 SEK (minus rabatten ifm. et pendlerkort). Resultat 22 x 105 = 2.310 SEK (minus pendler-rabat)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nemlig :) Men som du siger pendler ingen til fuldpris -så med JoJo period-prisen på 1900,- SEK må være mere gældende (og så er der fradraget for tog også). Der er heller ingen (ved deres fulde fem) som ikke har et JoJo kort, hvis de benytter sig af det offentlige, for der får du 20% rabat altid. Med dette koster en billet: 84 SEK over broen. 22 x 84 = 1848 SEK ...Hmmm... så skal man da lige se på hvor meget man kører over hva ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det 'pudsige' er at man ikke 'kun' kan købe en billet over broen. Hvis man har en gyldig billet til Kastrup så kan man købe en tillægs billet til broen for 70 DKK + 40 DKK gebyr for at købe den på toget. Alternativt kan man gå op på billetkontoret og køber tilsvarende billet til normalpris (som så gælder Malmø og KBH city). Catch 22 =)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har erfaret det ikke kan betale sig at købe billet i Sverige.. Mit pendlerkort til Lyngby giver jeg 1760 dkr for.. Dette kort gælder i hele Malmø til både bus og tog.. og det samme i de zoner jeg kommer igennem i DK.. En tur fra Malmö © til Kastrup koster 80 dkr.. Det giver (sjovt nok) også 1760 kr for de 22 ture du nu vil have.. Det er ca 2.250 svkr.. + at jeg tror også at en alm. billet gælder til både tog og bus i Malmø.. Man får da det mere for pengene.. Så, hvis man køber billeten i DK, så bliver det jo egentlig lidt billigere over broen? Har jeg ret eller er jeg helt forkert på den?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nemlig :) Men som du siger pendler ingen til fuldpris -så med JoJo period-prisen på 1900,- SEK må være mere gældende (og så er der fradraget for tog også). Der er heller ingen (ved deres fulde fem) som ikke har et JoJo kort, hvis de benytter sig af det offentlige, for der får du 20% rabat altid. Med dette koster en billet: 84 SEK over broen. 22 x 84 = 1848 SEK ...Hmmm... så skal man da lige se på hvor meget man kører over hva ;-)
Nu sidder jeg lige og kigger på samme side.. Jeg skal give 2310 svkr. for et jojo kort.. Skal jeg så her trække 20% fra eller hvad? Forstår ikke helt det de kalder "reskassa".. For hvis man skal trække 20% fra - så er de helt sikkert jeg begynder at købe kort i SE :P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nu sidder jeg lige og kigger på samme side.. Jeg skal give 2310 svkr. for et jojo kort.. Skal jeg så her trække 20% fra eller hvad? Forstår ikke helt det de kalder "reskassa".. For hvis man skal trække 20% fra - så er de helt sikkert jeg begynder at købe kort i SE :P
Nej, priserne på den side jeg linker til er de faktiske priser... Ved ikke hvor du får de 2310,- fra? Der er 2 typer jojokort -pendlerkortet og det de kalder "reskassa" -det er det normale kort du anvender når du skal bruge det og så får du 20% rabat ift normalprisen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kigger her: http://www.skanetrafiken.se/templates/TravelOresund.aspx?id=2129&epslanguage=SV&DK=D&SE=A Jeg skal som sagt til lyngby.. DG zonen.. Jeg kigger under "Priser til Danmark" Og der står der jojo period = 2310 (jeg går ud fra det er pendlerkortet) Og nedenunder står der at reskassa giver 20 % rabat på alle ture..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kigger her: http://www.skanetrafiken.se/templates/TravelOresund.aspx?id=2129&epslanguage=SV&DK=D&SE=A Jeg skal som sagt til lyngby.. DG zonen.. Jeg kigger under "Priser til Danmark" Og der står der jojo period = 2310 (jeg går ud fra det er pendlerkortet) Og nedenunder står der at reskassa giver 20 % rabat på alle ture..
Det danske kort er pt. billigst og indeholder desuden den fleksibilitet, at man kan vælge et antal dage således, at kortets gyldighed og udløb stemmer overens med eens ferie og frihed iøvrigt...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

"Reskassa" anvendes til køb af almindelige billetter, enten enkelt eller en returbillet, hvor man så får 20% rabat, hvis man har sat penge ind på kortet på forhånd. Så "reskassa" kan altså ikke anvendes til månedskort. Jojo giver bare mulighed for at kombinere et månedskort med et forudbetalt beløb, som man kan købe almindelige billetter for med 20% rabat. Det danske månedskort er sikkert billigst pga. valutakursen lige pt., men det kan jo ændre sig igen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Der er dog den diskrete fordel ved det svenske kort at det er upersonligt. Dvs. en anden end køberen kan bruge det. For mig har det betydet jeg har kunne låne min kærestes kort til at mødes med drengene nogle aftener = 400 kr sparet på ca. en måned.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Der er også den fordel ved Skånetrafikens kort, at man ikke spises af med håndører i forbindelse med togforsinkelser, som med DSBFirsts rejsetidsgaranti, hvor pendlere med dansk cpr-nr. skal tilmelde sig en kompensationsordning, der bygger på en statistik for generelle forsinkelser, men at man derimod får en gratis returbillet med gyldighed inden for 2 måneder for hver faktisk forsinkelse på 25 minutter eller mere, man kommer ud for og reklamerer for.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Der er også den fordel ved Skånetrafikens kort' date=' at man ikke spises af med håndører i forbindelse med togforsinkelser, som med DSBFirsts rejsetidsgaranti, hvor pendlere med dansk cpr-nr. skal tilmelde sig en kompensationsordning, der bygger på en statistik for generelle forsinkelser, men at man derimod får en gratis returbillet med gyldighed inden for 2 måneder for hver faktisk forsinkelse på 25 minutter eller mere, man kommer ud for og reklamerer for.[/quote'] Det kan man også få med Øresundskort købt i DK: http://www.dsbfirst.dk/da/Kundeservice1/Rejsetidsgaranti/DSBFirst-Oresund-Rejsetidsgaranti-/

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...