Jump to content
Menace

"stilstand"-erstatning

Recommended Posts

Hej alle Vi har haft et uheld med min kones bil hvor der kom en bil og kørte ind i siden på den Det var 100% den andens skyld osv., det er afklaret og bilen er lavet efter at have næsten 4 uger på værksted Bilen havde kørt under 7000 km og er ½ år gammel ca. Jeg tænkte på hvad man har ret til mht. værditab grundet skade samt stilstand-erstatning og om nogen har prøvet den "mølle" ? En af mine venner fik f.eks revet sin bagspoiler af sin bmw, som gav meget små ridser. Han fik malet lidt af bagklappen og sat en ny spoiler på, det tog 3 dage. Efterfølgende fik har 2100 kr for stilstand og værditab....... Jeg har selvfølgelig intet hørt fra forsikringen udover at de ville have en kopi af danske kørekort samt en forklaring - vi fik så en adresse hvor vi kunne stille bilen hen Jeg kan se i andre tråde at ens bil bliver registreret at der har været skade på og det giver vel et værditab som jeg ikke selv skal dække eller ? nogen der har prøvet det ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Tror det ikke Vi undersögte det for nogen år siden da naboen ikke kunne lide farven på min bil der bare havde kört 412 km:sick: Der var intet at göre...

Hej alle Vi har haft et uheld med min kones bil hvor der kom en bil og kørte ind i siden på den Det var 100% den andens skyld osv., det er afklaret og bilen er lavet efter at have næsten 4 uger på værksted Bilen havde kørt under 7000 km og er ½ år gammel ca. Jeg tænkte på hvad man har ret til mht. værditab grundet skade samt stilstand-erstatning og om nogen har prøvet den "mølle" ? En af mine venner fik f.eks revet sin bagspoiler af sin bmw, som gav meget små ridser. Han fik malet lidt af bagklappen og sat en ny spoiler på, det tog 3 dage. Efterfølgende fik har 2100 kr for stilstand og værditab....... Jeg har selvfølgelig intet hørt fra forsikringen udover at de ville have en kopi af danske kørekort samt en forklaring - vi fik så en adresse hvor vi kunne stille bilen hen Jeg kan se i andre tråde at ens bil bliver registreret at der har været skade på og det giver vel et værditab som jeg ikke selv skal dække eller ? nogen der har prøvet det ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Med mindre din forsikring dækker noget - er det svært tror jeg. Min forsikring hos Vesta har i det "Utökat Skydd" jeg har på bilforsikringen dog mulighed for lejebil og værdierstatning. "Hyrbil Om du är beroende av bilen kan det vara skönt att ha en försäkring som inkluderar hyrbil. Med Utökat skydd får du 75 % av kostnaderna för en hyrbil i upp till 45 dagar om din bil skulle skadas eller bli stulen. Du väljer själv mellan att få hjälp till en hyrbil eller 125 kronor per dag." og "Värdesäkring Om du får en skada som uppgår till 20 000 kronor eller mer och som ersätts genom bilens vagnskadeförsäkring i Moderna Trygghetsförsäkringar får du en så kallad värdesäkring. Detta innebär att du får ett kontantbelopp som motsvarar 10 % av reparationskostnaderna. Högsta ersättningsbelopp är 50 000 kronor."

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Har halvforsikringen hos moderna forsikring og vagnskadeförsäkring hos tryghansa de første 3 år Synes det underlige er når man køber en ny bil at man ikke får udleveret hvad vagnskadeförsäkringen egentligt gælder for Plejer man at få noget dokumentation på de 3 års forsikring eller ? Vi har nemlig intet fået og det kunne være rart at se hvad det dækker udover at de fixer bilen de første 3 år hvis der kommer en skade Da vi aflevere bilen, kunne vi sagtens få en lånebil uden regning, vi afviste da vi havde vores anden bil at køre rundt i og skulle alligevel på ferie Tegner man normalt udvidet forsikring når man har 3 års vognskade hos en eller anden på en ny bil ? og hvor skulle det så gøres, hos moderna eller tryg-hansa ? Det er lidt noget rod når det er 2 forskellige selskaber

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er noget rod at forhandleren ikke har udlevet forsikringsvilkårene til jer... Bed om dem - evt ring til TrygHansa og spørg efter dem - det kunne jo faktisk godt være at der er noget afsavns/værdtabs erstatning inkluderet og du kan nok ikke nødvendigvis forvente at de husker det "af sig selv", desværre. Jeg ved ikke hvad man "normalt" gør - men hvis du ville tegne en udvidet forsikring vil jeg tro det var hos TrygHansa hvor du har vognskadeforsikringen. Hos Moderna (Vesta) er det ihvertilfælde et tillæg til vogskadeforsikringen. Uanset hvad kan du jo ikke gøre det på bagkanten og så få erstatning for noget der skete før du tegnede den.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ja sørg endelig for at få tjekket din vagnskada garanti. Fx. sådan en lille ting som din selvrisiko. Vores var på 7500 hos citroen og det havde jeg ikke lige tænkt på. Jeg kender flere der har så dårlige dækninger på vagnskada garantien at de til trods for bilens alder har valgt at købe fuld kakso hos sit eget forsikringsselskab også. I danmark kan må gå til modparten og få erstatning for afsavn af bil udfra nogel kriterier. Det er kriterier som selskaberne kender til, og nogen gange få glemt at oplyse skadelidte om. Derfor kan man også hos Forsikringsoplysningen få disse informationer og så gøre krav mod skadevolders selskab. Måske findes der også i Sverige en Forsikringsoplysningen, og så ville de kunne svare dig på spørgsmålet, om hvorvidt man (evt. selvom man selv har tegnet afsavnsforsikring) kan rette krav mod skadevolders selskab. Jeg har Moderna (det tidligere vesta) i Sverige og de glemte til trods for min udvidede dækning at sende mig pengene på en skade jeg havde, men til deres forsvar skal jeg dog sige at de sagde at de ikke havde fået den endelig opgørelse fra værkstedet endnu da jeg selv rykkede for pengene, så måske de var kommet af sig selv :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har endlig fået et brev fra dem om at jeg kan få erstatning for de dage hvor bilen har været på værksted og hvor jeg evt. har haft et tab i form af leje af anden bil Jeg får 25 sek pr dag... det er sku lidt til grin... hvorhenne kan man leje biler til 25 sek ? Det er så inkl værdiskadetab... kan sku ikke lade være at smile lidt....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Lejebil Normalt er man dækket ind af lejebil via det "rigtige" forsikringsselskab eller en ekstra forsikring.[Og så er der bare en lille selvrisiko på.QUOTE=Menace;220746]Jeg har endlig fået et brev fra dem om at jeg kan få erstatning for de dage hvor bilen har været på værksted og hvor jeg evt. har haft et tab i form af leje af anden bil Jeg får 25 sek pr dag... det er sku lidt til grin... hvorhenne kan man leje biler til 25 sek ? Det er så inkl værdiskadetab... kan sku ikke lade være at smile lidt....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...