Jump to content
bluee

NemID

Recommended Posts

Glæder mig til de får lavet en software token til min iPhone eller Android. Det er jo ikke engang noget de skal lave, de kan jo egentlig bare købe licens af et utal af forskellige mulige leverandører.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Glæder mig til de får lavet en software token til min iPhone eller Android. Det er jo ikke engang noget de skal lave' date=' de kan jo egentlig bare købe licens af et utal af forskellige mulige leverandører.[/quote'] Så bliver det endnu nemmere at bryde ind på din konto ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
De snakkede om, at det ville komme på et eller andet tidspunkt. Men de vil fandme have betaling for den slags service (har jeg læst - lad se om det effektueres) /T
Ja, det har jeg desværre også læst. Hvis det er fordi de køber 3. parts (såsom RSA SecurID eller SafeNet MobilePASS o.l.) så er det nok licensen for hver nøgle der skal tilsluttes vi skal betale for. Det jeg dog kan mindes at have læst, er at det er hvis det bliver hardware tokens det kommer til at koste penge.
Så bliver det endnu nemmere at bryde ind på din konto ;)
Tja, ikke nemmere end de som tager et billede af deres NemID kort og gemmer det på deres telefon. RSA, SafeNet osv. laver alle software tokens, mon ikke de har en god grund til at kalde det "sikkert nok"? Nu kører programmer på en Android telefon og en iPhone jo som udgangspunkt alle i hver deres sandkasse, kun med mulighed for at snakke med andre programmer gennem de API'er som Apple eller Google stiller til rådighed. Hvis man så root'er eller jailbreaker sin telefon, så be'r man også selv om det. Og nej, at applikationer kører i en sandkasse betyder ikke at de er sikre mod alle angreb, men der skal dog et dobbelt-exploit til for at først bryde sandkassens sikkerhed derefter telefonens sikkerhed.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

En RSA SecurId koster ikke mere end 1000 kr for 3 år licens og selve token, men 333 kr (hvis vi kun skal betale for selve hardwaren token og ikke drift af selve miljøet) så er det alligevel 333 kr mere om året end man er vant til....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik bestilt den nye elektroniske nummer-generator fra NemID i forgårs - den kom i dag.... Den fungerer så OK :) Om det er smartere end et billede af kortet i mobilen ved jeg ikke - men så er jeg om ikke andet så med på det sidste nye... ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det ærgelige ved nemID token er at den er personlig så man ikke kan deles om én derhjemme som man ellers kan med de svenske udgaver. Indtil videre synes jeg den bedste løsning stadig er et billede på mobilen. At det skulle være mindre sikkert end at nemID kortet ligger i pungen eller tasken er jo til grin.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det ærgelige ved nemID token er at den er personlig så man ikke kan deles om én derhjemme som man ellers kan med de svenske udgaver. Indtil videre synes jeg den bedste løsning stadig er et billede på mobilen. At det skulle være mindre sikkert end at nemID kortet ligger i pungen eller tasken er jo til grin.
Den løsning som BankID har lavet til smart phones er på en måde også personlig, idet det er ens telefon som en log ind kommunikere med. Jeg har også selv lavet et kopi af mit NemID - den er lagt ind i min Dropbox, hvor der også er et password tilknyttet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
De skulle have lavet en iPhone/Android App a la den som BankID har lavet...
Det blev afvist at gøre, da de mente det ikke kunne gøres sikkert nok (tænk en rooted android telefon, en jailbreaked iPhone mv.) Jeg er ikke helt huske hvor jeg læste det, er lang tid siden jeg læste det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...