Jump to content
Peter

Ingen 3 dækning på dansk Iphone fra 3 i Malmø..??

Recommended Posts

Tror sku ikke det er SIM kortene der er problemet' date=' men at problemet stadig ligger internt hos 3. Er der nogen der har følt forbedrede forhold efter at have modtaget nye SIM kort?[/quote']No sh**, Sherlock!? :laugh: (Har du læst hele tråden?) :o

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Fik nyt kort (selvom jeg fortalte dem at det ikke var det som var et issue) - og telefonen falder selvfølgelig af nettet hele tiden stadig. Så i dag var der en "operator profile" update til min iPhone da jeg sync'ede. Og min telefon har været på nettet hele dagen i dag (indtil videre) uden problemer. Krydser fingre /T

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Endnu en 3 abb. med problemer... Hej Jeg vil melde mig i flokken af 3 abb. som har problemer. Jeg har primært 2 problemer:

  • Dårlig 3 dækning i Malmø, Annelund. Dette skyldes jf. 3 Sverige kundservice at man har mistet en mast, som man ikke kommer til at/vil erstatte. Jf. 3 Danmark kundeservice skyldes problemerne kombinationen af danske SIM-kort og svenske master.
  • Mobil med middelmådig antenne - en iPhone 3GS. Jeg har testet med min Sony Ericsson K800i, og denne har åbenbart en bedre antenne (bedre modtage egenskaber) end iPhone'n.

Jeg har også været turen rundt med iPhone'n: nyt SIM-kort, nulstille netværk og nulstille generelt, og geninstallering fra fabriksindstillinger. Derudover har jeg haft kontaktet 3 Sverige kundombudsmann'en, samt været igennem til adskillige mennesker i 3 Danmark - og har hørt om alle de problemerne der er med master, skift mellem Danmark og Sverige osv. Alt i alt løser det bare ikke mit problem - ikke at kunne modtage opkald fra Danmark i Sverige, på mit danske 3 SIM-kort :-/ Jeg har her til aften sat et Telenor SIM-kort i iPhone'n, og med det kort indikeres der bedre dækning end med det danske 3 SIM-kort. Umiddelbart tyder det på at et skifte til Telenor kunne være en løsning, men deres priser er pt. selvfølgelig ikke lige som 3's - til gengæld virker Telenor åbenbart (som jeg oplever det) :-) Afslutningsvis vil jeg høre jer - hvad vil I anbefale: Skifte mobil til HTC, Sony Ericsson eller Nokia - og hvilken model? Eller - skifte udbyder til Telenor? Hav en rigtig god aften!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

I morgen er sidste dag med 3 abonnement, juhuuu. Jeg har skiftet til Telia og for 20 kr. pr måned ekskl. moms, har jeg samme pris på mine svenske samtaler, som jeg har på de danske aftaler. Telia har den bedste dækning i Sverige og jeg glæder mig til at slippe for 3´s problemer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender et par stykker som oplever det samme problem. Så snart man har været i et område uden dækning og kommer tilbage til et område med dækning kan telefonen ikke registrere på netværket. Har selv en iPhone og oplever hyppigt dette problem. Kender dog en med den ny HTC samt en med en ældre Sony Ericsson, som ligeledes oplever udfald. Har ringet til 3 og de siger det er SIM-kortet, som er defekt. Har også bestilt et nyt SIM-kort, men 3 kan ikke finde ud at sende den til Sverige (har brokket mig med deres kundeservice i 3 uger nu!). Jeg har også lavet full reset af min iPhone, men dette hjælper ikke 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Vågnede op til en telefon her til morgen, med beskeden "SIM-kortet kunne ikke registreres" IGEN. Gad vide hvor længe den havde ligget med den status? Pokkers uholdbart, for at sige det mildt! Der skulle flere genstarter til, før jeg fik lov at registrere mig på 3's netværk igen. Ett manuelt valg var også umuligt - jeg fik simpelthen ikke lov til at få adgang til 3's celle. 3 for hulen!!! :thumbdown:thumbdown:thumbdown

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kender et par stykker som oplever det samme problem. Så snart man har været i et område uden dækning og kommer tilbage til et område med dækning kan telefonen ikke registrere på netværket.
Min kone og jeg selv oplever præcis samme problem. :thumbdown Det begyndte for nogle uger siden, da alle andre også led som 3-kunde. Det er næppe et generelt simkortsproblem. For mig sker det nu næsten dagligt, at jeg skal reboote skidtet, da P-kælderen under min arbejdsplads har ekstremt ringe signaldækning. :mad:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Min kone og jeg selv oplever præcis samme problem. Det begyndte for nogle uger siden, da alle andre også led som 3-kunde. Det er næppe et generelt simkortsproblem. For mig sker det nu næsten dagligt, at jeg skal reboote skidtet, da P-kælderen under min arbejdsplads har ekstremt ringe signaldækning.
Jep - samme daglige situation med vore mobilos hér i huset :rolleye:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Min teori er at det her er tredje og afsluttende fase i 3's plan for at slippe af med sine dansk/svenske kunder : Trin 1 : Stop for GPRS/DATA roaming (et par år siden det skete). UDEN at informere kunderne om det, heller ikke erhvervskunderne Trin 2 : Stop for GSM/2G roaming. Dette blev rullet ud gradvist over de seneste par år, og igen UDEN at informere om det Trin 3 : De seneste ugers bøvl, jeg lurer lidt på om det er 3G roamingen der er slået helt eller delvist ud denne gang, så hvis man tænder telefonen et sted hvor der ikke er dækning med 3's eget udstyr får man en "SIM registration failed". Det er under alle omstændigheder katastrofal dårlig kommunikation fra 3's side. Jeg opsagde mit erhvervsabonnement da data roamingen forsvandt, men fruen har stadig et privat abonnement så vi har også haft smerten de sidste par uger. Jeg snakkede med kundeservice da GSM roamingen forsvandt på min kones abonnement, og fik at vide at "det står skam med småt i kontrakten at man kan forvente at det fases ud". Knallerter.... /Peter

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Farvel til 3... Ja, det var så i dag at bægeret flød over - jeg gider ikke være til grin længere... Det er dog bare en skam, at 7 år med et ellers godt mobilselskab skal ende med at man forlader det i vrede, fordi det ikke evner (ønsker) at informere, endsige holde de aftaler og de forpligtigelser som selskabets "svenske" produkt baserer sig på. Synd for 3, for nu kan jeg jo aldrig med overbevisning i stemmen sige: Jeg har ALDRIG haft problemer med 3, så dem kan du roligt tage kontakt til! Nu skal jeg så bare ud af abonnementet - pokker skulle da stå i at betale for noget, som man alligevel ikke får...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

3 har sendt mig følgende som svar på en klagesang fra mig:

Efter netværksnedbrudet i oktober 2010, har vi haft problemer med roamingen i Sverige. Vores svenske kollegaer, hos 3Sverige arbejder på højtryk på at finde en løsning, så alle danske 3Kunder igen kan roame uden problemer i Sverige. I Danmark burde der ikke længere være problemer.
Krydser fingre for, at der sker fremskridt inden for overskuelig fremtid...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Igen en morgen med "SIM-kortet kune ikke..." bla bla og r** & nøgler. Det holder simpelthen ikke, at min telefon ikke kan ligge samme sted natten over og vedligeholde en forbindelse til masten!! :mad::sick: Bl.a. var jeg gået glip af opkald og sms'er fra jobbet lidt over 6 i morges. :(

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Sorry - den kan jeg ikke hjælpe dig med. Men hvis det er en 3Gs er den vel efterhånden af så gammel at det bare et opkald til kundeservice. Ellers er det nok i gang med jailbreak/unlock alt efter hvilke version dit IOS er

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde et issue med min N97 og at simkortet ikke kunne registreres efter passage af broen. Sverige->Danmark gik fint, men omvendt ville den ikke. Opdaterede min firmware på tlf og nu har jeg ikke haft et problem siden....Så ingen problemer herfra. Udover det lille hickup...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hentede den dér free-cover-app til min iPhone 4 fra Apple... Og så fik jeg et ganske gratis - det er vist biligere end del der lux-case shop... :) I øvrigt gør det for mit vedkommende ingen forskel ift dækningen!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...