Jump to content
anton

Forskudsopgørelse 2011

Recommended Posts

Fra SKATs hjemmeside: "Fra den 3. november kan du se og rette i din forskudsopgørelse for 2011. I dagene derefter vil der typisk være stort pres på SKATs telefonsystem." Dermed blæser jeg sæsonen for alle mulige og umulige skattespørgsmål i forbindelse med skattekortet for 2011 i gang (for jeres indre øre ser I en i waldhorntruttende eskimo - mærk kontaktfladen mellem waldhornvibrationerne og øregang)!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Dermed blæser jeg sæsonen for alle mulige og umulige skattespørgsmål i forbindelse med skattekortet for 2011 i gang (for jeres indre øre ser I en i waldhorntruttende eskimo - mærk kontaktfladen mellem waldhornvibrationerne og øregang)!
Bare du ikke blæser i en Vuvuzela :laugh: Spøg til side. Tak for info og tak for at du stiller dig til rådighed for spørgsmål :th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Vigtigst er nok at dem som kun var begrænset skattepligte og ikke grænsegænger' date=' pga. ægtefælde fradrag, overvejer om de nu skal være "grænsegængere". Da ægtefældefradraget bortfalder fra og med 2011.[/quote'] What?!?? Har du en kilde på det? Det var da frygtelige nyheder. For mange tusind kroner frygtelige.. :scared:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Vigtigst er nok at dem som kun var begrænset skattepligte og ikke grænsegænger' date=' pga. ægtefælde fradrag, overvejer om de nu skal være "grænsegængere". Da ægtefældefradraget bortfalder fra og med 2011.[/quote'] What the f**k!!! Det var da lidt en sniger, og en til mange penge...... de gør da hvad de kan for at lukke hullerne i kassen :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var lige inde og checke min forskudsopgørelse og tænkte, jeg ville justere lidt på renteudgifterne. I den forbindelse opdagede jeg, at man kan ikke ændre på de fortrykte renteudgifter via tastselv (når man er grænsegænger). Er det mig, der har taget de forkerte øjne på her til morgen eller?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender godt problemet. Havde det dog kun det første år da jeg flyttede over (i 2008). Er det den rubrik der hedder noget i stil med "andre danske renteudgifter af forbrugslån..." ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Måske der er en af jer eksperter som kan svarer mig på et spørgsmål. Jeg bor i Sverige, men arbejder i DK og er fuldt skattepligtig i DK, da jeg ejer en lejlighed i København. Sad og læste lidt på Skats hjemmeside og prøvede at gøre mig klog på grænsegænger reglerne. Så vidt jeg kunne forstå skulle man være registreret som grænsegænger for at få fradrag for renter (bl.a. boliglån) i DK. Er dette korrekt forstået, eller skal jeg blot fortsætte som jeg gør nu, hvor det kun er min adresse som er registreret i Sverige, men at jeg har fuld skattepligt i DK og ikke registreret som grænsegænger? Der stod at man kunne registrere sig som grænsegænger i sin selvangivelse på Tast-Selv, men kan man også gøre det på sin forskudsopgørelse? Er flyttet til Sverige i år. Beklager hvis det er nogle dumme spørgsmål, men jeg vil helst gerne være sikker på at jeg gør det hele korrekt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du er fuldt skattepligtig til Danmark, har du fradrag for renteudgifter, uanset hvor de stammer fra. Så du skal altså ikke gøre noget specielt i forhold til forskudsopgørelsen bortset fra at du måske gerne vil ændre dit befordringsfradrag. Hvis man bor i Sverige og arbejder i Danmark uden at være fuldt skattepligtig til Danmark, kan man registrere sig som grænsegænger på forskudsopgørelsen, men man kan også vente med at påberåbe sig denne ret til selvangivelsen bliver sendt ind. Husk at du med bopæl i Sverige er fuldt skattepligtig til Sverige, og at boligsalg i Danmark derfor skal beskattes i henhold til svenske regler.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Spiller vel egentlig ikke den helt store rolle om man er begrænset skatteplig, eller grænsegænger? Jeg har altid blot været under begrænset skattepligtig reglerne, og har kunnet trække mine renter fra på min svenske bostadsratt, ingen problemer der

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Coolio Hvis man med bopæl i Sverige udfører arbejde i Danmark er man begrænset skattepligtig. Hvis man gerne vil have lov til at fradrage renteudgifter i sin danske indkomst, skal man beskattes som grænsegænger. Måske er der sket det, at du er blevet registreret korrekt ved flytningen, så du fra start er grænsegænger, og så er der jo ingen is på koen eller vice versa.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...