Jump to content
Kim

Øresundsborger i TV2 Lorry om det nye forslag fra Trafikverket.

Recommended Posts

I aften (mandag den 29. november) kl. 19.30 er jeg i TV2 Lorry. Her kommenterer jeg Trafikverkets nye forslag, om at høje afgiften med op til 1.700% på alle persontog over Øresundsbroen. Trafikverkets forslag vil betyde at flere vil overveje at flytte tilbage til Danmark, at integrationen går i stå og at kollektivtrafikken tvinges over i bilerne. Læs Øresundskomiteen´s pressemeddelse her. Med venlig hilsen Kim Rasmussen Formand Øresundsborger

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad tænker de på hos Trafikverket - de må spise søm. Men det må jo være for at begrænse den frie bevægelighed (hvilket er ulovligt hos EU). Men igen pendlerkort i Hovedstadsområdet koster ca. 40-50% af hvad et tilsvarende koster over Broen. :sick:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er helt sygt.......

Hvad tænker de på hos Trafikverket - de må spise søm. Men det må jo være for at begrænse den frie bevægelighed (hvilket er ulovligt hos EU). Men igen pendlerkort i Hovedstadsområdet koster ca. 40-50% af hvad et tilsvarende koster over Broen. :sick:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

TV-Indslaget kan ses her: http://www.tv2lorry.dk/video?video_id=43952 Her afsløres de så godt nok at de DANSKE myndigheder allerede tager en afgift på 2000 kr. pr. tog. Her lå så nok en stor del af forklaringen på hvorfor billetprisen allerede er så meget højere når man passerer broen. Men hvad fanden er logikken? - den ene lands myndighed udnytter allerede pendlerne groft, så derfor skal det andet lands myndigheder også have lov.???:sick::rolleye: Direktøren for Øresundstoget snakker om at det på sigt kan give prisstigninger på 50% - det er jo helt sygt!. Priserne er i forvejen så høje at det så sandelig er noget folk kan mærke - 50% stigning vil jo medføre at mange af de unge svenskere som arbejder i butik i københavnsområdet, begynder at have svært ved at kunne betale for et togkort. Forøvrigt hævede de jo allerede prisen sidste år ekstraordinært meget på grund af "den lave svenske kronekurs" - nu hvor kursen er tilbage igen er der igen planer om at justere tilbage igen. Sig mig har de tænkt sig at den nybyggede City-tunnel skal ende med at være tom??? Og hvorfor helvede skal der lægges ekstraskatter på det mest klimavenlige transportmiddel i en tid, hvor alle snakker om klimaændringer???

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Og hvorfor helvede skal der lægges ekstraskatter på det mest klimavenlige transportmiddel i en tid, hvor alle snakker om klimaændringer???
Klimaændringer var sidste vinter. Nu drejer det om hvordan vi kan få gang i hjulene så vi kan svine mere igen (samtidig med at tjene penge forstås)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan du gange med dit cprnr.....Du må så selvom det bliver dit svenske eller dit danske!

Det er jo helt sygt det forslag.. 50% ekstra i togkort og broen bliver ved at stige' date=' så er der rigtig rigtig mange, der rykker tilbage til DK.[/quote']

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Der skal nu alligevel en del til at flytte mig tilbage. Men jeg er ved at blive mere og mere træt af at blive behandlet som viljeløst skattekvæg, der bare kan flås uden konsekvenser fordi jeg ikke har nogen stemmeret. Og at se på de offentlige myndigheders pusherstrategi overfor pendlere i regionen: først gør man folk afhængige af broen eller toget og derefter forhøjer man prisen voldsomt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg flytter, så bliver det ihvertfald ikke tilbage til Danmark. De skal ikke have mere glæde af mine skattekroner end højst nødvendigt. Jeg giver Bananas helt ret i hans antagelser. Men tænk nu, hvis nogle af de svenske virksomheder i regionen begyndte at søge lidt på danskere, der bor her. Der er jo masser af højt kvalificeret arbejdskraft, som sikkert gerne vil slippe for broen og dens forbandelser. Men det er jo helt sikkert lønbarrieren, som forhindrer virksomhederne i at gøre det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Præcis Credde, men den bliver mindre og mindre da broen og transporten skal regnes fra. Så jo dyrere broen bliver, jo bedre kan det betale sig at få et job herovre.

Hvis jeg flytter, så bliver det ihvertfald ikke tilbage til Danmark. De skal ikke have mere glæde af mine skattekroner end højst nødvendigt. Jeg giver Bananas helt ret i hans antagelser. Men tænk nu, hvis nogle af de svenske virksomheder i regionen begyndte at søge lidt på danskere, der bor her. Der er jo masser af højt kvalificeret arbejdskraft, som sikkert gerne vil slippe for broen og dens forbandelser. Men det er jo helt sikkert lønbarrieren, som forhindrer virksomhederne i at gøre det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke have problemer med at arbejde i Sverige - også for en mindre løn - hvis det gik lige op med mine udgifter til bro og benzin f.eks. Og det er sq alligevel ret mange tusinder kroner om måneden - 3000 kr for broen og 1500 kr. for benzin - så en løn nedgang på 4500 DKK(plus de 9% socialskat som arbejdsgiveren betaler i SE, hvor vi betaler det selv i DK), så tror jeg også jeg er på et svenk lønnivau med min uddannelse og erfaring. Og så kunne man tilgængæld have den fedeste slæde, og pendle til jobbet i sverige - hvis man kun skulle køre 10 km hver vej eller tage det offentlige til en billig pris. Plus forsikring på bil også bliver mindre jo, da man ikke skal ligge og køre 20.000-25.000 km om året. Jep, ville tage et job på en studs i Sverige, hvis jobudfordringen matchede det jeg har i DK, og lønnen matcher til hvad jeg skal bruge at leve for i SE også - altså købekraften.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Præcis Anders. :)

Jeg ville ikke have problemer med at arbejde i Sverige - også for en mindre løn - hvis det gik lige op med mine udgifter til bro og benzin f.eks. Og det er sq alligevel ret mange tusinder kroner om måneden - 3000 kr for broen og 1500 kr. for benzin - så en løn nedgang på 4500 DKK(plus de 9% socialskat som arbejdsgiveren betaler i SE, hvor vi betaler det selv i DK), så tror jeg også jeg er på et svenk lønnivau med min uddannelse og erfaring. Og så kunne man tilgængæld have den fedeste slæde, og pendle til jobbet i sverige - hvis man kun skulle køre 10 km hver vej eller tage det offentlige til en billig pris. Plus forsikring på bil også bliver mindre jo, da man ikke skal ligge og køre 20.000-25.000 km om året. Jep, ville tage et job på en studs i Sverige, hvis jobudfordringen matchede det jeg har i DK, og lønnen matcher til hvad jeg skal bruge at leve for i SE også - altså købekraften.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ligger der ikke noget at det er Region Skåne og ikke Sverige der skal betale pengene, men at dette ikke gælder eks. metroen i Stockholm?? At der ligger et ublu krav fra svensken om at Skåne endnu engang skal betale til RiksSverige uden at få noget igen?

Og så derfor må svensken ikke kræve nogen afgift ......

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Social skat

Jeg ville ikke have problemer med at arbejde i Sverige - også for en mindre løn - hvis det gik lige op med mine udgifter til bro og benzin f.eks. Og det er sq alligevel ret mange tusinder kroner om måneden - 3000 kr for broen og 1500 kr. for benzin - så en løn nedgang på 4500 DKK(plus de 9% socialskat som arbejdsgiveren betaler i SE, hvor vi betaler det selv i DK), så tror jeg også jeg er på et svenk lønnivau med min uddannelse og erfaring. Og så kunne man tilgængæld have den fedeste slæde, og pendle til jobbet i sverige - hvis man kun skulle køre 10 km hver vej eller tage det offentlige til en billig pris. Plus forsikring på bil også bliver mindre jo, da man ikke skal ligge og køre 20.000-25.000 km om året. Jep, ville tage et job på en studs i Sverige, hvis jobudfordringen matchede det jeg har i DK, og lønnen matcher til hvad jeg skal bruge at leve for i SE også - altså købekraften.
Hvad er det for 9% skat du mener, det er meget mere arbejdsgiveren betaler i Sverige.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ohh well' date=' hvor meget er så "meget mere" ?[/quote'] http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Arbetsmarknad/Arbetsgivaravgift/Sociala-avgifter/ Ikke under 30%. Det er, så vidt jeg har forstået det, også derfor at flere arbejdsgivere i DK forlanger du skriver under på, at du ikke har arbejde ved siden af i Sverige, da den danske arbejdsgiver så også skal betale denne afgift, hvilket kan blive et betydeligt beløb. Hvis altså jeg har forstået det rigtigt...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Og så derfor må svensken ikke kræve nogen afgift ......
Det har jeg ikke sagt de ikke må... De må gøre lige som de vil... Jeg kan bare ikke forstå at de ikke kan se konsekvensen af at gøre det, ligesom jeg heller ikke forstår at den danske regering ikke har luret hvad konsekvensen er af at de gør det... Men jeg tror man skal være politiker for at forstå hvordan man kan være så blind på nogle områder... For jeg forstår det ihvertfald ikke...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det ender op med at blive et skole-eksempel på, hvordan man mest effektivt slår en region ihjel, og negligerer at udnytte alle åbenlyse muligheder for blomstrende vækst og interaktion to lande imellem. :sick: & :flov: samt :cry:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...