Jump to content
Kim

Hjælp os mod Trafikverkets forslag

Recommended Posts

Trafikverket i Sverige har foreslået, at der skal indføres passagerafgifter for persontrafik og tjenestetog på jernbaneforbindelsen ved Øresundsbroen. Hvis denne afgift indføres, vil det betyde at et Øresundspendlerkort til toget kommer til, at koste næsten 2700 SEK pr. måned. Konsekvenserne af dette forslag bliver, højere pendlerafgifter og en reduktion i antal rejsende over Øresundsbroen. Det er et kæmpe slag mod hele Øresundsintegrationen, hvis Trafikverket får riksdagen til at stemme ja for dette forslag. Bliv medlem af Facebook siden og lad os stå samlet imod Trafikverkets forslag til Riksdagen. Med venlig hilsen Kim Rasmussen Formand, Øresundsborger

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

I burde vel efterhånde have indset, at disse øresundspendlere som jo ikke har nogen stemmeret, er aldeles komplet uinteressante for såvel svenske som danske politikere? Alle disse opråb i tide og utide mod både den ene og den anden "enorme uretfærdighed" er til at få kvalme af. Det eneste der er lykkedes igennem de sidste 16 år er et gennemgribende effektivt kontrolsystem der skal tilsikre at ingen kommer til at betale for lidt i skat. Det er nemlig vigtigt ligesom en plads i Nordisk Råd og nogle gode udvalgsposter. Lad dem dog sætte prisen op lige så tosset de vil. Så man man måske vågne lidt op nede i EU for det alene derfra man kan håbe på noget effektiv nødhjælp til denne skrantende "region"

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vånder mig hver gang jeg hører den her "Hvor er det uretfærdigt. Hvor er jeg harm og såret. Jeg går hjem og starter en facebook gruppe og SÅ!". Det er placebo-aktivisme for de dovne af den allerbilligste slags. Spil for galleriet hvor man allerhøjest opnår lidt sjæletrøst ved at tude i flok.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hvem siger det betyder højere billetpriser?? Det har stået i den kontrakt der blev vedtaget for mange år siden at priserne skulle op over tid....og det kommer de nu. Til det samme som det koster på den danske side....jeg gider fandme ikke subsidiere togene hvis jeg ikke bruger dem.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

DK burde, til gavn for den kollektive trafik, sænke deres afgift til samme niveau som det svenske. Det vil være det eneste fornuftige - derfor sker det ikke. Grunden til du, RR, skal være med til at betale for den kollektive trafik er at så er der plads på vejen til dig. Hvis folk ikke tog toget og metroen til København ville trafikken være endnu værre end idag.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Så vil jeg da ha subsidier til at køre over broen.....ligesom toget. Jeg slider jo ikke på sporene eller trapperne til perronerne samt kaffeautomaten på Hyllie.... De skal bare betale det det reelt koster at køre over broen alt inkl. så vi er på helt lige vilkår allesammen!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...