Jump to content
bonne

Skifte el-leverandør?

Recommended Posts

Jeg har ikke kigget efter men hvor er det du direkte ser kundkraft tjener kassen? Bare nysgerrig
Du kan gøre som jeg (ikke at jeg vil anbefale dig det), men hvis det er lige oppe over din aftale løber ud, så : 1) gå f.eks ind på elskling.se og se hvad du kan få for en pris 2) tilmeld dig så (i stedet) Kundkraft, "fordi mange hustande sammen får billigere el" - og tjek så en uges tid eller to senere den pris du får sammen med "Tillykke-mail" fra Kundkraft, som var den billigeste pris de kunne forhandle frem til dig. 3) Næste gang din aftale via Kundkraft udløber, så behøver du frem over kun at huske på punkt 1. Det var min egen version/erfaring. Jeg kan ikke give dig et link der viser hvad Kundkraft tjener osv, selv er jeg også kun interesseret i hvor jeg får det billigst :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
3) Næste gang din aftale via Kundkraft udløber, så behøver du frem over kun at huske på punkt 1.
Hehe. Har været kunde hos kundkraft i 6-7 år nu og gik egentlig ud fra den var home safe.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hehe. Har været kunde hos kundkraft i 6-7 år nu og gik egentlig ud fra den var home safe.
Jaja jeg må hellere skynde mig at sige min erfaring ikke er en facitliste der gælder generelt for alle. Kundkraft kan imo sammenlignes lidt med Insplanet, hvor man (selvfølgelig) kan være heldig at få en god pris uden at gøre særlig meget for det selv, men ofte er det bare bedst at gøre det selv. Just my 2 cents :) Dem der sværger til Kundkraft og Insplanet etc, de er helt sikkert glade for det også :thumbup:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jaja jeg må hellere skynde mig at sige min erfaring ikke er en facitliste der gælder generelt for alle. Kundkraft kan imo sammenlignes lidt med Insplanet, hvor man (selvfølgelig) kan være heldig at få en god pris uden at gøre særlig meget for det selv, men ofte er det bare bedst at gøre det selv. Just my 2 cents :) Dem der sværger til Kundkraft og Insplanet etc, de er helt sikkert glade for det også :thumbup:
En øre pr kw/h sparet bliver også en del da vi lige er gået over til luft-vand varmepumpe og derved et øget el behov så det skal da kigges igennem og elskling lyder let.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
da vi lige er gået over til luft-vand varmepumpe og derved et øget el behov
Hvad er i gået fra' date=' siden i pludselig skal til at [i']forøge jeres forbrug!? Lyder da som et skud i foden! icon5.png

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
En øre pr kw/h sparet bliver også en del da vi lige er gået over til luft-vand varmepumpe og derved et øget el behov så det skal da kigges igennem og elskling lyder let.
Arhh come on...............ved 15.000 kw pr. år er det SEK 150,- sparet..........det er der vel ingen der gider at skifte elleverandør for?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Arhh come on...............ved 15.000 kw pr. år er det SEK 150' date='- sparet..........det er der vel ingen der gider at skifte elleverandør for?[/quote'] Det tager måske 15 minutter at skifte - det er da en OK timeløn og så endda helt skattefrit... :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har måske været heldig. Jeg testede lige på Elskling.se og fik en dyrere elpris (1 øre pr. Kwh) end, hvad jeg skal betale pr. 1. september med Kundkraft. Men det er altid en god idé at kigge lidt omkring. Tak for tipset, Toft, skal helt sikkert kigge på Elskling.se igen næste år.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Arhh come on...............ved 15.000 kw pr. år er det SEK 150' date='- sparet..........det er der vel ingen der gider at skifte elleverandør for?[/quote'] Hvorfor ikke?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Arhh come on...............ved 15.000 kw pr. år er det SEK 150' date='- sparet..........det er der vel ingen der gider at skifte elleverandør for?[/quote'] Hvis man har penge nok, ja så er det sikkert besværligt. Vil som Larscph mene at det er en god timeløn, især fordi det ikke tager 15 min, men nærmere 2 min. 150 kr her og der i det store regnskab bliver jo også til en del, og så er det vel underordnet hvor de 150 kr er sparet henne ud af alle de mange regninger der skal betales til et husbudget. Hvis dit årlige abonnement hos Villaägarna, som koster 380 kr, kostede 530 kr et sted og stadig 380 kr på et andet website for præcis samme produkt, så var det nogle helt andre 150 kr der var sparet ved at vælge 380 kr abonnementet, eller? I min verden skal jeg bare minimere alle omkostninger ifm husbudgettet, og så er jeg ligeglad med om mine sidste 150 jeg kan hente hjem kommer fra (tænkt eksempel) Villaägarna abonnement, eller ifm mit el-forbrug. Man vil vil også hellere have en rabat på sin rente på huslånet på 0,22% frem for 0,20% selv om det også kun er et par hundrede kr, eller? :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Der er også noget der hedder tilhørsforhold og at være en god kunde. Lige præcis med elselskaber vil jeg være bedøvende ligeglad med hvilket selskab jeg har, men at skifte for 150,- pr. år no way. Penge er ikke alt. Jeg ville ALDRIG skifte bank for 0,02% hvis jeg var tilfreds med servicen og de ydelser jeg fik hos min nuværende bank.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Der er også noget der hedder tilhørsforhold og at være en god kunde. Lige præcis med elselskaber vil jeg være bedøvende ligeglad med hvilket selskab jeg har, men at skifte for 150,- pr. år no way. Penge er ikke alt. Jeg ville ALDRIG skifte bank for 0,02% hvis jeg var tilfreds med servicen og de ydelser jeg fik hos min nuværende bank.
Bank og el selskab kan ikke sammenlignes her. Tror ikke du får loyalitets rabat hos el selskabet. Men sådan er vi så forskellige!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm nice, har faktisk aldrig kigget på elpriser, men bare betalt og betalt til eon (har aftalen "normalpris) uden at tage stilling til fastpris, spot, mix eller rørlig og hvad de aftaler hedder. Idag prøvede jeg Elskling.se og kan sku få min el fra borås el til 91,40 øre/kWh hvor jeg hos eon betaler 141.50 øre/kWh + abb. Vi har et forbrug på omkring 3000 kWh så det er da en del penge at spare (hvis jeg har læst og forstået det korrekt) Det er jo over 1000 sek om året.... Egentligt fusket at de har et trin der hedder "normalpris" som man bliver indplaceret på hvis man ikke tager stilling, man kunne jo sagtens bare blive indplaceret på deres dyreste "fastpris" istedet, men igen så tjener de jo max på dovne og uopmærksomme kunder som mig :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...