Jump to content
bluee

Udbytteskat

Recommended Posts

Yep. Du betaler fuld skat i DK, betaler din skat i Sverige og søger så om at få tilbagebetalt den del af din skat som går fra 15% og op (Dvs, at du ender op med at betale 15% i DK, og resten i Sverige). Skattetrappen for den svenske del stiger langsommere end den danske. Så man kan trække langt større udbytte ud til samme skat. Noget specifikt du er ude efter at vide? (Jeg er ikke revisor eller skatteekspert - men har lige været igennem det hele i sommers) /Thomas

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hey, Den kan jeg ikke lige klare. Det er mit eget selskab, så det er ikke udbytte på anparter/aktier jeg har købt som sådan. Da jeg flyttede til Sverige fik jeg afregnet alt det der med havelågeskatten. Så jeg går ud fra, at der ikke er mere tilbage mht de 125k jeg proppede i mit ApS for mange år siden /T

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Udbytte er kapitalindkomst og det betyder at du skal betale til DK 28% og søge om at få de 13% tilbage da du er bosiddende i et andet land. Danmark skal nemlig have 15%. Herefter er det de svenske regler der gælder og i sverige har du så en kapitalindkomst på XX kr. Den skal der betales 30% af minus det du allerede har betalt til kildelandet - i dette tilfælde Danmark 15% - hvilke betyder 15% til Sverige :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

(Prøver lige igen - trykket forkert knap som submit) Det er lidt mere kompliceret end det SweaDan. Hvis man er ejer, så kan man beskattes anderledes end ren kapitalindkomst. Her er det svar jeg fik fra skatteverket i min sag: "Som ägare till ett fåmansföretag har du möjlighet att redovisa utdelningarna på blankett K10 och få en viss skattelättnad. Annars ska de tas upp som inkomst av kapital med 30% skatt. Enligt det nordiska skatteavtalet får den stat som utdelningen utbetalas från, endast ta ut 15% skatt. Den skatten får avräknas från kapitalskatten som blir på inkomsten i Sverige. Den skatt som ev betalats för mycket i Danmark, belopp överstigande 15% av utdelningen, ska du begära återbetalning av från den danska skattemyndigheten. " K10 er lidt kompliceret - men det er klart værd at sætte sig ind i, da man kommer af med et godt stykke under 15% + opsparer underskud/overskud de efterfølgende år. Og så har man i begge muligheder selvfølgelig sit svenske fradrag, som pludselig gør (i mit tilfælde) at jeg ikke betalte en krone ekstra i skat end de 15% i Danmark. Så fed deal for mig. Jeg afventer dog stadig på 3. måned at skattefar i DK betaler mine 13% tilbage som er for meget betalt i 3-4 år. Nogen som har erfaring med hvor lang tid det normalt tager? /T

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

jeg ved godt at denne tråd er gammel, men måske er specielt du, Thomas_Lund stadig aktiv, eller får måske en mail herfra. Jeg har lidt spørgsmål omkring disse skatteregler og K10-delen, og ville gerne have en snak med dig eller eventuelt de rådgivere du benyttede i Sverige for at få dette setup til at fungere efter reglerne.

Mvh Henrik

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg står i samme situation nu og kan godt bruge lignende rådgivere. Så hvis der er nogle, der læser denne tråd og som kender eller kender nogle, der kender reglerne, så ping mig gerne, tak!

Vh, Lars.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
On 5/15/2019 at 12:26 PM, Paul said:

Jeg tror det er meget få der besøger dette forum efterhånden.

Det er helt tydeligt!

Skal vi så smutte over på facebook? Hvad hedder gruppen, hvor folk herinde fra er?

Vh, Lars.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
47 minutter siden, bonne skrev:

Men her har jo været totalt dødt længe. Det her site er ikke til at genoplive.

?

 

Især når webhosten viser en placeholder for domænet i mindst fjorten dage inden domænet bliver fornyet. ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...