Jump to content
Rikke Rost

Føler du også de fører én bag lyset???

Recommended Posts

http://www.berlingske.dk/verden/svenske-alliker-led-voldelig-doed
Svenske alliker led voldelig død 3521551-ddd.jpg I nat fandt man omkring 100 døde fugle i byen Falköping i Sverige! Foto: DRILON HULAJ "Akut ydre vold" dræbte op mod hundrede alliker i den svenske by Falköping, viser obduktion. Torsdag den 6. januar 2011, 14:59 Op mod hundrede alliker, der pludselig drattede døde ned på gaderne i den svenske by Falköping, omkom ikke af infektion eller sygdom, viser en obduktion. De døde af "akut ydre vold". Fuglene faldt ned på gaderne i den midtsvenske by natten mellem tirsdag og onsdag. Læs også: Fugle dør i flok, når de er mange nok Fem af de døde fugle er obducerede ved Sveriges Statens Veterinärmedicinsk Anstalt (SVA) og resultatet er, at de døde af stærke indre blødninger forårsaget af ydre vold. Det siger statsepizootolog Marianne Elvander. - Ingen af fuglene viste tegn på infektion eller sygdom. Vores vurderinger er, at de ikke er døde af nogen smitsom sygdom. Men hvad de konkret døde af ud over ydre vold, ved vi ikke, siger informationschef Olov Andersson på SVA. Han tror, at allikerne pludselig er blevet opskræmte, fløjet op, og blevet påkørt eller stødt mod bygninger, træer eller andet hårdt materiale. - Fuglene er nok blevet opskræmte midt om natten og har fløjet rundt i blinde og derefter stødt mod noget hårdt, måske biler eller lastbiler, og er omkommet, siger han. Alliker overnatter i træer i store flokke. Bliver de opskræmte, kan hundredvis gå på vingerne samtidig, siger Anders Wirdheim ved Sveriges Ornitologiska Forening (SOF). Lignende hændelser er rapporteret fra mindst to steder i USA i de seneste dage. Ved det ene tilfælde i Beebe i Arkansas omkom henved 5000 fugle. Nogle dage senere skete en lignende massedød i Louisiana.
Det er bare en smule langt ude......lidt ligesom Skånetrafiken....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Tja' date=' der er da mange eksempler i TV/Film verdenen hvor fugle falder fra himlen. Som regel efterfulgt af invasion af rumvæsener m.m. [img']http://www.thelivingmoon.com/43ancients/04images/Bluebird/analprobe.gif Vi mangler bare at hele verden også dejser om og ser deres fremtid 6 måneder inde i fremtiden.
Desværre blev den serie aflyst efter kun 1 sæson ... jeg var ret skuffet =(

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Der er da den værste gang BS jeg længe har hørt' date=' siden hvornår bliver fugle blinde i mørke?[/quote'] Intet lys (du ved om natten) = så godt som blind. Ugler er nogen af de få fugle der kan se ved meget lidt lys.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Forklar du den til alle de fugle der trækker om natten ;) Deres navigationssystem fungerer udemærket ved bl.a. måne og/eller stjernehimmel..
Nu er der nok heller ikke så mange bygninger og biler i den højde trækfuglene flyver ;) Deres navigationssystem baserer sig jo på magnetisme (så vidt jeg har forstået) og ikke på sonar som flagermus :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

En Svensk lastbil chauffør har erkendt, at han så fuglene på vejen og tænkte: ''Hmm, gad vide hvor mange jeg kan ramme, inden de når at lette''?!?!? Chaufføren gik til bekendelse efter han opdagede hvor mange dommedagsteorier hændelsen udløste :-/ Sikken et fjols :-(

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
En Svensk lastbil chauffør har erkendt, at han så fuglene på vejen og tænkte: ''Hmm, gad vide hvor mange jeg kan ramme, inden de når at lette''?!?!? Chaufføren gik til bekendelse efter han opdagede hvor mange dommedagsteorier hændelsen udløste :-/ Sikken et fjols :-(
ØØØØØHHHHHHH???? Skulle han ha lavet en hård opbremsning, med div. ricisi for hvad det indebærer, fordi en flok alliker sidder på kørebanen? Undskyld mig med risiko for at blive uhensigsmæssigt personlig, men kig på billederne og se vejbanen og sig mig så hvem der er et fjols ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det er enten NASA's skyld, eller Aliens, eller en kombination af begge......kan også godt være de er fløjet ind i USA's missilskjold who knows, det er i hvert fald USA's skyld, eller aliens!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
ØØØØØHHHHHHH???? Skulle han ha lavet en hård opbremsning' date=' med div. ricisi for hvad det indebærer, fordi en flok alliker sidder på kørebanen? Undskyld mig med risiko for at blive uhensigsmæssigt personlig, men kig på billederne og se vejbanen og sig mig så hvem der er et fjols ;-)[/quote'] ØØØØØØØØHHHHHHHH!?!?!?!?!!? Ja personlig, dét er du sgu da godt nok, men jeg ka' ta' det :-) Jeg udtalte mig IKKE om vejforholdende, men om chaufførens BEVIDSTE forsøg på, at ramme så mange fugle som muligt. Gu' fanden skulle han da ikke ha' bremset op under de forhold, det ville jo - i forhold til færdselsloven - være forbudt, og sikkert også forbundet med livsfare!!!!! Men ligefrem at gøre det til ''en sport'' at ramme fuglene, dét er sgu da sygt!!!! Er iøvrigt ikke fugleelsker ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
ØØØØØØØØHHHHHHHH!?!?!?!?!!? Ja personlig, dét er du sgu da godt nok, men jeg ka' ta' det :-) Jeg udtalte mig IKKE om vejforholdende, men om chaufførens BEVIDSTE forsøg på, at ramme så mange fugle som muligt. Gu' fanden skulle han da ikke ha' bremset op under de forhold, det ville jo - i forhold til færdselsloven - være forbudt, og sikkert også forbundet med livsfare!!!!! Men ligefrem at gøre det til ''en sport'' at ramme fuglene, dét er sgu da sygt!!!! Er iøvrigt ikke fugleelsker ;-)
Jeg er fugleelsker;-) Men jeg har svært ved at se hvordan han med vilje har forsøgt ramme så mange fugle som muligt, de har vel bare været i vejen eller? Måske har jeg ikke læst historien godt nok, men det er trods alt begrænset hvor meget man kan manøvrere en lastbil så hurtigt så han rammer flere fugle end ellers... Forklar gerne:-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er fugleelsker;-) Men jeg har svært ved at se hvordan han med vilje har forsøgt ramme så mange fugle som muligt' date=' de har vel bare været i vejen eller? Måske har jeg ikke læst historien godt nok, men det er trods alt begrænset hvor meget man kan manøvrere en lastbil så hurtigt så han rammer flere fugle end ellers... Forklar gerne:-)[/quote'] Det handler om hans udtalelse og det at han tænker sådan.....kom dog ind i kampen og lad være med at være sådan en ordkløver!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er fugleelsker;-) Men jeg har svært ved at se hvordan han med vilje har forsøgt ramme så mange fugle som muligt' date=' de har vel bare været i vejen eller? Måske har jeg ikke læst historien godt nok, men det er trods alt begrænset hvor meget man kan manøvrere en lastbil så hurtigt så han rammer flere fugle end ellers... Forklar gerne:-)[/quote'] I modsætning til hvad mange tror, kan jeg ikke sætte mig ind i en syg mands tanker :laugh: og kan derfor heller ikke forklare hvad han gjorde for at udrydde fuglene :) Syntes nu bare, at det var et sjovt udfald på en mystisk historie - alle dommedagsprofetierne taget i betragtning. Det var ikke meningen, at tråden skulle drejes ind på lastbilchaufførens evner - eller mangel på samme - bag rattet :laugh:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det handler om hans udtalelse og det at han tænker sådan.....kom dog ind i kampen og lad være med at være sådan en ordkløver!
Que? Hvilken kamp? Bare fordi jeg er af en anden holdning eller? Hans tanker eller ej, jeg tror bare ikke det havde gjort den store forskel... Men er enig med Vicksen, at det er et sjovt udfald, omend ikke særlig overraskende :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

hehe jeg kan sgu godt sætte mig ind i lasbilchauførens lille sport. ved godt det er sygt men har sgu også tænk tanken et par gange når der ligger en eller anden forvirret gråspurv eller hare i lyskeglen og tror den kan flyve/ hoppe fra mig. (det kan de) bare kald mig grotesk syg i potten. men inderst inde er men vel bare en lille dreng der ikke er sæligt god til fodbold men som bare så gerne vil have et par point. hvor står det i øvrigt hvad ham tråkker-lindy har sagt kan ikke lige umiddelbart finde noget.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...