Jump to content
cme

betinget frakendelse af kørekort

Recommended Posts

Beklager på forhånd hvis samme spørgsmål er stillet før. Jeg har søgt, men kan kun finde eksempler på ubetinget frakendelse. Jeg er netop blevet idømt en betinget frakendelse af kørekortet, altså jeg har ikke mistet føreretten, skal blot op til ny teori & køreprøve. Hvordan foregår sådan noget når man er bosat i sverige? Har ikke svensk kørekort, da jeg ikke nåede at ansøge om et før sagen blev afgjort. Går ikke ud fra det er muligt at tage teori og køreprøve i DK når man har adresse i SE. Tak for alt hjælp :th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Du kan ikke idømmes en betinget frakendelse som udlandsdansker, idet du ikke har mulighed for at ta' en køreprøve i dk
Dommen "parkeres" istedet og kommer til "udbetaling", hvis / når du flytter tilbage til DK.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej CME hvorfor har du været i retten, jeg var så dum at komme ud for det samme sidste år,,,102 km i yimen... ved bella center.... du ska IKKE til nogen prøver medmindre du flytter til Danmark inden for de 3 år perioden den er......Jeg fik blot en skrivelse sammen med bøden....så bare rolig DOG får du køreforbud hvis du bliver taget for noget der ville udløse et klip....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Rasmus V., Tak for dine svar. Grunden til at jeg skulle i retten, var fordi jeg var kørt over for rødt og endte i et sammenstød. Det var dog ikke "med vilje", så derfor var dommen kun betinget.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Mee too Fik desværre brev den anden dag om min betingede frakendelse af kørekortet (overhalede en langsom varevogn på amager strandvej med 84km/t - målt med laser siger de. Politibilen standsede mig først 1,5 km længere fremme!!! - jeg kørte kun for hurtigt i overhalingsituationen - ca. 10 sek - bittert!!!). Kan det betale sig at skifte til svensk kørekort inden sagen er afgjort? Nogen fordele ved det? Kan det betale sig at møde op i retten og "forsvare" mig idet det kun var i overhalings-situationen? Desuden må jeg rette et tidligere indlæg herover der siger at hammeren falder hvis man laver noget der vil give blot et klip. Se her: "...De næste tre år ikke begår en forseelse, som i sig selv medfører en betinget eller ubetinget frakendelse af kørekortet. Du er altså på prøvetid i tre år, efter du har fået en betinget frakendelse. Hvis du i løbet af prøvetiden begår en forseelse som i sig selv udløser en betinget frakendelse, får du frakendt kørekortet ubetinget i mindst seks måneder." Ovenstående er hentet herfra: http://www.sikkertrafik.dk/I%20bil/Koerekort%20og%20koereproeve/Betinget_ubetinget%20frakendelse%20af%20koerekortet På forhånd tak!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Endnu en. Hej. Jeg er selv i samme situation. Blev målt til 83 under indbremsning til et vejarbejde. Var ikke nede på de 50 ved skiltet, men først da jeg nåede til selve vejarbejdet. Sådan kan det gå. Jeg har læst mig til at det i princippet er ligegyldigt om jeg har dansk eller svensk kort da jeg som bosat i sverige ikke kan tage prøverne. For en sikkerheds skyld har jeg dog sat gang i at få ændret mit kort fra et dansk til et svensk. Så alt i alt. - Du skal betale bøden (selvfølgelig) - Du har en betinget frakendelse registreret i DK, men den kan ikke træde i kræft mens du er bosat i SE - Du vil få kørselsforbud i DK hvis du laver en overtrædelse der udløser betinget eller ubetinget frakendelse indenfor 3 år (gælder også 3 klip) - Du har stadig dit kort og kan dermed stadig få det byttet til et svensk (Anbefales)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
På 13.1.2011 at 21:05 , Rikke Rost skrev:

Du kan ikke idømmes en betinget frakendelse som udlandsdansker, idet du ikke har mulighed for at ta' en køreprøve i dk. Så det er surt for dem....

Vi kan hurtig blive enige om at spritkørsel er dumt - Det gjorde jeg 1 gang og blev heldigvis stoppet. Så er det uddebatteret.

Kan du blive ubetinget frakend kørekortet i Danmark ved spritkørsel.... Det mente den dansk ret jeg kunne, men har forsat mit svenske kørekort og ingen ballade i Sverige. Altså kun dømt til ubetinget frakendelse af føreretten (Ikke førekortet) i 3 år- - - Ifgl. dom udløber den 24.04.2020 og jeg må da kører bil i Damark igen.... TROEDE JEG.....!!!!!!!!!!

Heldigvis tog jeg kontakt til politiet i Danmark, som ikke mener det sammen som jeg... Ifgl. politiet i Danmark, skal jeg op til en ny køreprøve i teoriprøve i Danmark - - - - - Nu er mit spørgsmål.... Er det helt korrekt, det de forlanger.... Jeg skal simpelthen flytte min adresse hjem til Danmark for at få lov nogensinde at køre i danmark, men mit kørekort er gyldigt nok i andre lande i verden incl. EU.???????

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...