Jump to content
lillastitch

Svensk eller dansk hund?

Recommended Posts

vi ær en dansk/svensk familie som bor i gøteborg men har også hus i danmark, vi tar båden fra gbg til frederikshavn. Vi reser mellan 1 ggr i månaden. och blir en månad på hvert sted. vad er nemest før oss? vi kikar på at ta øver en hund som ikke kan blive længre ved sin familie, det finnes så mange av dem og valpetiden er over, hvilket gør det meget nemmere. Så vad lønner sig? en svensk hund med svenskt pass eller en dansk hund med danskt pass? vilket ær skonsammast før hunden? tacksam før svar i djungeln av regler.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Men i skal tænke på, i skal igennem en halvlang process for at få godkendt pas og papirer til hunden... Det gør sig jo gældende når hunden skal til Sverige igen efter at have været i Danmark.. Processen: 1. rabbiesvacc. 2. vente 3/4 uger 3. 2. rabbiesvacc. 4. vente min 120 dage for test svar som følge af vacc. (Hvis testen viser der ikke er nok af de stoffer der skal være, skal øverste process igennem igen) 5. Vente en 14 dages tid og så har man pas og papirer.. Så vi snakker et halvt år ca...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej I forhold til at rejse mellem DK og SE er det ligegyldigt, hvor hunden oprindelig er fra. Men hvis I køber hunden i DK går der en periode før I kan få hunden med til SE. Det kan derfor være lettere at købe hunden i SE, da I jo her kan bo sammen med hunden, mens I venter på vaccine, blodprøve m.m. I kan læse om kravene på: http://www.sjv.se/amnesomraden/djur/inochutforsel/hundarochkatterinforsel/inforselfranovrigaeu.4.207049b811dd8a513dc80001358.html Der en flere forhold, som skal være i orden bl.a. vacciner, chip-mærkning, EU-pas til hunden m.m - men når først det er på plads - bliver det lettere. Hilsen Gitte

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Gitte Det lyder som om du er lidt inde idet hele.... Ved du om hvis man køber en hvalp i Sverige hvor lang tid der så vil gå inden man kan tage den med til Danmark? Og ved du evt om hunden skal være på konstant ormekur hvis man tager til Danmark i næsten alle weekender og om man så kan få en længere tilladelse end for 4 uger? - Jeg har forsøgt at finde svar på dette via den hjemmeside du henviser til men syntes ikke jeg kan finde noget. Ved du evt hvor man får det omtalte hundepas? er det hos dyrlægen? Mange hilsner Charlotte

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Gitte Det lyder som om du er lidt inde idet hele.... Ved du om hvis man køber en hvalp i Sverige hvor lang tid der så vil gå inden man kan tage den med til Danmark? Og ved du evt om hunden skal være på konstant ormekur hvis man tager til Danmark i næsten alle weekender og om man så kan få en længere tilladelse end for 4 uger? - Jeg har forsøgt at finde svar på dette via den hjemmeside du henviser til men syntes ikke jeg kan finde noget. Ved du evt hvor man får det omtalte hundepas? er det hos dyrlægen? Mange hilsner Charlotte
Brug sögefunktionen herinde på sitet, der finder du svar på alle dine spörgsmål :) Men en svensk hvalp er ca. (7-)8 mdr inden du kan tage den til DK (eller det er jo ikke et problem at tage den til DK, men et problem at få den tilbage). Ja, ifölge reglerne ormekur hver måned med et 4-ugers "intyg", det er den längste periode du kan få. Hundepasset får du af din dyrläge. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...