Jump to content
gika1234

Kan bredbånd blive trådløst med en Netgear router ?

Recommended Posts

Hej :-) Jeg har bredbånd gennem Telia (via en aftale med HSB), som fungerer via et netværksstik i væggen. Kan dette blive trådløst via en router (jeg har en netgear) ? Eller skal jeg skifte abonnement til et trådløst abonnement ? En god aften til alle Gitte

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hej :-) Jeg har bredbånd gennem Telia (via en aftale med HSB), som fungerer via et netværksstik i væggen. Kan dette blive trådløst via en router (jeg har en netgear) ? Eller skal jeg skifte abonnement til et trådløst abonnement ? En god aften til alle Gitte
Det er overhovedet inget problem, har selv samme setup :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak for svaret. Nu bliver det måske pinligt - men sådan som jeg har forstået det - sætter man routeren til internetforbindelsen samt til computeren, mens der installeres. Men hvordan er det herefter - skal routeren være sat til computeren, når man skal anvende det trådløse netværk eller ? (jeg har ikke helt forstået systemet)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm - der skulle gerne følge en komplet vejledninge med din netgear router - omkring installation af trådløs m.m.. Jeg har, btw, også samme setup... Men kan desværre ikke forklare dig det med installation - der er masser af kloge hoveder herinde, så mon ikke der kommer et godt svar :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Fra Telias vægstik til routerens "Internet" port. Hvis routeren har indbygget trådløs (aka. Wi-Fi aka. 802.11a/b/g/n) og de computere der skal kobles på Internettet også har et trådløs netkort, så skal computeren bare koble sig trådløs til den forbindelse som din Netgear router stiller tilgængelig. Hvis din computer ikke har indbygget trådløs, kan de som regel tilsluttes til routerens LAN porte. Detaljer omkring hvordan sikring af din trådløse forbindelse og tilslutning står derudover med garanti i de vejledninger der fulgte med routeren :) Et eksempel diagram. Cable/DSL på diagrammet er bare dit Telia vægstik: netgear-pre-n-large.jpg

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak for jeres svar - jeg sætter pris på det. Nu fik jeg det sgu til at virke (meget stolt ikon). Jeg er ikke helt sikker på hvordan - men pludselig virkede det. Der er jo skide smart :-) Jeg vil nu forsøgte at hjælpe en ældre dame med også at få det til at virke hos hende - MEN .. min bærbar har indbygget trådløst og det har hendes ikke og hvordan får jeg det så til at virke ? Briped, du skriver: "Hvis din computer ikke har indbygget trådløs, kan de som regel tilsluttes til routerens LAN porte." Pinligt, men jeg forstår ikke, hvad du mener med de ? Hvad er det, som jeg så skal tilslutte til LAN porten ? Endnu engang tak :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jag har både en laptop och en stationär utan trådlösa nätkort, och för att köra dem på det trådlösa nätet hemma så köpte jag ett par fiduser (wi-fi) i Fona som man bara sätter i USB-porten, och så kör man. Fungerade med en gång när drivern var installerad (cd som medföljer). Kostade ett par hundralappar. Typ en sånhär.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Tusind tak for jeres svar - jeg sætter pris på det. Nu fik jeg det sgu til at virke (meget stolt ikon). Jeg er ikke helt sikker på hvordan - men pludselig virkede det. Der er jo skide smart :-) Jeg vil nu forsøgte at hjælpe en ældre dame med også at få det til at virke hos hende - MEN .. min bærbar har indbygget trådløst og det har hendes ikke og hvordan får jeg det så til at virke ? Briped, du skriver: "Hvis din computer ikke har indbygget trådløs, kan de som regel tilsluttes til routerens LAN porte." Pinligt, men jeg forstår ikke, hvad du mener med de ? Hvad er det, som jeg så skal tilslutte til LAN porten ? Endnu engang tak :-)
På stort set alle computere har en LAN port (også kaldet en Ethernet port eller netværksport eller RJ45 stik): rj45cable_connector_to_laptop_ethernet_port.jpgLaptop-ethernet.jpgethernet_port.jpg Tilsvarende er der på stort set alle routere: wpnt834-1-lg.jpg Der kan man så bruge et netværkskabel med RJ45 stik (standard på netværkskabler): Lan_cable_cat5e.jpg Et netværkskabel må være op til 100m langt, så der er rig mulighed for at nå rundt i huset. Man kan også blot købe et trådløst netkort til computeren og slippe for kabelrodet. Eks. i USB variant, så skal man ikke til at åbne computeren for at installere det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Fra Telias vægstik til routerens "Internet" port. Hvis routeren har indbygget trådløs (aka. Wi-Fi aka. 802.11a/b/g/n) og de computere der skal kobles på Internettet også har et trådløs netkort, så skal computeren bare koble sig trådløs til den forbindelse som din Netgear router stiller tilgængelig. Hvis din computer ikke har indbygget trådløs, kan de som regel tilsluttes til routerens LAN porte. Detaljer omkring hvordan sikring af din trådløse forbindelse og tilslutning står derudover med garanti i de vejledninger der fulgte med routeren :) Et eksempel diagram. Cable/DSL på diagrammet er bare dit Telia vægstik:
Jeg ved ikke noget om IT, men klarer mig normalt igennem udfordringerne vha. dette forum og Google. Nu har jeg så igår fået opgraderet mit Telia Bredbånd til 100 Mbit og kan konstatere, at jeg også ska ha opgraderet mit trådløse netværk, fordi det nuværende er gammelt og dermed for langsomt :) Jeg anvender det trådløse netværk til et par PC laptops, en Mac laptop samt en iPad - hvilken trådløs router bør jeg vælge, og hvor ska jeg købe den ? Jeg ser ikke film over nettet - blot youtube-clip fra tid til anden. Altså en ikke særligt krævende forbruger :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...