Jump to content
Martin_M

Erfaring med Mercedes C-Klasse BlueEfficency modeller søges

Recommended Posts

Hej Nogen herinde der har fornøjelsen af at eje en mercedes c-klasse med deres blueEfficiency? Jeg har kigget lidt på dem - både 200 og 220 cdi med automatgear, men er lidt interesseret i at vide om de kommer i nærheden af de 20 km/l de oplyser... Nogen der har erfaringer at dele? De er jo ganske fine når de får en AMG pakke: http://bytbil.com/bilar/mercedes-benz/c/iv4hk7dg/?criterias=mUCRUDIAAY1YsQZf2YYAngAoWgA_!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Konen har en B-klasse blueEfficiency og her holder MB nästen hvad de lover. MB overdriver slet ikke på samme måde som BMW. Et kvalificeret gät er at Du kan träkke 10-15% fra det opgivet gennemsnit forbrug...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Endnu et ***BUMP*** Nogle som har fået én af de nye C-modeller evt. Coupé'en som vil berette om alle fortræffelighederne ? Ved at der er ca. 3 mdr. lev. tid på coupé'en og ikke mange brugte på markedet pt. Skal have ny til dec. og overvejer kraftigt denne.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
det må være det sidste ****BUMP****
Min nabo har een, og den kører ca. 1 km/l mindre end angivelserne - det er en 220 CDI automatic. Han er glad for bilen (og gearkassen), som opleves væsentligt bedre end den 2 år gl. MB 180 kompressor med aut., han kørte før. Især den nye gearkasse er et hit og gør bilen villig på motorvejen. Han ville naturligvis gerne ha haft en BMW igen, hvis ikke det var fordi, at den nye model er lige om hjørnet. Pt. kan Alpine ikke leverer den almindelige (mest solgte) navigation, så man får det store navigationsanlæg uden merpris...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Min nabo har een, og den kører ca. 1 km/l mindre end angivelserne - det er en 220 CDI automatic. Han er glad for bilen (og gearkassen), som opleves væsentligt bedre end den 2 år gl. MB 180 kompressor med aut., han kørte før. Især den nye gearkasse er et hit og gør bilen villig på motorvejen. Han ville naturligvis gerne ha haft en BMW igen, hvis ikke det var fordi, at den nye model er lige om hjørnet. Pt. kan Alpine ikke leverer den almindelige (mest solgte) navigation, så man får det store navigationsanlæg uden merpris...
Thanks. Det er jo ret godt mht. brændstofforbruget. Har du nogen efterretninger omkring komforten? Er der nogen der har erfaringer med den større 250 CDI motor?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Thanks. Det er jo ret godt mht. brændstofforbruget. Har du nogen efterretninger omkring komforten? Er der nogen der har erfaringer med den større 250 CDI motor?
Øh det er en vanlig Mercedes uden AMG eller Avantgarde paket, så komforten er jo ok. En bekendt kørte '10 320 CDI AMG, og den drømmer han om endnu...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har for en lille måned siden fået den nye 2012 model af Mercedes C klasse. Det er en C 180 CGI Sedan med manuel gear, avantgarde og command. Har lige været en tur i det nordjyske og kørt omkring 700 km på den tur (tog båden). Ved både motorvej (med en tung fod), landevej og bykørsel har jeg holdt den omkring de 7,0-7,2 L/100 km. Det er nogenlunde hvad Mercedes skriver i deres specs, så jeg vil sige at den rammer ganske godt plet. Angående komfort, så har jeg absolut ingen ting at indvende mod den. Motoren har masser af kraft og er yderst velkørende. C klassen har fået et rigtig fornuftigt facelift og personligt så synes jeg den er blevet meget lækker (hvis man sammenligner med den gamle C klasse). Bilen er købt som anden bil, da der ikke er meget plads til familien i en C klasse - der er i hvert fald ikke meget plads bag ved mit sæde - medmindre man er født uden ben. Så helt klart en god anbefaling herfra.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen der kan forklare mig hvorfor forskellen mellem 220 CDI og 250 CDI er på næsten 40.000 SEK. Kan det virkeligt passe at der er så store tekniske forskelle i motoren, eller er det bare noget Mercedes gør fordi de rent faktisk kan få den merpris ud af kunderne ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Er der nogen der kan forklare mig hvorfor forskellen mellem 220 CDI og 250 CDI er på næsten 40.000 SEK. Kan det virkeligt passe at der er så store tekniske forskelle i motoren' date=' eller er det bare noget Mercedes gør fordi de rent faktisk kan få den merpris ud af kunderne ?[/quote'] Formentlig, eftersom ting koster det folk er villige til at betale for det :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...