credde 0 Anmeld indhold Skrevet February 15, 2011 Efter næsten 3 uger uden at have kørt i tog, pga. barsel :th2:, så var jeg tilbage på sporet igen (høhø) her til morgen. Jeg bed mærke i, at der med toget (som naturligvis havde færre vogne end normalt) var hele 4 stk. G4S kontrollanter ombord, som gik og checkede billetter. Er det noget nyt? Ikke, at jeg har noget problem med det, men er blot lidt nysgerrig over, hvad Skånetrafiken bruger penge på! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2011 Efter næsten 3 uger uden at have kørt i tog, pga. barsel :th2:, så var jeg tilbage på sporet igen (høhø) her til morgen. Jeg bed mærke i, at der med toget (som naturligvis havde færre vogne end normalt) var hele 4 stk. G4S kontrollanter ombord, som gik og checkede billetter. Er det noget nyt? Ikke, at jeg har noget problem med det, men er blot lidt nysgerrig over, hvad Skånetrafiken bruger penge på! De vandt udbuddet af opgaven: http://www.busstidningen.se/2010/12/01/g4s-kollar-skanetrafiken/ "Bevaknings- och säkerhetsföretaget G4S tar vid årsskiftet över biljettkontrollerna på Skånetrafikens bussar och tåg..." Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2011 Ah, tak for info :) "– Oerhört glädjande att det inte bara är priset som avgör, utan att det är minst lika viktigt med bra innehåll och kvalitet, säger Thomas Lundin, vd för G4S Secure Solutions AB." Det burde man måske have benyttet ved udbudet af togtrafikken! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fdhin 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2011 De havde vist Securitas før. Men det er ikke noget nyt at der er ekstra kontrol fra tid til anden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2011 Det burde man måske have benyttet ved udbudet af togtrafikken! Det er kontrakten, som er problemet - og ind imellem teknikken. Kontrakten er skruet for ringe sammen, så dens økonomi tager for lidt hensyn til passagererne (har været vendt før). Populært sagt ka det betale sig for operatøren at ta røven på passagererne, og det fokus bør ændres snarest. I fik ingen roser igår så? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2011 Som andre har været inde på, er det ikke noget nyt at der kommer ekstra kontrollanter. Jeg ved ikke om de "biljettgranskare" der omtales i nedenstående "nyhed" rent faktisk er G4S-folkene eller nogle andre. http://www.dsbfirst.se/nyheter.asp?AjrDcmntId=305 DSBFirst presenterar inom kort en ny personalgrupp: biljettgranskare. 24 nya ombordanställda kommer att supportera och avlasta Train Managers i det dagliga arbetet på tågen.2010-10-13 14:29 De nya medarbetarnas främsta arbetsuppgift blir att ge service till passagerarna. I detta inbegrips bland annat visering, samt försäljning till passagerare som inte har köpt biljett. Till skillnad från Train Managers så har biljettgranskarna inget säkerhetsansvar. Varje biljettgranskare kommer att arbeta i team med minst en Train Manager och ska vara denne behjälplig när situationen så kräver. Det kan handla om utrop i mikrofonen, separering av vagnar och support i samband med övriga arbetsuppgifter. De nya biljettgranskarna startar i slutet av oktober och kommer att vara verksamma i Malmö, Helsingborg och Kristianstad. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2011 Okay, det var bare første gang, jeg har set dem ombord. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2011 Det mærkværdige ved de G4S vagter jeg har set i toget er at de er omkring 4 personer - på samme tog. Ikke særlig effektivt. Desuden har jeg 2 gange oplevet at de ikke kunne udstede billet til folk der manglede men måtte få fat i train manageren (eller hvad sådan en billetsælger hedder). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2011 men måtte få fat i train manageren (eller hvad sådan en billetsælger hedder).Togfører :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fdhin 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2011 Det mærkværdige ved de G4S vagter jeg har set i toget er at de er omkring 4 personer - på samme tog. Ikke særlig effektivt. Desuden har jeg 2 gange oplevet at de ikke kunne udstede billet til folk der manglede men måtte få fat i train manageren (eller hvad sådan en billetsælger hedder). Jamen er de der ikke også bare for at knalde folk der svindler med periodekortene? Og for at fjerne folk som ham der den tossede afrikaner der af og til stod og prædikede om jesus i midtergangene for noget tid siden? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2011 Jamen er de der ikke også bare for at knalde folk der svindler med periodekortene? Og for at fjerne folk som ham der den tossede afrikaner der af og til stod og prædikede om jesus i midtergangene for noget tid siden? Hvis jeg havde svindlet med mit kort, og der kom 3-4 G4S vagter ind for at kontrollere billetter, havde jeg sgu nok bare sagt at jeg gerne ville købe en billet, og ikke vist dem mit kort. Så jeg kan ikke rigtigt se idéen med de ekstra kontrollanter. Havde det været i DK giver det mening. Der får de 750 DKK i kassen hver gang de fanger en, for du må jo ikke køre uden billet. Iøvrigt, hvordan er det lige man kan svindle med periodekortene? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret February 16, 2011 Ja jeg fatter sgu heller ikke at de er 4 folk. 1-2 i selskab med en togfører (aka train managers aka konduktører) burde være rigeligt, men måske har vagtselskabet en overenskomst der siger at vagterne ikke må rejse i grupper mindre end 4 =) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites