Jump to content
Toft

Fordonsskatt, nye regler..

Recommended Posts

Jeg ved ikke om det har været oppe og vende, læser ikke så meget her på sitet mere, men der kom nye regler den 1. januar 2011 vedr. fordonsskatt. Undrede mig egentlig over at min lille lortemiljøskodbil var faldet fra 2000 sek/år til nu 1200 sek/år.. Generelt om de nye regler, kan det vel siges at dieselbiler ikke beskattes lige så hårdt mere, som de tidligere gjorde (dog skal man stadig gange med faktor 2,55 ift en benzinbil). Og de store benzinslugere er det så omvendt blevet lidt dyrere at eje. Som sagt slipper jeg selv ca. 40% billigere end tidligere, og f.eks. en 520D fra 08- er blevet 21% billigere at eje.. http://www.skatteverket.se/privat/skatter/biltrafik/fordonsskatt.4.18e1b10334ebe8bc80003864.html

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Undrede mig egentlig over at min lille lortemiljøskodbil var faldet fra 2000 sek/år til nu 1200 sek/år.. Som sagt slipper jeg selv ca. 40% billigere end tidligere, og f.eks. en 520D fra 08- er blevet 21% billigere at eje..
Og jég har lige fået en mindre ekstraregning på min BMW 335i cab -> går nu og venter "spændt" på, min '01 Porsche 911 turbo mon ska koste... :rolleye:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hmm... min 330iA stiger fra 2.100 til 2.280 så vidt jeg kan regne ud - *phew* - det er lige til at klare... :)
Hmm, ifølge det regnestykke som Skatteverket ligger op til skal min koste ca. 2200 om året... Men går jeg ind og kigger hos Transportstyrelsen står det helt uforandret :confused:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...