Jump to content
larsk

Værksteder man kan stole på

Recommended Posts

Listen opdateret 18/6-11 og nu med autoriseret, tuning, og negative kommentarer firmanavn; By; Website; Bilmærker Autoriseret; Bilmærker ej autoriseret; Tuning/racing Special; Kommentarer; Anbefaler; Forbehold

Samlet pænt i regneark https://www.dropbox.com/s/sboujo9mkivvfhy/Gode_Bilverkstader.xls?dl=0 hvor man kan søge og sortere

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Michelsen i Tomelilla har autoriseret værksted for VW, Audi og Skoda. Ud fra personlige erfaringer skønner jeg at de er til at stole på. Jeg mener at de selv har pladeværksted, hvilket måske kan gøre en forskel til flere af de andre lidt mere problematiske VAG værksteder. Motorcenter i Skurup har jeg også gode erfaringer med - men der har kun været tale om mekanisk arbejde - altså IKKE pladearbejde.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Godt initiativ, Lars. Jeg er med på en lytter. Han kun selv anbefale Autotech i Trollhättan, men der er fa'me et stykke at køre for mindre ting. Jeg tager dog gerne turen for de helt store gennemgribende ting, men jeg skal have fundet mig én, jeg kan bruge til "diverse". Jeg har forresten hørt godt om JapTuning (http://www.japtuning.se/), men har selv ingen erfaring med dem p.t. Overvejer dem imidlertid til visse ting.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer vel også meget an på, hvilken type bil man har haft på det pågældene værksted? Altså alle værksteder er vel i og for sig fine nok til "almindelige" biler - forstå mig ret :) men når det bliver lidt sjovere biler - så er det dér det bliver unfair.. Forresten, så skal vi til et alm. service hos Einarson biler i Älmhult om ikke så længe - vi har købt bilen der - så regner med de ligesom ikke har det store behov for at prøve den :) Jeg giver en melding når det er overstået.... selvom det godt nok også er et godt stykke væk - 150 km..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jarl's Bilservice i Helsingborg har jeg haft brugt en del gange efterhånden uden noget videre at bemærke. De er "vandt til" Alpinaer og andet kræs - så noget så simpelt som min BMW 330i gider de nok ikke lege racerløb i alligevel :) Desuden flink/god service, gratis lånebil (som dog desværre de sidste par gange har været en mega træls SsangYoung (spell?!) Rexxton... Damn sådan en skal man ikke ønske sig...)...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det kommer vel også meget an på, hvilken type bil man har haft på det pågældene værksted? Altså alle værksteder er vel i og for sig fine nok til "almindelige" biler - forstå mig ret :)
Det syntes jeg så faktisk ikke... Jo hvis det eneste man er bange for er "nu kører lærlingen min bil i smadder" nok ja - men i virkeligheden er det da mindst ligeså slemt med sjusk... Og for eksempel en bil med vand i bremsevæsken er skidt uanset om det er en Fiat Punto eller en Ferrari... Hjemme i den danske andedam har FDM flere gange haft kørt "tests" af diverse autoriserede værksteders service på hvad nok må betegnes som "almindelige" biler - det har godt nok ikke være lige imponerende da! Se her... http://www.fdm.dk/sites/default/files/mediafiles//18-25_0.pdf

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Der har lige været en større sag med sthlm værksted - autoriserede - som havde som policy IKKE at skifte olie, men at spraye på oliefilteret, så det så skiftet ud - samme med niplerne til smørefedt fuldstændig topstyret svindel - værkstedet brugte en 1/10 del tid og ingen reserverdele - utroligt, men dokumenteret i et forbrugerprogram.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det syntes jeg så faktisk ikke... Jo hvis det eneste man er bange for er "nu kører lærlingen min bil i smadder" nok ja - men i virkeligheden er det da mindst ligeså slemt med sjusk... Og for eksempel en bil med vand i bremsevæsken er skidt uanset om det er en Fiat Punto eller en Ferrari... Hjemme i den danske andedam har FDM flere gange haft kørt "tests" af diverse autoriserede værksteders service på hvad nok må betegnes som "almindelige" biler - det har godt nok ikke være lige imponerende da! Se her... http://www.fdm.dk/sites/default/files/mediafiles//18-25_0.pdf
Det har du fuldstændig ret i :)... Jeg tænker mere, som du skriver og som tidligere tråde har handlet meget om, at sjovere biler bliver kørt i selvom der ikke er givet lov - og ikke bare kørt almindeligt i :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Gad vide om motormanen har lavet test's ligesom FDM?? mon ikke...
Ellers er der andre, der gør - http://www.dn.se/diverse/p8-import-slask-motor/ingen-verkstad-klarade-alla-fel Tænk sig at en Volvo V40 koster 8.856 SEK for et serviceeftersyn. Min '01 Porsche 911 turbo kostede forleden 6.600 SEK for samme øvelse inkl. en 4-hjulsudmåling med fuld justering af undervognen...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var til service + tjek af bremser hos Einarsson biler i Älmhult i går... De var virkelig seriøse - gennemgik ALT meget grundigt i bilen, og jeg mener virkelig alt... Vi skulle have tjekkte bremser, da vi er bange for de er skæve - det ryster når man bremser.. Men i og med vi har vinterdæk på, ville de gerne lige vente og se til vi fik sommerdæk på - for at se om det blot var dækkene... Det er nemlig forhandler garantien der dækker - og de er ret så dyre sådan nogle nye bremser :P Men alt i alt kan jeg klart anbefale dem... De er autoriserede indenfor VW... Vi kører i hvert fald gerne det ekstra stykke fremover :o)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Så vil jeg nominere Autoelektra i Limhamn til Mercedes. http://www.autoelektra.se/ De er ikke autoriserede så jeg er først begyndt at bruge dem efter fabriks garantien er udløbet på min bil og jeg iøvrigt var træt af at skulle til Ystad for at få fornuftig service. De er nogen hyggelige fyre der holder hvad de lover (både tid og pris) og er gode til at følge op på de ting de laver. Mit gæt er at de er ca 30% billigere end aut. Mercedes. De har til huse i Limhamns industrikvarter, så de er nemme at komme til hvis man bor i den syd-vestlige del af Malmö.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Vi var til service + tjek af bremser hos Einarsson biler i Älmhult i går... De var virkelig seriøse - gennemgik ALT meget grundigt i bilen, og jeg mener virkelig alt... Vi skulle have tjekkte bremser, da vi er bange for de er skæve - det ryster når man bremser.. Men i og med vi har vinterdæk på, ville de gerne lige vente og se til vi fik sommerdæk på - for at se om det blot var dækkene... Det er nemlig forhandler garantien der dækker - og de er ret så dyre sådan nogle nye bremser :P Men alt i alt kan jeg klart anbefale dem... De er autoriserede indenfor VW... Vi kører i hvert fald gerne det ekstra stykke fremover :o)
Deres hjemmeside er forresten denne http://www.einarssonbil.se/

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
til folk med BMW kan jeg anbefale NeedForSpeed i Malmö http://www.nfs.nu/ de har gode priser og giver en god service. ved ikke om de er autoriseret i BMW' date= men de laver ikke andre biler.
+1 herfra. Gode priser og de ser virkeligt ud til at elske BMWer. Skulle have lavet et elektronisk fejlaflæsning på E34'eren og under hele forløbet var der tid til hyggesnak og kommentarer. Han gav endda flere gode råd som viste sig at give pote. Fast pris 400 SEK Jeg tror ikke de er aut, og man skal ikke skue hunden på dens hjemmeside =)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil gerne føje Autobahn Svedala (www.autobahnsverige.se) til listen. Super god og personlig service - inkl små gratis "bonusting" da jeg var dernede for at få fikset en lækage i gearkassen. Blandt andet fejludlæsning helt uden beregning på en fejl på kurvelyset i bilen. 950 kr/timen for arbejde. Fyren der har arbejdet hos BMW tidligere i en del år og han virker bestemt som om han ved hvad han har med at gøre. Og så i øvrigt i sammen ombæring et minuspoint til Jarls for en sjuskefejl da de skiftede p-lys i min bil sidst, der manglede et dæksel over den ene pære - som var årsag til vand i lygten. Jeg havde endda bilen forbi Jarls efterfølgende uden at de fandt fejlen da jeg bad dem se på hvordan det kunne være der kom vand ind. Dog ikke mere end at jeg stadig kan anbefale dem i det store hele.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Indtrykket udefra kan dermed snyde lidt - dét kunne se bedre ud :)
Ah ja - det er faktisk rigtigt... Jeg studsede også lige engang da jeg var forbi for at få skiftet olie!! Men han giver bestemt fin service det lidt "baggårdsagtige" look til trods!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil gerne slå et slag for "Ronnys Fordonsverkstad" på Malmövägen i Ystad. Ja, det er et MEGET lille uaut. værksted, og der er kun ham selv. Og han er i øvrigt alt andet end en "Ronny-type" (kært barn har mange navne), han er en lille hyggelig fætter, og fremfor alt bund-reel og meget populær hos faste kunder (jeg har blot været der to gange, men selvom det er langt at tage fra Hjärup/Lund til Ystad gør jeg det gerne igen). Og så er han bestemt heller ikke blandt de dyreste. Er glad for at have fundet ham. Skal jeg sige noget som helst negativt ved ham, er det såmænd blot, at han har travlt, og derfor skal man ikke regne med når han siger "kom kl. 9.00" at han tager din bil ind med det samme. Han har ingen hjemmeside, men kan findes ved at Google.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Men han giver bestemt fin service det lidt "baggårdsagtige" look til trods!
"Autobahn" flytter i bedre lokaler til september og får et par folk ansat, fordi det går rigtig godt. Jeg fik en fremragende service idag, og "min bonusting" var justering af motorhjelmen :th2: Niclas lever i dén grad op til sit motto - "Din bil - vor passion" !

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...