Jump to content
Piotr Birketoft

Få en Lejelejlighed ved bunkeflostrand: Hvordan lykkedes det jer?

Recommended Posts

Hej folkens, Dette emne er specifikt til dem som bor til leje ved Bunkeflostrand ved malmø. Jeg er meget interesseret i at komme til at bo der - så interesseret at jeg måske overvejer at købe noget - men det er en anden sag. Jeg har fuldt proceduren for at komme til leje en lejlighede. Tilmeldt mig på sitet, været personligt derude, fuldt op telefonisk .. hele lortet. Og i forbindelse med at kunne gøre endnu mere vil jeg gerne helt specifikt høre dem af jer der bor til leje dernede: Hvad har forløbet været for jer? Hvad har i gjort? Hvor lang tid gik der mellem at i gjorde det ene og der skete det andet. Ville i ikke vær RIGTIGT Søde at skrive præcist forløbet, for det vil være uvurderligt for mig at kende til nogen for hvem det er lykkedes, så jeg kan gøre det samme. Mange tak på forhånd! - Piotr

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Vi fandt et opslag på blocket.se - om en der fremlejede lejligheden i 3 mdr - dvs. på 2. håndskontrakt, hvorefter kontrakten ville blive lave om til en 1. hånds kontrakt med boligselskabet open house.. Han fremlejede i hans opsigelsesperiode, fordi han havde fundet andet sted og bo... Jeg vil tro der gik omkring 14 dage fra vi så opslaget, til vi flyttede ind.. Det gik super stærkt... men tror også det var meget heldigt...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Vi tog kontakt til Openhouse.se/kanslihuset, tilmeldte os deres website og mailede dem et par gange. Derefter tog de kontakt til os. Det skal siges at hende (jeanette) som fremvidste lejligheden for os ikke er den hurtigste snegl i skoven så det kræver vidst til tålmodighed. Helt uofficielt og helt for min egen regning har jeg hørt at de prioriterer efter indkomst og personer som kan fremvise en dansk kontrakt har gode odds. Vi boede i Sadelmarkarabyn i en 3v i et års tid og det var helt ok.Jeg mener det tog ca. 1 mdr. fra kontakt til vi flyttede ind. MKB udlejer også nogle lækre lejligheder men jeg har hørt at der pt. er ventetid på ca. 11mdr på dem. Held og lykke

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Vi tog kontakt til Openhouse.se/kanslihuset, tilmeldte os deres website og mailede dem et par gange. Derefter tog de kontakt til os. Det skal siges at hende (jeanette) som fremvidste lejligheden for os ikke er den hurtigste snegl i skoven så det kræver vidst til tålmodighed. Helt uofficielt og helt for min egen regning har jeg hørt at de prioriterer efter indkomst og personer som kan fremvise en dansk kontrakt har gode odds. Vi boede i Sadelmarkarabyn i en 3v i et års tid og det var helt ok.Jeg mener det tog ca. 1 mdr. fra kontakt til vi flyttede ind. MKB udlejer også nogle lækre lejligheder men jeg har hørt at der pt. er ventetid på ca. 11mdr på dem. Held og lykke
Haha Jeanette - hende kan man ikke andet end ryste på hovedet af... Hun er simpelthen så d**, ja undskyld jeg siger det.. Glad for vi er sluppet væk fra hende.. God indkomst og kan fremvise dansk kontrakt?... det tror jeg ikke... jeg havde indkomst på 180.000 da jeg flyttede herover... det er da ikke særlig meget.. og hvad mener du med dansk indkomst?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Min kæreste og jeg har lige skrevet under på en lejekontrakt på en lejlighed i Bunkeflostrand. Jeg er så heldig at jeg arbejder i et firma hvor der er en del der bor i sverige. En kollega fortalte mig så at en anden kollega (det er et firma på 700, så man kender ikke alle:)) havde en lejlighed der stod tom. Nu her et par uger senere har jeg så en lejekontrakt :) Ved ikke hvor meget det kan hjælpe dig, men min pointe er, at du bare skal "spamme" alle du kender. Måske er der lige nogen der kender nogen der kender nogen der kender nogen :) Held og lykke med jagten!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Piotr Jeg har en lejlighed til salg i Bunkeflostrand, super flot 4 værelset på 111m2. det lyder som om du kun mangler at komme du og kikke!! Vi flyttede til Bunkeflostrand i 2006 og vi var vilde med stedet fra første gang vi var der, vi flyttede så snart lejligheden var bygget færdig. -Hesselberg

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke for noget, men man skal ikke købe lejlighed i bunkeflo... man skal kun bo til leje.. For det første er de ret så dyre herude, ifht. hvad man får, og månedsafgiften om måneden skulle også være ret så dyr... samtidig hvis man selv skal sælge igen, er det super svært at komme af med..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, men det bliver jo ikke ligefrem nemmere at komme af med lejligheder, når du spreder rygter, Troejborg. Prisen på bostadsrätter er faldet en del efter finanskrisen, men har fundet et nogenlunde stabilt leje. De fleste kommer af med deres lejligheder i rimelig tid - der er selvfølgelig nogen der prøver at få købsprisen hjem, hvilket koster på liggetiden. Men generelt går de hurtigere nu end for 1 år siden. Månedsavgiften vil altid være højere på nyere bostadsrätter, da foreningerne er mere forgældede når lejlighederne lige er bygget. Byggerier fra de seneste år har oplevet ekstra stigninger i månedsavigfterne pga ændringerne i fradragene for nybyggeri, der trådte i kraft i '07 for at undgå at der blev bygget for meget nyt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...