Jump to content
Rumbi

Pizza, burger og kebab som i Danmark

Recommended Posts

Findes der nogle steder i Malmö hvor de kan servere en ordenlig pizza, burger eller en ordenlig kebab for alle steder jeg har været indtil videre har det mildest sagt været noget værre lort. Deres dressinger er altid sindsygt vandede og så oversvømmer de kebaberne med dressing så kødet nærmest er gennemblødt i dressing og det er sku for ulækkert. Og deres brød på burgerne bliver altid vådt så det helt blødt og ulækkert. Så ja nu er jeg sku godt træt af den lave kvalitet på deres fast food herovre.. så er der nogle der kender nogle gode steder ??

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Dem jeg har fundet frem til, som jeg foretrækker at købe ved er: Pizza Hut. Standard Pizza Hut kvalitet, dyrt men ganske godt. Er placeret i gågaden ved Trianglen. Big Mamas Pizza laver nogen ganske glimrende burgere og er faktisk det eneste sted jeg har fundet hvor jeg kan købe en halv ørn med orme (halv grillkylling med pommes) som er godt. Er mange der kan lide deres pizzaer da de er store og der bliver ikke sparet på fyldet, jeg synes personligt ikke så meget om deres pizzaer. Ligger på Bergsgatan. Af de bragte pizzaer jeg har fået, synes jeg bedst om Thai Pizza Express. Bedste bund jeg har fået. De har jo egentlig også en TGI Fridays på Lilla Torg? Det må jo også være noget standard TGI Friday kvalitet de serverer, hvilket jeg mindes er ganske glimrende. Har ikke været på deres Svenske/Malmø restaurant, kun New York, Budapest og Sankt Petersborg, og det var jo sammenlignelig (okay/god) kvalitet de 3 steder.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

For what its worth: Rhodos pizzaria på Nygatan i Landskrona er op til dansk standard. Bare ikke lige deres kylling kebab. Men pizzaerne og durum rullerne er som de skal være. I Malmö kan jeg desværre ikke hjælpe.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Big Mamas Pizza laver nogen ganske glimrende burgere og er faktisk det eneste sted jeg har fundet hvor jeg kan købe en halv ørn med orme (halv grillkylling med pommes) som er godt. Er mange der kan lide deres pizzaer da de er store og der bliver ikke sparet på fyldet, jeg synes personligt ikke så meget om deres pizzaer. Ligger på Bergsgatan.
De gange jeg har fået en burger fra Big Mamas har jeg ikke været imponeret... Men pizzaerne fra Food Court på Svågertorp syntes jeg til gengæld smager super godt og de formår at få lavet bunden på den måde som man forventer sig af en pizza fra DK... Jeg har dog ikke fundet nogen steder der kan lave en pita kebab i samme kvalitet som der serveres i DK, de er allesammen slasket til med dressing med noget kød som jeg ikke umiddelbart syntes smager af rigtigt kebabkød...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, en tråd om kulturelle forskelle i junk food... Tjah, hvorfor ikke? Det er heldigvis lang tid siden at jeg absolut skulle æde junk food, da jeg her i Sverige har råd til bedre, men sådan er der så meget... har ikke meget at kunne tilføje.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hmm, en tråd om kulturelle forskelle i junk food... Tjah, hvorfor ikke? Det er heldigvis lang tid siden at jeg absolut skulle æde junk food, da jeg her i Sverige har råd til bedre, men sådan er der så meget... har ikke meget at kunne tilføje.
Det kan godt være man har råd til bedre - det har de fleste vel... Men nogle gange er det altså bare dejligt, når det kan være super nemt og endda smage godt samtidigt..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror der er tale om smagstilpasning fra pizza bagernes side. De tror at man vil have en pizza med slasket brød og helt unævnelig fyld. Tyrkerne kopierer hinanden istedet for at lave rigtige tyrkiske pizza (pide) og italienerne er sgu ikke rigtige pizza bagere i Malmø. Jeg er hellerikke begejstret for 99% af de pizza er man kan få i København, men der findes dog undtagelser. Tyrkisk pizza (pide) fås ok på Istedgade lige overfor Mændenes hjem og italienske på Sønderboulevard på den side der vender mod Vesterbrogade. Godt brød og snask i begrænsede mængder og af god kvalitet ( ikke presset strimlet kød af ringste kvalitet og i store mængder. Jeg er pt i Tyrkiet, og nyder den tyrkiske pizza (pide) i høj grad, især Mevlana - men jeg opsøger kun de gode bagere - der hvor tyrkerne selv spiser deres pide. UHMS Gid man ville lade være med at forsøge at gætte sig til hvad kunderne vil have og istedet laver den ægte vare. Altså, ingen pizza i Malmø, TAK Thage

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Kan du inte bara be om lite mindre dressing?
Mængden af dressing kan reguleres på den måde, men synes også at mange af dem bruger en meget tynd pjasket dressing der gør brødet helt vådt og uappetitligt... Det var da for øvrigt en forretningsidé der kunne tages op... Et kebabsted som kan lave en ordentligt kebab...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Der ligger et lille pizzeria i Höllviken, Eddie's pizza på Falsterbovägen 109 (lige ved kanalkiosken). Det er en italiener, som har stedet (han var tidligere på Bruschetta også i Höllviken). Han har ikke åbent så længe (mener det er til kl. 20 om aftenen) og har ikke så stort udvalg af pizza'er (og ikke nogen med Kebab, sovs osv.), men de smager altså næsten som at være i Italien - på nær, at stenovnen mangler. Kan anbefales!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Doc pizza på dockan smager ganske nice - men der er så vidt jeg ved kun åben under lunschen. Men de er gode, og betjeningen er i top :D Ellers bruger jeg St. luis pizzaria på lantmansgatan(tror jeg det hedder), det er en "svensk" pizza - men deres gyrospizza med hjemmelavet hvidløgsdressing smager sq godt. Husk på at dressingen altid vandes ud, når det bliver hældt på en varm overflade som en pizza er. Få dressing særskilt istedet for, og hæld den på når i kommer hjem :D Problem solved.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
TGI Fridays på Lilla Torg? Det må jo også være noget standard TGI Friday kvalitet de serverer, hvilket jeg mindes er ganske glimrende. Har ikke været på deres Svenske/Malmø restaurant, kun New York, Budapest og Sankt Petersborg, og det var jo sammenlignelig (okay/god) kvalitet de 3 steder.
Jeg har prøvet Fridays i Malmö mange gange og det er klart det bedste fastfood sted i Malmö efter min mening. Prøv deres Jack Daniels burger, MUMS !

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ellers bruger jeg St. luis pizzaria på lantmansgatan(tror jeg det hedder), det er en "svensk" pizza - men deres gyrospizza med hjemmelavet hvidløgsdressing smager sq godt. Husk på at dressingen altid vandes ud, når det bliver hældt på en varm overflade som en pizza er. Få dressing særskilt istedet for, og hæld den på når i kommer hjem :D Problem solved.
Jeg er ikke helt enig, synes ikke St. Luis skilte sig nævneværdigt ud fra resten af flokken herovre... Men den med at dressingen bliver udvandet af en varm pizza synes jeg ikke man ser ske på eks. en kebab pizza med creme fraiche dressing i DK, så tror at de generelt bruger mere vandet dressing herovre...
Jeg har prøvet Fridays i Malmö mange gange og det er klart det bedste fastfood sted i Malmö efter min mening. Prøv deres Jack Daniels burger, MUMS !
Nej fy for den... Var der 1 gang, røvkedelig mad der ikke smagte af andet end stegning og friture.... Men sådan er vi jo nok så forskellige når det kommer til smag :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

For pizza vil jeg slå et slag for SPOT og V.E.S.P.A (begge nær gustav adolf torg). Det er nok nogle af de bedre pizzaer jeg har smagt i øresundsregionen. Jeg ved ikke med V.E.S.P.A på Västra hamnen men de må vel bruge samme råvarer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Bor ved Pizzeria Lamare ved Lorensborg (tæt på stadion), de laver nogen af de bedste pizzaer her i Malmö! Ellers kan Erikslust Pizzeria også anbefales. Jeg synes heller ikke man går forgæves på O'Learys hvis man vil have en rigtig amerikansk burger! Og er helt enig ang. dressing - den er vandet i forhold til Danmark :( :(

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen der kender et pizzaria der laver ordentlige deep pan pizzaer? Jeg har prøvet et par stykker, og synes ikke jeg har været så heldig. Pizza Hut er de bedste af dem jeg har fået herovre, men de er altså alt for dyre ift. hvad man får for sine penge.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

De ubetingede bedste Pizzaer jeg har fået i Malmö kommer enten fra Ore12 ved Mobilia, restauranten ved Sibbarp (Pelikangrill - som vist kun har åbent om sommeren), eller Casa Mia ved Stortorget. Alt andet køber man kun, hvis man vil have meget standard varer, som også ligger langt under den standardvare som man får i Danmark (synes jeg). Kender ikke nogle pizzeriaer, der laver deep pan pizzas udover Pizza Hut. Der får man i øvrigt lov til at betale en formue for en pizza, men det er rigtigt nok, at det er en slags standard så man ved, hvad man får ligemeget hvor man tager på Pizza Hut.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...