Jump to content
Perfekt_g

ADVARSEL! Politi i tunnellen

Recommended Posts

Et lille dyt.....såfremt jeg er mere eller mindre alene der, så kommer jeg at trykke hornet i bund til den ikke kan mere.

Jeg kørte gennem røret kl. 09:40. Jeg kørte vel cirka 105-110 km/t' date=' indtil jeg spottede dem i den ene branddør og bremsede hurtigt ned til under 90 km/t. De fik et lille dyt med på vejen, netop som jeg passerede dem. Blev ikke taget.[/quote']

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Credde' date=' Vicksen: klodser I også bremsen og kaster bilen til siden, hver gang I passerer under en motorvejsbro, hvorpå der står en person og kigger ned? Triller I over ethvert lyskryds med 20 km/t, i det tilfælde af at en billist, cyklist eller fodgænger overser sit røde lys? Og jeg kunne sikkert komme på flere eksempler...[/quote'] Nej, det gør jeg sådan set ikke. I sådanne situationer skærper jeg opmærksomheden og er klar til, at reagere. I en situation som den der pågår i tunnellen nu, er man som billist fuldstændig uforberedt på, at der pludselig er en der stikker snuden frem, og man har ingen mulighed for, at forberede sig på det!!!!!!!! Dette vil skabe farlige situationer! Jeg er ikke den der ræser igennem med vanvittig høj hastighed - hvilket heller ikke er ''the issue'' - jeg mener dog, at uanset hvilken hastighed der køres med, kan denne type fartmåling resultere i voldsomme ulykker!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Var faktisk i gang med at overhale en lastbil da jeg spottede dem i branddøren, var oppe på omkring 110 mens jeg overhalede, lige indtil en BMW mente han skulle ligge helt oppe i røven så jeg ikke kunne se hans forlygter (spasseragtige narrøv, hvis du læser herinde, hold for fucks sake afstand, monster idiotiske tåbe), så accelererede til 130 for at få overhalingen overstået. Blev ikke stoppet, men det blev idioten i BMW'en (som kom foran efter jeg trak tilbage i højresporet efter overhalingen) desværre heller ikke. Sad 2 betjente på skråningen oppe til højre lige efter tunnelen og hyggede sig mens der var 2 (3?) MC betjente der allerede var i fuld gang med at udskrive bøder frem til af-kørslen til lufthavnen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
I en situation som den der pågår i tunnellen nu' date=' er man som billist fuldstændig uforberedt på, at der pludselig er en der stikker snuden frem, og man har[i'] ingen mulighed for, at forberede sig på det!!!!
.. hvis man ikke er forberedt, klart klart... det er dog min opfattelse, at det som foregår nu er en testfase af lasermåling i selve tunnelrøret. Det er vist ikke meningen at de fysisk skal stå og måle, men at der skal indføres en form for kontinuerlig måling. Gerne for min skyld. Jeg ved dog ikke hvad man har tænkt sig, men som jeg skrev tidligere, hvis de bare knalder en enkelt stærekasse op i midten hjælper det ikke en dyt.
... Var faktisk i gang med at overhale en lastbil... /var oppe på omkring 110 mens jeg overhalede' date=' lige indtil en BMW mente han skulle ligge helt oppe i røven... / så accelererede til 130 for at få overhalingen overstået.[/quote'] Den "spasseragtige narrøv" i BMW'en griner nok stadig... og så længe venlige og hensynsfulde billister som du selv hjælper ham, gør han det samme næste gang.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Fik du et chok Brian!? Jeg tænkte ellers, at du med din super evne til at forudse ting på motorvejen, altid var forberedt ;-) Eller lidt ligesom man REGNER ikke med at blive overhalet med 300km/t i timen, så får man et chok, det fik jeg da engang. Det er alt sammen skrevet med et glimt i øjet, dog stadig relevant selvom det lyder, som om du tildels har løbet hornene af dig og gemmer de 300kmt til ringen. Mvh Leon

Endnu engang beviser du din manglende evne til at forestille dig noget som helst der ikke kan passe ind i din lille kasse.... Man REGNER ikke med at se PERSONER nede i tunnelen UDEN at der normalt er skiltet med det fra Lernacken og til DK. Der er regler for hvad der skal skiltes med og hvordan. Jeg er sikker på at arbejdstilsynet IKKE ville godkende det. Ét forkert trin og han vælter ud på kørebanen... Jeg så ham stå der 10.30 og jeg fik fandme et chok.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

En ting er andre biler, end anden er en mand der står i en stilling som om han vil springe ud foran en bil.... Men for en gangs skyld kom jeg med subsonisk fart og det var nok et klogt valg.....Den bette E-klasse er også bedst til at cruise i :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Tror det har noget at gøre med det faktum at majoriteten af bilerne er svenske, og det foregår på dansk territorium. Ergo skal de stoppe en udenlandsk bilist på stedet for at fastlægge hans identitet. Derfor tror jeg ikke der kommer faste kameraer op. Ydermere skal der stå en politibetjent og identificere hvert enkelt køretøj, så ingen kan være i tvivl om hvem der havde overtrådt hastigheden dernede.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
En ting er andre biler' date=' end anden er en mand der står i en stilling som om han vil springe ud foran en bil....[/quote'] Alt andet lige så findes der lettere måder at tage sit liv, end at gå ubemærket 7-10 km på en motorvej i myldretiden, bryde/gå ind i en service indgang for derefter stå på lur efter den helt rigtige bil (eftersom lastbilerne kører i det andet spor)..... At en uopmærksom billist så kan få et chok over at en person pludselig kigger ud af døren er en helt anden sag, og det virker skam også lidt fjollet når der findes en masse teknologiske løsninger på problemet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Tror det har noget at gøre med det faktum at majoriteten af bilerne er svenske, og det foregår på dansk territorium. Ergo skal de stoppe en udenlandsk bilist på stedet for at fastlægge hans identitet. Derfor tror jeg ikke der kommer faste kameraer op. Ydermere skal der stå en politibetjent og identificere hvert enkelt køretøj, så ingen kan være i tvivl om hvem der havde overtrådt hastigheden dernede.
Der overhalede du vist indenom ;-) Det er heller ikke nødvendigt at komme med faste kameraer, men blot midlertidigt monteret sammen med et højopløsningsvideokamera eller noget så simpelt som et spejl teleskop til betjenten. Men igen, hvis det altså er så vigtigt at have politikontrol dernede.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg skal lige være med her' date=' er det på vej mod dk eller er det på vej mod se? Synes da de plejer at stå oppe på den lille bakke ved slutningen af tunnellen på vej mod dk. I tunellen lyder da bare ekstremt dumt![/quote'] I tunnelen mod DK. Tror det var noget i stil med 3-5 sidste nødudgang (på venstre hånd, altså ved overhalingsporet) hvor der hang en politimand ud af døren og prøvede at få kappet hovedet af ved overhalinger. Der var også 2 betjente på den lille bakke ved slutningen af tunnelen på vej mod DK, men de sad bare på græsset og nød solen og kiggede på bilerne, mens 2 (3?) MC betjente udstedte bøder efter tunnelen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Altså hvis man forstår det her arrangement rigtigt, så skal man køre 90 i tunnellen mod DK, mens man mod Sverige kan køre som man vil. (hvis de skal uddele bøder så er det kun muligt i DK lige efter tunnellen) eller hur?? Just for the record: det her skal IKKE opfattes som opfordring til at gå amok i tunnellen- Dont try this at home agtigt;);)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

JOW DA!! :lol:

Altså hvis man forstår det her arrangement rigtigt, så skal man køre 90 mod DK i tunnelen, mens man mod Sverige kan køre som man vil. (hvis de skal uddele bøder så er det kun muligt i DK lige efter tunnellen) eller hur?? Just for the record: det her skal IKKE opfattes som opfordring til at gå amok i tunnellen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Altså hvis man forstår det her arrangement rigtigt, så skal man køre 90 i tunnellen mod DK, mens man mod Sverige kan køre som man vil. (hvis de skal uddele bøder så er det kun muligt i DK lige efter tunnellen) eller hur??
Jeg mindes da et "arrangement" for 4-5 år siden, hvor de hev biler ind på Peberholmen ? Det var dog ikke fartkontrol, men et eller andet check... Mvh Alex

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg mindes da et "arrangement" for 4-5 år siden, hvor de hev biler ind på Peberholmen ? Det var dog ikke fartkontrol, men et eller andet check... Mvh Alex
Er ret sikker på der også var fartkontrol.....om de snuppede nogen ved jeg ikke....men så dem med laseren!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen, som kan sige til mig, hvor lovligt er at stoppe en bil lige pludseligt under fart kontrol, hvis man ikke kørte hurtigere end 91 km/t i tunnelen? Er blevet standset af politiet for flere dage siden. Og det så ud som om han lbestemte sig at standse mig lige. Der var 50-60 metter mellem mig og ham, da han begyndte at vinke til mig, hvor jeg var nødt til at hårdt-bremse lige på motorvejen. Han skældte mig ud for det og dog kun skannede mit kørekort. Så måtte jeg køre videre. Det var faktisk meget ubehægeligt.:(

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Han må jo udføre en kontrol til hver en tid, for kontrol af kørekort og spiritus/stof-test Personligt ville jeg have kørt videre hvis der ikke var nok længde til at stoppe... så kunne han eftersætte hvis det var vigtigt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...