Jump to content
Jakriborg

Tv-signal i Jakriborg

Recommended Posts

Alle som fortsat har problemer med modtagelsen af de analoge tv-signaler i Jakriborg bør fejlmelde det ved at kontakte Lottie Nilsson på Jakri: lottie@jakri.se, evt. med kopi til lokala hyresgästföreningen i Jakriborg på lh.jakriborg@gmail.com, så vi kan få dokumentation for, hvor mange som er omfattet af problemet, og hvor lang tid der går, inden det bliver løst. Lottie er tilsyneladende af den opfattelse, at problemet var blevet løst i og med at der blev opsat en ny tv-antenne omkring nytår. Men for mig har den nye tv-antenne i hvert fald ikke gjort nogen som helst forskel.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jan Berggren ringede til mig her i aften og oplyste, at Tv-jörgen kommer en sidste gang og ser, om han kan gøre noget ved tv-signalerne hos mig i morgen mellem 8 og 9. Virker det ikke derefter, kan der intet gøres. Jan Berggren mente i øvrigt ikke, at der var andre, som havde problemer med tv-signalerne, for han havde personligt været rundt hos flere beboere i dag og tjekket, at alt nu var i orden med hensyn til tv-signaler. Hvis der er beboere, som stadig har problemer, bør de derfor kontakte Jan Berggren personligt for at gøre ham opmærksom på det. Han har mobiltelefon 070 266 266 7.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, flot nok.... selv om de rent faktisk HAR sat en ny antenne op på et af de højere huse, har det ikke hjulpet en skid. Og her til aften havde jeg sort skærm på DR1 og flimmerhelvede på TV2. Jeg ringer til Jan i morgen, glæder mig faktisk.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, jag är nyinflyttad i Jakriborg. Jag har inte sett att det skulle vara några problem med den analoga mottagningen, men än att det som som alltid när det gäller analogt är rätt dåligt jämfört med digital signal. Dock stör det mig att inte alla fria kanaler sänds analogt. Ett annat problem är att Jakri inte verkar ha någon VHF-antenn, vilket innebär att vissa HD-kanaler ej går att ta emot. Tex SVT2 HD som är en fri kanal hos Boxer. (VHF används i Skåne till vissa kanaler för att inte krocka med de danska UHF-frekvenserna så detta är unikt i Sverige.)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Både vi samt et vennepar har købt egen inomhusantenne af netop den årsag.
Ok, så det räcker för att få in de digitala danska kanalerna över sundet? Jag har inga problem med att få in alla danska digitala kanaler, inklusive DR HD, via Jakris nät så man kan förmoda att det är olika bra signal i olika hus. Mitt problem är annars som sagt att det inte går att få in SVT 2 HD, då denna sänder via VHF, vilket Jakri inte verkar ha någon antenn för.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
... så man kan förmoda att det är olika bra signal i olika hus.
Det er præcis sådan det er, og det var præcist derfor at denne tråd blev startet :) Så vidt jeg husker blev antennen ikke bare flyttet - jeg mener faktisk de satte en NY antenne op, på et højere hus. Derudover kom en tekniker rundt og målte signalet i lejlighederne. Jeg havde (efter sigende) et udmærket signal, men da Boxer lavede "Robert's omgang" i November kunne jeg STADIG ikke trække alle kanaler (se evt. denne tråd). Min føromtalte ven havde store problemer med at trække noget som helst via Jakri-antennen, og købte derfor egen stueantenne. Vi købte for nylig selv en stueantenne som denne her, og selvom det sikkert ikke er verdens bedste, trækker den fint alle Boxer DK's kanaler. Jeg kan dog heller ikke finde SVT 2 HD...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Mitt problem är annars som sagt att det inte går att få in SVT 2 HD...
Jeg kom lige til at tænke på noget... kan du få in SVT 1 HD, men ikke SVT 2 HD?? Eller kan du ikke få in nogen af dem? I det tilfælde kan det være fordi din HD-boks ikke understøtter DVB-T2 - det fandt jeg nemlig lige ud af, at min ikke gør :sick:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...