Jump to content
CalebLarue

ADVARSEL mod E.N. försäkring.

Recommended Posts

Hej Alle, Jeg vil blot benytte lejligheden til at ADVARE ALLE mod E.N försäkring i det de har afvist mit krav over for dem efter at jeg har mistet mit arbejde :mad: Jeg var så uheldig at nå og blive fyret 2 gange på ½ år... Første gang i juni 2010 og anden gang i november 2010. De bruger en klausul mod mig i deres forsikrings betingelser, hvori der står at man ikke får erstattning hvis man bliver fyret i prøve perioden, og jeg blev fyret i min prøve periode i mit andet arbejde, efter at firmaet jeg kom ind i havde større struktur ændringer i den afdeling jeg blev ansat i, hvor blandt andet lederen også blev fyret. Firma 1: Ansat fra 01/12-2007 og frem til 29/6-2010, i dette firma opnået jeg mit anncientet hos E.N försäkring hvor jeg vare betalende medlem hos E.N försäkring i knap 1 år, blev fyret pga. nedskæringer, finans krisen kraset godt i firmaet. Firma 2: Blev ansat i denne ca 1 mdr. efter jeg blev fyret fra firma 1, ved hjælp af min afdelingsleder i Firma 1, her var jeg ansat i knap 2½ mdr. inden jeg blev fyret pga. ændringer i afdelingen, desværre skete fyringen i prøve perioden. Jeg har opnået min anncientet i firma 1 hvorfra jeg også blev fyret, herefter tog jeg arbejde i en periode hvorefter jeg så igen blev fyret.... Tænk at man skal forstå det som om at man ikke skal tage arbejde efter man bliver fyret fra første firma, fordi hvis man bliver fyret i prøve perioden i firma 2 så mister man sin ret til dækning ???? Dette er ikke alene mit problem med E.N försäkring, inden jeg tog mit arbejde i Firma 2 ringet jeg ind og spurgte om hvorvidt det har nogen betydning hvis jeg bliver fyret fra dette firma og indenfor prøve perioden, og der svaret de mig at det ingen problem har da jeg ikke er ansat som konsulent, men er ansat med henblik på fast ansættelse, ergo har jeg fået direkte misvisende og forkerte informationer fra deres medarbejdere. Udover det da jeg skulle købe forsikringen, og var tilbageholdene fordi der var så mange ting man skulle opfylde, blandt andet ½ år medlemskab samt ikke må blive fyret pga. noget man selv har været skyld i, så sagde sælgeren at jeg bare kunne tegne en lille dækning og ikke fuld, og kunne herefter sætte den op, da jeg har 3 mdr. opsigelse og derfor også god tid, da man hos E.N försäkring først får sin fulde dækning 3 mdr. efter at ændringen er foretaget ! (Hvilket senere henne har vist sig at være direkte i strid med deres forsikrings betingelser, og hvis man ændrer efter at man har fået besked på sin fyring så frafalder dækningen helt) Generalt bliver der lovet alverdens ting når man skal købe deres forsikring, og man får direkte forkerte og misvisende informationer når der skal købes, men så snart de skal udbetale så kommer der alverdens forskellige undskyldninger for hvorfor de ikke skal udbetale. De har afvist mit krav, samt automatisk udmeldt mig fra deres forsikrings selskab! Jeg leder nu efter en advokat som kan tage min sag, er der nogen herinde som kan anbefale en advokat der er dygtig på det område i Malmø ? (Forsikrings ret) Mvh. Caleb Larue

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal aldrig stole på mundtlige informationer, men sørge for at få det på skrift. Alternativt må man simpelthen optage telefonsamtalen på bånd, så man kan bevise efterfølgende, hvad der er blevet sagt og aftalt. Det gør de professionelle telemarketingfirmaer jo også, og naturligvis kan man også gøre det som forbruger.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg leder nu efter en advokat som kan tage min sag' date=' er der nogen herinde som kan anbefale en advokat der er dygtig på det område i Malmø ? (Forsikrings ret)[/quote'] Blot en kommentar: Jeg har netop vundet en sag over en brugtvognshandler, hvor jeg vandt ift. alle sagens punkter. Min advokat (et lille een-mands-firma) gjorde et udemærket stykke arbejde, og jeg kan blot efterfølgende konstatere, at det ville ha været en nemmere løsning for mig, om jeg havde valgt et stort advokatkontor, der har en række forskellige kompetencer ansat/in-house, alle husets advokater kan trække på !

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig er det forkasteligt at de fortæller dig i telefonen at den dækker, når deres egne betingelser siger den ikke gør... Men derfra og så til at vinde en sag i retten tror jeg der er langt... For i de betingelser du har accepteret står der højt og flot at de ikke dækker i sådan en situation...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Selvfølgelig er det forkasteligt at de fortæller dig i telefonen at den dækker, når deres egne betingelser siger den ikke gør... Men derfra og så til at vinde en sag i retten tror jeg der er langt... For i de betingelser du har accepteret står der højt og flot at de ikke dækker i sådan en situation...
Jeg har heller ikke tænkt mig på det grundlag at de har løjet over tlf. at føre en retssag. Vil blot undersøge om jeg overhovedet har en sag, i det jeg fik min anncienettet via det første firma jeg var ansat i, blev fyret derfra. Her kunne jeg så søge om dækning hos dem, men gjorde det ikke fordi jeg stod i udsigt til at få et nyt job ret hurtigt. Jeg fik så det nye job og blev fyret igen indenfor prøve perioden... At jeg så mister dækningen fordi jeg har taget et arbejde efter jeg blev fyret første gang, hvor jeg havde ret til dækning !? Det lyder bare lidt mærkeligt for mig ! Der står nemlig ingen steder i deres betingelser at man mister sin dækning hvis man tager arbejde efter at man er blevet fyret ! Derfor søger jeg meget hurtigt en advokat som nogen herinde kan anbefale, og som har forsikrings ret som speciale... Eller som sup3rior skriver en god advokat i et større advokat virksomhed. Mvh. Caleb

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...