Jump to content
Gio

Osama bin Laden er fortid

Recommended Posts

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39406862:usa-vi-har-osama-bin-ladens-lig.html
Flere amerikanske medier rapporterer, at terroristen og al-Qaedalederen Osama bin Laden er blevet dræbt, og USA er i besiddelse af liget. Præsident Obama holder tale om kort tid. Ifølge nyhedskanalen CNN har de amerikanske myndighederne fået foretaget omfattende DNA-prøver for at være 100 procent sikre på, at der var tale om bin Laden. Historien opdateres...
http://edition.cnn.com/2011/POLITICS/05/01/bin.laden.dead/index.html?hpt=C1
(CNN) -- Osama bin Laden is dead, sources told CNN Sunday night. Congressional and administration sources say U.S. officials have the body of bin Laden, who was reportedly killed in Afghanistan. The details around his death were not immediately available. U.S. President Barack Obama is expected to address the nation shortly.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Er jeg den eneste der synes det lugter lidt at de allerede har begravet ham... Og så til søs... Saddam Hussein røg da en tur til offentligt skue... Virker som om de vil være sikre på at ingen senere hen kan komme til liget og be/afkræfte om det er rigtigt...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Er jeg den eneste der synes det lugter lidt at de allerede har begravet ham... Og så til søs... Saddam Hussein røg da en tur til offentligt skue... Virker som om de vil være sikre på at ingen senere hen kan komme til liget og be/afkræfte om det er rigtigt...
Var også det første jeg tænkte.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Tror de er blevet klogere siden Irak og Obama er en anden præsident end Bush. Martyr rollen er nok en stor del af det og det faktum at de ikke ved hvor han er begravet, gør at de ikke kan begræde tabet af ham.
Ja, de vil ikke risikere at nogen bliver taget som gidsler for at få udleveret resterne af psykopaten..... Jeg har nu læst at han er blevet findelt, og brugt til løvefoder i den nærmeste ZOO.....så gjorde han da lidt nytte....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Han blev skudt i ansigtet, så han har nok ikke været noget kønt lig. Men pointen med at begrave ham er at give ham en hurtig muslimsk begravelse. Muligvis for at minimere risikoen for gengældelsesaktioner fra islamister. De har selvfølgelig taget DNA tests. Men hvem har egentlig en interesse i at proklamere at Bin Laden er i live? Det er ikke Elvis vi taler om. Pointen med at fremstille Saddam Hussein var bla. at få shiamuslimerne i Irak til at falde til ro så vidt jeg husker.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Se engang hvor hysterisk glade de er - man skulle tro de havde vundet krigen, eller en fodboldkamp! Og til de kedelige, der siger at fejring af et drab er uciviliseret og barbarisk, så se engang engang smilene. Vil i virkelig tage glæden fra dem? K7AxH.jpg Tror i så at det betyder et farvel til Afghanistan? Missionen er vel tilpas diffus til at Osama bin Ladens død kan benyttes til at pakke sammen og vende hjem. Selvfølgelig med en strålende sejr i bagagen! Dog bliver det nok med lidt blandede følelser at vi forlader Afghanistan. Nu havde vi ellers lige lært pigerne at stå på skateboard i Kabul. Vi burde nok hellere have lært dem at samle en AK-47 med bind for øjnene, for det bliver nyttigt, når Taleban rykker ind efter os. Jeg tror nemlig ikke at Taleban har meget fidus til Skateboards? http://skateistan.dk/about-skateistan Reo4J.jpg Det kan dog godt være at Taleban ser igennem fingre med det såkaldte "burkaboard"? Hvem ved? knWTo.jpg

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Se engang hvor hysterisk glade de er - man skulle tro de havde vundet krigen, eller en fodboldkamp! Og til de kedelige, der siger at fejring af et drab er uciviliseret og barbarisk, så se engang engang smilene. Vil i virkelig tage glæden fra dem?
Jeg tænkte noget af det samme... Her i denne del af verden er forargelsen stor når der bliver demonstreret for at fejre en eller anden terroraktion mod os, men når vi så selv får en "sejr" så gør vi præcis det same... Det må vel være efter devisen at hvis moral er godt, må dobbeltmoral være dobbelt så godt...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg tænkte noget af det samme... Her i denne del af verden er forargelsen stor når der bliver demonstreret for at fejre en eller anden terroraktion mod os, men når vi så selv får en "sejr" så gør vi præcis det same... Det må vel være efter devisen at hvis moral er godt, må dobbeltmoral være dobbelt så godt...
Med det lille aber dabei at 11/9 2001 gik palæstinensere og andre på gaden, også i Danmark, og jublede over 3.000 uskyldige menneskers død. Mens der her er tale om en hellig kriger som personligt har været ansvarlig for at påføre en del smerte. Man bør kunne se den lille forskel, men med det sagt så synes jeg da også at det er dårlig smag at juble over nogens død. I det hele taget er der dog så mange ting pøblen gør der er dårlig smag. Sæt ikke forventningerne til homo sapiens for højt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Med det lille aber dabei at 11/9 2001 gik palæstinensere og andre på gaden' date=' også i Danmark, og jublede over 3.000 uskyldige menneskers død. Mens der her er tale om en hellig kriger som personligt har været ansvarlig for at påføre en del smerte. Man bør kunne se den lille forskel, men med det sagt så synes jeg da også at det er dårlig smag at juble over nogens død. I det hele taget er der dog så mange ting pøblen gør der er dårlig smag. Sæt ikke forventningerne til homo sapiens for højt.[/quote'] Jeg er helt med på at "de" gjorde det samme dengang... Men der var også masser af fordømmelser af deres opførsel fra mange hold og det jeg vil frem til er at det ser vi ikke ske denne gang hvilket jo er dobbeltmoral så det basker... Ligesom vi fordømmer deres flagafbrændinger og demonstrationer efter diverse terrorangreb (9/11, Madrid, London mv) ligeså burde de samme mennesker jo fordømme de festligheder som foregik i USA... Og den eneste forventning jeg har til Homo Sapiens er dens evne til at overgå sig selv i dumhed fra tid til anden :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
underligt... den svenske krone er faldet efter at osama er blevet skudt....
Måske er det forbundet med den svenske våben industri? Nu er verdenen jo blevet meget sikrere og vi har ikke brug for så mange våben mere .....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Osama - the mastermind? Alle ved at terror handler om frygt, krudt, kugler og bomber. Hvad færre ved, er at terror også handler lidt om økonomi. Terrorister bliver ofte beskyldt for at være ondskabsfulde, men sjældent for at være økonomiske genier. Ikke desto mindre rettes denne beskyldning nu mod Osama bin Laden, fra ingen ringere end Washingtion Post! Vi skal nok sunde os oven på denne påstand. Det er ikke let at forestille sig at Osama kunne smadre hele den vestlige økonomi. Ikke desto mindre er han indirekte skyld i alt fra USA's budgetunderskud til boligboblen! I hvert fald, hvis man følger Ezra Klein's logik. Ezra Klein fremfører med stor overbevisning det budskab at 9/11 fik FED til at sænke renterne og derefter kom der en masse overskudslikviditet, der pumpede luft i en kæmpe boligboble. Tak Osama - eller Greenspan - eller måske Ayn Rand?? Nej, nu bliver jeg forvirret. Derudover så har krigen i Iraq og Afghanistan, krydret med lidt Homeland Security kostet intet mindre end: 6.000.000.000.000 Dollars - jeg vil ikke regne om til danske kroner, men det er rigtig mange! Så mange, at jeg ikke ved hvad man skal kalde det. Er der nogen der ved hvad der komme efter en milliard? Nuvel her er linket til Washington Post http://www.washingtonpost.com/blogs/ezra-klein/post/bin-ladens-war-against-the-us-economy/2011/04/27/AFDOPjfF_blog.html Og lad os slutte af med følgende visdomsord fra artiklen:

Superpowers fall because their economies crumble, not because they’re beaten on the battlefield. For another, superpowers are so allergic to losing that they’ll bankrupt themselves trying to conquer a mass of rocks and sand. This was bin Laden’s plan for the United States.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
6.000.000.000.000 Dollars - jeg vil ikke regne om til danske kroner, men det er rigtig mange! Så mange, at jeg ikke ved hvad man skal kalde det. Er der nogen der ved hvad der komme efter en milliard?
På amerikansk hedder det "6 Trillion dollars". På dansk hedder det "6 billioner dollar". Noget ulogisk. Grunden er at amerikanerne tæller således for hver tredje 10'er-potents (i.e. 10^3, 10^6, 10^9, 10^12, 10^15....osv.) Thousand, Million, Billion, Trillion, Quadrillion, quintillion svarende til det græske: Kilo, Mega, Giga, Terra, Peta, Exa På dansk siger man: Tusind, Million, Milliard, Billion, Billiard, Trillion etc...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Tak Bananas, så kom det på plads. Det er ikke ligefrem hver dag man skal gribe fat i en billion. Så 6 billioner dollars, bliver med dagskursen ca. 30 billioner danske kroner, eller det der svarer til 96 gange Danmarks bruttonationalprodukt?! Eller rundt regnet, i løse tal ca. 1000 øresundsbroer!? Hold da op - det er jo vildt!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ezra Klein fremfører med stor overbevisning det budskab at 9/11 fik FED til at sænke renterne og derefter kom der en masse overskudslikviditet, der pumpede luft i en kæmpe boligboble. Tak Osama - eller Greenspan - eller måske Ayn Rand?? Nej, nu bliver jeg forvirret.
oh god.. Det er neo-keynesianerne i Federal Reserve og ikke Bin Laden som forårsagede det her. Jeg studerede nøgletallene før 11. september, og det gik altså dårligt i noget tid før det. Hændelsen endte bare som en undskyldning for den sædvanlige inkompetence og blameshifting hver gang markedscyklusen drejer endnu et par takker. Se på hvordan jordskælvene i Kobe og det nylige nord for Tokyo samt situationen omkring Fukushima bare var en parentes før markederne buldrede videre. Skulle en lille håndfuld flykapringer og en raseret skyskraber virkelig kunne gøre større skade end et 9.0 jordskælv. Det er verdens 3. største økonomi vi taler om. Det er ham her og hans strudsemanøvrer som er problemet. Han er en langt større forbryder end Bin Laden. Tænk på ham hver gang du tanker din bil, eller undrer dig over at kornvarerne pludselig er dobbelt så dyre. ---> Ben Bernanke--Chair of the Fed, U.S. National Economic Planner, Manipulator of the Money Supply, Master of the Debased and Hopelessly Inflated Dollar, Taker of Purchasing Power, Mauler of the Mortgage Market, Great Enabler of Moral Hazard and Second-To-None Stealer of American's Savings.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...