Jump to content
Thomasha

Advarsel fartkontrol i tunnellen

Recommended Posts

Godt nok svært at se, og så ham for sent i døren... Ud af røret stod en gut med hørebøffer på græskanten og 4-5 politimc'er som stod og småsnakkkede. 200 M længere fremme var der én som var stoppet. Kørte 110 og regnede med at blive stoppet - 2 muligheder - Enten kommer der et brev, eller også var der "batteriskifte" i kameraet....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

De står der stadig... vi blev stoppet hele striben så det var en begivenhedsrig uge.. stoppet af Danske toldere i går (du læste rigtigt Danske toldere) og så en bøde på 500 i dag, kan næsten ikke vente på hvad der sker resten af ugen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Mødte dem også her til morgen. Undrer mig over om de bruger samme taktik når der er noget mere tæt trafik ud af tunnelen.. Motorcyklen futtede bare ud på motorvejen og satte efter den de ville have. Hvis de kan stå inde i tunnelen så kan de vel også stå i hver side uden for tunnelen og vinke til dem de gerne vil snakke med i stedet for at sætte en motorcykel efter - eller kun have motorcyklen som back up.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Måske man bare kan köre hvad man må.. og så behöver der ikke väre disse tråde? Eller måske bare holde sig präcis over.. Og nej' date=' jeg er ingen engel..[/quote'] Jeg ville nu gerne være advaret - ikke grundet hastighed, men mere for ikke at få et 'chok' over politimanden. Jeg forventer ikke at møde mennesker på motorvejen - med mindre der er et havari.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg ville nu gerne være advaret - ikke grundet hastighed' date=' men mere for ikke at få et 'chok' over politimanden. Jeg forventer ikke at møde mennesker på motorvejen - med mindre der er et havari.[/quote'] I en anden tråd herinde, gik der en livlig diskussion netop om det uhensigtsmæssige i, at politiet placerer sig i røret. Jeg må dog erkende, at jeg på ingen måde fik et chok, da han stort set ikke var synlig før man passerede ham. Og vi ved jo efterhånden alle, at de står der fra tid til anden :mad:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Måske man bare kan köre hvad man må.. og så behöver der ikke väre disse tråde?
Fartgrænsen på 90 km/t er hysterisk og står ikke mål med den erfaring, der gennem årene er høstet med trafikken down there. Det synes derfor latterligt, at jagten på trafiksyndere nu er intensiveret - endda vha. en ikke særlig gennemtænkt metodik. At folk kører 109 km/t i tunnelen ska nok ses som en stille protest mod "magthavernes" politik, der ikke har sammenhæng med noget som helst.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Fartgrænsen på 90 km/t er hysterisk og står ikke mål med den erfaring' date=' der gennem årene er høstet med trafikken down there.[/quote'] Grunden er jo meget simpel, og det er at der ikke er noget brugbart nødspor. Kig på alle motorveje i DK hvor der ikke er et nødspor, ofte broer og tunneler, der er begrænsningen 90 km/t.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Fartgrænsen på 90 km/t er hysterisk og står ikke mål med den erfaring' date=' der gennem årene er høstet med trafikken down there. Det synes derfor latterligt, at jagten på trafiksyndere nu er intensiveret - endda vha. en ikke særlig gennemtænkt metodik. At folk kører 109 km/t i tunnelen ska nok ses som en stille protest mod "magthavernes" politik, der ikke har sammenhæng med noget som helst.[/quote'] Hysterisk? Det er meget logisk at hastighedsgrænsen er lavere end "normalt". Det er jo fordi der mangler nødspor, og uanset hvad du siger, så er risikoen for en alvorlig ulykke lavere ved lavere hastigheder. Det er forklaringen og den er ret så simpel. Skræscenariet er jo en alvorlig ulykke hvor redningskoretøjer ikke kan nå frem og folk dør som resultat deraf.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Grunden er jo meget simpel' date=' og det er at der ikke er noget brugbart nødspor. Kig på alle motorveje i DK hvor der ikke er et nødspor, ofte broer og tunneler, der er begrænsningen 90 km/t.[/quote']

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Der er ikke noget nyt i jeres skriveri - det gir jo sig selv, at farten er reduceret grundet manglende nødspor :rolleye: Jeg pointerer blot, at erfaringer i princippet udviser 0 ulykker i tunnelen, selvom folk gennem tiden kører væsentligt hurtigere end det. Og hvorfor så intensivere fartkontrolen for at holde ulykkesfrekvensen nede :rolleye:
Arh, det er så ikke helt korrekt - der var en ulykke dernede sidste år hvor en bil hamrede ind i tunnelvæggen fordi han mistede herredømmet... Årsagen til herren mistede kontrollen over øsen kom aldrig frem, men han tøffede ihvertfald afsted med små 140 i timen da det skete...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Arh' date=' det er så ikke helt korrekt - der var en ulykke dernede sidste år hvor en bil hamrede ind i tunnelvæggen fordi han mistede herredømmet... Årsagen til herren mistede kontrollen over øsen kom aldrig frem, men han tøffede ihvertfald afsted med små 140 i timen da det skete...[/quote'] Undtagelsen, som bekræfter reglen :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Fartgrænsen på 90 km/t er hysterisk og står ikke mål med den erfaring' date=' der gennem årene er høstet med trafikken down there. Det synes derfor latterligt, at jagten på trafiksyndere nu er intensiveret - endda vha. en ikke særlig gennemtænkt metodik. At folk kører 109 km/t i tunnelen ska nok ses som en stille protest mod "magthavernes" politik, der ikke har sammenhæng med noget som helst.[/quote'] Forstå nu, at det er fuldstændigt fløjtende ligegyldigt, hvad du mener om gældende hastighedsgrænser. Indtil du en dag bliver Trafikminister og kan ændre dem til lige hvad du vil er det ligegyldigt, hvor hysteriske og latterlige og usammenhængende du synes de er! Forstå nu, at det er pga. dem som skider på reglerne, at Politiet er nødt til at finde på noget nyt for at komme fartpsykopaterne til livs. Tak for det, forresten. ... og forstå nu, at det ikke behøver at have en pind at gøre med, hvor mange eller få ulykker der har været i tunnellen! Politiet behøver ikke at have lig på bordet for at gøre deres arbejde. Heldigvis.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Forstå nu' date=' at det er fuldstændigt fløjtende ligegyldigt, hvad [i']du mener om gældende hastighedsgrænser. Indtil du en dag bliver Trafikminister og kan ændre dem til lige hvad du vil er det ligegyldigt, hvor hysteriske og latterlige og usammenhængende du synes de er! Forstå nu, at det er pga. dem som skider på reglerne, at Politiet er nødt til at finde på noget nyt for at komme fartpsykopaterne til livs. Tak for det, forresten. ... og forstå nu, at det ikke behøver at have en pind at gøre med, hvor mange eller få ulykker der har været i tunnellen! Politiet behøver ikke at have lig på bordet for at gøre deres arbejde. Heldigvis.
Ahh det er vel helt lovligt, at have sin egen mening og holdning til ting - endnu. Det respekterer du måske ikke, i den omverden du befinder dig i ?.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Basse, vi ved jo begge to godt at det ikke blot drejer sig om at have en holdning. Der er da mange regler jeg synes er dumme. Derfor er det ikke min ret at bryde dem, blot fordi jeg har en holdning.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Basse' date=' vi ved jo begge to godt at det ikke blot drejer sig om at have en holdning. Der er da mange regler jeg synes er dumme. Derfor er det ikke min ret at bryde dem, blot fordi jeg har en holdning.[/quote'] Jeg så ikke nogen opfordring til at bryde loven fordi han havde en mening. Han skrev godt nok "109 km/t i stille protest", men det læste jeg ikke som en opfordring. Pointen i han indlæg, som jeg læser det, er: Antallet af ulykker taget i betragtning i tunnelen ift. andre steder, er det det forkerte sted at sætte ind med ekstra kontrol, ift. andre steder. Dårlig håndtering af ressourcer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skrev heller ikke noget om at tage det som en opfordring. At det jo så er sådan det reelt foregår... Om tunnellen er det rette sted at sætte ind med ekstra kontrol vil jeg slet ikke tage stilling til. Pointen i mit indlæg var/er i øvrigt ret simpel. Hastighedsbegrænsninger er til for at blive overholdt, om man er enig i dem eller ej. Politiet har ret til at kontrollere om de bliver overholdt, om man så er enig i, hvor og hvordan det gøres. Jeg synes da bestemt heller ikke "hovedet ud af døren-taktikken" er den smarteste. Som jeg har skrevet før, så jeg hellere at målingsudstyret var permanent opsat. Men nu handlede Kvalmes indlæg jo ikke om proceduren ved hastighedskontrollen, men om kontrollen generelt, ikke sandt? Og hvad angår holdninger og meninger: folk må da gerne mene at 90 i timen i tunnellen er for lidt. Skriv dog til Trafikministeren og argumenter for sagen. For mit vedkommende er jeg ligeglad med, om den er 90, 100 eller 110. Så længe alle respekterer reglerne er risikoen for ulykker ikke overhængende. Men det gør de bare ikke. Og det vil jeg gerne have lov at have en mening om.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg så ikke nogen opfordring til at bryde loven fordi han havde en mening. Han skrev godt nok "109 km/t i stille protest"' date=' men det læste jeg ikke som en opfordring. Pointen i han indlæg, som jeg læser det, er: Antallet af ulykker taget i betragtning i tunnelen ift. andre steder, er det det forkerte sted at sætte ind med ekstra kontrol, ift. andre steder. Dårlig håndtering af ressourcer.[/quote'] Præcis.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv for sjov at fjerne det lille "ikke sandt?" Sætningen var ment som en konstatering mere end et spørgsmål. Troede det gav sig selv, men... her på debatten er vi jo alle kendt for at læse hvad vi vil, åbenbart.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...