Jump to content
hrohibil

Købe en hund i Sverige?

Recommended Posts

Hej Mig og fruen er meget interesseret i at købe en hund/hvalp i Sverige. Vi bor i Helsingborg. Håber i kan anbefale et par hunde websites som vi kan bruge som udgangspunkt. Er der nogle særlige forhold man skal være opmærksom på?? Mvh H

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Særlige forhold -JA! Køb af seriøs kennel! Der findes alt for meget LORT derude -også på Blocket, så brug jeres sunde fornuft. Men i og med Blocket er så stort som det er, så er det også der de seriøse kenneler som har annoncer. Men hvis det er til valg af race er den svenske kennelklub et godt sted at starte: www.skk.se Raceklubberne er også en mulighed, ved ikke hvad I er inde på for type hund/race? Så kunne man evt. rådgive lidt bedre. www.sbk.se giver også mange gode råd (Svenske Brukshundsklubben). Den gælder ikke kun for brugshunde, da alle hundekurser går gennem brugshundeklubberne i SE (med mindre det er i privat regi selvfølgelig). (p.s. det er ikke noget problem at få hunden til DK, det er et problem at få den tilbage til Sverige;-) Så så snart hunden er 3 (eller er det 4?) mdr er det igang med rabiesvaccinationerne) Men uddyb gerne lidt mere til racevalg, hvis du vil have mere info (fra mig ihvertfald) :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ja selvfølgelig, hvis man skal til DK og tilbage igen... ´ men vi har nu altså ikke haft problemer med valg af hun... vi er i hvert fald ikke støt på noget lort.. og vi har idag den dejligste 75 % golden man kunne tænke sig :P men man kan selvfølgelig være uheldig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ja selvfølgelig, hvis man skal til DK og tilbage igen... ´ men vi har nu altså ikke haft problemer med valg af hun... vi er i hvert fald ikke støt på noget lort.. og vi har idag den dejligste 75 % golden man kunne tænke sig :P men man kan selvfølgelig være uheldig.
Og det kan man også med renracede!!! :) Jeg er i bund og grund imod blandraser ja, men det handler jo meget om hvilke racer man blander -en hund med vagtinstinkt er jo fx. meget dumt at blande med fx. en hyrdehund osv. Men jeg tror alle der har haft gadekryds har været yderst tilfredse med deres hund :) Nu ejer jeg også selv en race hvor der findes flere avlskrav mentalt og fysisk end for så mange andre racer, og det er der nok en grund til -men dette burde gælde for langt flere (alle?) racer! Så derfor mit råd til at bruge den sunde fornuft og mavefornemmelsen, og ikke kun kigge med følelserne, for alle hvalpe er jo nuttede:) At vælge race synes jeg personligt er at være meget kritisk til ens hverdag og livsførelse. Man skal jo huske på, at det er OS som vælge en hund, ikke omvendt. Derfor er det vores pligt at give vores hund et liv den fortjener! :) (og selvfølgelig er alle hunde uanset race først og fremmet et individ, så selvfølgelig kan du finde en stille og rolig Jack Russel;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...