Jump to content
Ann

And i pleje

Recommended Posts

Hvis I savner den hvide and (som Johnzie har i sin avatar), er det fordi vi har fanget hende, og fået hende sat i vildtpleje. Hun var kommet til skade, igen, igen, igen. Hvis I har set hende tæt på, vil I have set at hun næsten altid havde blodig skalp. :cry: Det var blevet værre her i sommer, så vi satte en lørdag af til at fange hende, og KFV (Katastrofhjälpen for fåglar o villt) tog sig af hende, efter at vi havde kørt hende over til dem. De beholder hende til hun er helet, og så vil hun blive sat fri igen - men i et andet miljø. Dog ikke længere væk, end hvis hun vil tilbage hertil, så kan hun blot flyve hjem igen. Vi får se. Men nu har hun i hvert fald fået en chance for at komme sig. Desvære har den sorte hun-and igen mistet alle sine ællinger. Ligesom de sidste par år. Jeg er bange for at Oxie andrikkerne, Rip, Rap og Rup er lidt for... bare lidt for meget. Selv om de da er søde når de sidder udenfor hoveddøren og skræpper til de får mad, eller bare frisk vand. :surprise:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ahhhhhhh, postet i lokalforum Oxie :) synes godt nok det var det märkligeste indläg länge... Går i meget op i änder i Oxie??? Men ja, naturen er grufuld! Alle ällinger vil nok altid blive slået ihjel, da der er for mange änder i forvejen, fordi I mennesker fodrer dem. Og al overskydende mad synker til bunds i dammen og sammen med alt det lort änderne skider ödelägger det bunden og skaber iltfrit miljö og så har I ingen dam längere. Go weekend :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Går i meget op i änder i Oxie???
Somliga gillar änder, andra gillar visst hundar...
Men ja' date=' naturen er grufuld! Alle ällinger vil nok altid blive slået ihjel, da der er for mange änder i forvejen, fordi I mennesker fodrer dem. Og al overskydende mad synker til bunds i dammen og sammen med alt det lort änderne skider ödelägger det bunden og skaber iltfrit miljö og så har I ingen dam längere. Go weekend :)[/quote'] Ja, det är därför vi inte ger pengar till humanitära organisationer... Med över sju miljarder människor som skitar ner så, vi behöver ju inte uppmuntra dem till att skaffa fler ungar. (Och så har vi visst aldrig fodrat änder i dammen. Det kunde ju inte du veta. Men kanske låta bli att uttala dig.) Trevlig helg själv! ;) /Frun

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, Vi har set ællingen her idag, da vi kom hjem (fredag 27-05-11 kl 16.oo) --og Jo ANN, jeg er helt rørt over at I har taget jer af Mille som VI kalder hende, hun holdt til i vores have, hvor vi har et lille vandhul, der oplevede jeg at hun flere gange er forsøgt voldtaget. Med spark efter de andrikker, der var ansvarlige tilfølge, (dog uden at ramme dem) men de skred sgu, fra vores have. "Hvis I savner den hvide and (som Johnzie har i sin avatar), er det fordi vi har fanget hende, og fået hende sat i vildtpleje. Hun var kommet til skade, igen, igen, igen. Hvis I har set hende tæt på, vil I have set at hun næsten altid havde blodig skalp. Det var blevet værre her i sommer, så vi satte en lørdag af til at fange hende, og KFV (Katastrofhjälpen for fåglar o villt) tog sig af hende, efter at vi havde kørt hende over til dem. De beholder hende til hun er helet, og så vil hun blive sat fri igen - men i et andet miljø. Dog ikke længere væk, end hvis hun vil tilbage hertil, så kan hun blot flyve hjem igen. Vi får se. Men nu har hun i hvert fald fået en chance for at komme sig. Desvære har den sorte hun-and igen mistet alle sine ællinger. Ligesom de sidste par år. Jeg er bange for at Oxie andrikkerne, Rip, Rap og Rup er lidt for... bare lidt for meget. Selv om de da er søde når de sidder udenfor hoveddøren og skræpper til de får mad, eller bare frisk vand."

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Somliga gillar änder, andra gillar visst hundar... Ja, det är därför vi inte ger pengar till humanitära organisationer... Med över sju miljarder människor som skitar ner så, vi behöver ju inte uppmuntra dem till att skaffa fler ungar. (Och så har vi visst aldrig fodrat änder i dammen. Det kunde ju inte du veta. Men kanske låta bli att uttala dig.) Trevlig helg själv! ;) /Frun
haha, så fik man da skabt lidt røre i andedammen:p (jeg har ikke sagt I fodrer ænderne i dammen! Men jeg påpejer at det er et generelt problem at FOLK fodrer ænder i andedammen!) ...Mina hundar gillar också ankor:laugh: (nej, de får såklart inte lov att komma nära!) Men jeg synes det er misforstået godhed at man skal blande sig i hvem som er de "gode" og de "dårlige" dyr -Forstået på den måde at det selvfølgelig er godt at I redder et skadet dyr, men at ællinger dør/bliver slået ihjel er jo ofte en naturlig proces ved over"befolkning". men man kan selvfølgelig diskutere hvor meget naturligt der i den lokale andedam:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Oh.. Uhm... Jeg kan også godt li' vildænder... Gerne grydestegt, med vildtsovs til og kartofler... :) Derimod rigtig fint at i hjælper den stakkels and - jeg har det bestemt heller ikke godt med at dyr lider... Om man så vælger at køre den på vildtstationen eller aflive kræet er et temperamentsspørgsmål - men hvis den gentagne gange kommer til skade fordi de andre hakker på den - så er det måske i virkeligheden også synd for den at lappe den samme og for så slippe den ud så den kan få tæsk igen?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...