Jump to content
Alexia

Nye kommende regler for indførsel af katte og hunde fra Sverige.

Recommended Posts

"Nuvarande regler för avmaskning görs om, men detaljerna är inte klara än." Kan det passe at jeg "har hørt" at det er grundet Sverige's status som "maskfri zon" er komprommitteret, og de derfor er nød til at slække på reglerne? Havde ellers håbet på lidt hurtigere lempelse, da vores Cairn terrier kun kan komme for langsomt herover :D Han er p.t. igang med rabies, og skal jo snart på avmaskning også - og tror snart kæresten gerne vil have lidt aflastning i DK ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
"Nuvarande regler för avmaskning görs om, men detaljerna är inte klara än." Kan det passe at jeg "har hørt" at det er grundet Sverige's status som "maskfri zon" er komprommitteret, og de derfor er nød til at slække på reglerne?
Ja, da "dvärgbandmasken" allerede er fundet i flere "län", mener man at den er mere udbredt end først troet og at det derfor er omsonst at skulle "avmaska" inden indrejse til Sverige. (det stod i hvertfald i en af de svenske hundeforeningers blad (kan ikke huske hvilket)). Lidt "skægt" er det alligevel synes jeg, at den ikke er fundet i Skåne. Med tanke på alle de danske hunde som måske ikke altid bliver "avmasket", troede jeg godt nok Skåne ville være først fremme i skoene :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hmm, blev lige skuffet - havde håbet på jeg sparede turen til dyrelægen hver 4 uge... Har ret svært ved at se hvad forskellen er ud over når man køber ny hund fra udlandet?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Kravet på antikroppskontroll slopas. Nuvarande krav på avmaskning slopas helt.. betyder det at man ikke længere behøver blodprøve og 4 ugersattester ??
slopa sluta ge något /i samhället/; sluta använda eller ta med något (stort) i samhället, ett evenemang e. dyl. Vi borde kanske slopa scenerna med bilen? Synonymer avskaffa dra in (om något som regelbundet skänks) Kilde: http://sv.wiktionary.org/wiki/slopa
Ja det vil jeg mene =)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har lige skrevet sammen med en dansker der bor og arbejder i Stockholm og som også er opdrætter. Jeg spurgte hende om hvad det vil betyde helt præcist.. Og Hun sagde at fra 1. jan 2012 er det ikke længere nødvendigt med blodprøve og 4 veckorsintyg. Der vil være samme regler som i resten af EU

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Umiddelbart...så tror jeg vufferne er glade. Havde de dog bare været ½ år tidligere ude med indrømmelserne, så havde jeg fået lavet det stakit i haven :D Nå - Cairn'er elsker sne - så det kommer jo til at passe fint med de nuværende regler. Er der nogle af jer vuffer-eksperter der kan se problemer i ændringen på området? Går ud fra at udstillings-hunde fortsat skal vedligeholde et vist minimum i hundepasset?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Er der nogle af jer vuffer-eksperter der kan se problemer i ændringen på området? Går ud fra at udstillings-hunde fortsat skal vedligeholde et vist minimum i hundepasset?
Næ, jeg ser ingen problemer. Du kan o bare avmaske hvis det bliver nødvendigt. Men du skal selvfølgelig vaccinere som du plejer -og så er du klar til at gå på udstilling eller konkurrencer med den lille pjuskebold ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Næ' date=' jeg ser ingen problemer. Du kan o bare avmaske hvis det bliver nødvendigt. Men du skal selvfølgelig vaccinere som du plejer -og så er du klar til at gå på udstilling eller konkurrencer med den lille pjuskebold ;-)[/quote']Han har været babychamp...og det var så dét han skulle på udstilling.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nej de skal bare ha' rabies lige som alle andre hunde..
Nej rabiesvaccination er ikke nødvendigt til udstillinger (ihvertfald ikke i Sverige), men derimod "valpsjuka". Og så anbefaler de også mod parvovirusinfektion og kennelhoste!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det var ment som et svar til hvad de skulle ha' i passet i forbindelse med rejse ud og ind i sverige. Hvis man ikke tager hunde med uden for Sverige så er reglerne jo ligegyldige.. Alle jeg kender udstiller rundt om i europa

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det var ment som et svar til hvad de skulle ha' i passet i forbindelse med rejse ud og ind i sverige. Hvis man ikke tager hunde med uden for Sverige så er reglerne jo ligegyldige.. Alle jeg kender udstiller rundt om i europa
Ok, beklager jeg ikke er tankelæser... Men nu handler denne tråd ikke om rabies og du svarede på hvad der var for krav på udstillingshunde og der indgår rabies ikke. Ja, de skal rabiesvaccineres før indrejse til Sverige igen, men det har jo ikke noget at gøre med om du har været ude af landet grundet udstilling eller ferie... Men okay så fik vi da slået fast at de nye regler ikke ændrer på rabiesvaccination...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ok' date=' beklager jeg ikke er tankelæser... Men nu handler denne tråd ikke om rabies og du svarede på hvad der var for krav på udstillingshunde og der indgår rabies ikke. Ja, de skal rabiesvaccineres før indrejse til Sverige igen, men det har jo ikke noget at gøre med om du har været ude af landet grundet udstilling eller ferie... Men okay så fik vi da slået fast at de nye regler ikke ændrer på rabiesvaccination...[/quote'] joe -men slipper jo for blodprøven og det evindelige renderi efter papirer til dyrlægen i tide og utide. 1. januar 2012 Count Down

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ok' date=' beklager jeg ikke er tankelæser... Men nu handler denne tråd ikke om rabies og du svarede på hvad der var for krav på udstillingshunde og der indgår rabies ikke. Ja, de skal rabiesvaccineres før indrejse til Sverige igen, men det har jo ikke noget at gøre med om du har været ude af landet grundet udstilling eller ferie... Men okay så fik vi da slået fast at de nye regler ikke ændrer på rabiesvaccination...[/quote'] excuse me... tror bare jeg blander mig uden om. Jeg er ked af du ligefrem havde brug for at komme af med en sur bøvs.. Jeg troede tråden handlede om de nye regler ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
excuse me... tror bare jeg blander mig uden om. Jeg er ked af du ligefrem havde brug for at komme af med en sur bøvs.. Jeg troede tråden handlede om de nye regler ?
Ja, excuse me -Ja, de nye regler -så dit indlæg bidrog stadig ikke til noget... Du snakkede jo IKKE om nogen nye regler... Excuse me, er bare irriteret over så mange meningsløse indlæg der er her herinde (og dette er IKKE myntet specielt på dig! Nu var det bare dig der i denne tråd kom med meningsløst indlæg :p)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, I forhold til de nye regler, så ringede jeg til Jordbruksvärket, som kunne fortælle, at det er nogle regler de håber bliver vedtaget 1. jan. 2012. Det er altså som de forklarede endnu ikke sikkert det bliver sådan, at vi kan undgå 4 veckorsintyg. Krydser fingre for det bliver vedtaget :o) M&T

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nej rabiesvaccination er ikke nødvendigt til udstillinger (ihvertfald ikke i Sverige)' date=' men derimod "valpsjuka". Og så anbefaler de også mod parvovirusinfektion og kennelhoste![/quote'] Jo din hund skal være rabies vacc. hvis du skal udstille i Sverige og rejser ind.. Jeg går ud fra at vi stadig snakker om de nye indrejse regler ! For reglerne er jo ligegyldige hvis du ikke tager din hund uden for Sverige. Tråden handler jo om de nye indrejseregler så jeg snakker IKKE om hunde der IKKE skal over grænsen. Så jeg tror du har misforstået mine svar og om du finder dem meningsløse er jeg temmelig ligeglad med !!! Du kan jo bare lade være med at læse og kommentere på dem

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ok' date=' beklager jeg ikke er tankelæser... Men nu handler denne tråd ikke om rabies og du svarede på hvad der var for krav på udstillingshunde og der indgår rabies ikke. Ja, de skal rabiesvaccineres før indrejse til Sverige igen, men det har jo ikke noget at gøre med om du har været ude af landet grundet udstilling eller ferie... Men okay så fik vi da slået fast at de nye regler ikke ændrer på rabiesvaccination...[/quote'] nej tråden handler ikke om rabies det har du ret i. Og nej jeg svarede ikke på hvad der er for krav på udstillingshunde. Jeg svarede i en tråd om de nye indrejseregler at udstillingshunde skal ha' rabies lige som alle andre hunde, udstillingshunde eller ej, skal ha'.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
nej tråden handler ikke om rabies det har du ret i. Og nej jeg svarede ikke på hvad der er for krav på udstillingshunde. Jeg svarede i en tråd om de nye indrejseregler at udstillingshunde skal ha' rabies lige som alle andre hunde' date=' udstillingshunde eller ej, skal ha'.[/quote']Haha -jaja, rabies er stadig et krav, det har du da ret i, men skal vi ikke i stedet få det hele på det rene, så folk der läser tråden ikke blir mere forvirrede end godt er:p Altså: Nye regler som er blevet foreslået (og ifölge folks indläg i denne tråd IKKE fastlagt endnu): -Man slipper for at skulle give sit dyr ormekor mod "rävens dvärgbandmask" i tide og utide (4 veckors intyg) -man slipper for at skulle tage blodpröve efter rabiesvaccinationen Rabiesvaccination er STADIG et krav for indförsel af hunde i Sverige -uanset om de skal på udstilling eller ej:) Så kan der vel ikke träkkes mere langhalm i det, besvärligere er det heller ikke...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal lige have be- eller afkræftet. Bliver reglerne omkring avmaskning ændret pr. 1. januar 2012, således at avmaskning ikke længere er nødvendigt ved rejse ml. DK og S? Eller "forhandles" der stadig om reglerne?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg skal lige have be- eller afkræftet. Bliver reglerne omkring avmaskning ændret pr. 1. januar 2012' date=' således at avmaskning ikke længere er nødvendigt ved rejse ml. DK og S? Eller "forhandles" der stadig om reglerne?[/quote']Nu har jeg lige være inde på jordbruksverkets hjemmeside og dette fandt jeg under "nyheder": http://www.jordbruksverket.se/amnesomraden/djur/inochutforsel/hundarochkatterinforsel/forandringarinforsel.4.773c089e128e1620fa5800086858.html Ändring den 1 januari 2012 — antikroppskontroll, avmaskning och karantän Införsel från EU-länder och från listade länder utanför EU Kravet på antikroppskontroll slopas. Du kan därmed tidigast resa med djuret då det är cirka fyra månader gammalt. Djuret får tidigast vaccineras mot rabies då det är tre månader och får resa först när det gått 21 dagar efter den första vaccinationen. Nuvarande krav på avmaskning slopas helt. Grundkraven för id-märkning, rabiesvaccination och pass eller intyg ändras alltså inte. _________________________________________________________________________ Der står mere på siden, nu satte jeg bare lige det vigtigeste ind :) Fuck hvor dejligt at slippe avmaskningen!!! :-D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen jeg håber da, at det bliver sådan !! Det er jo en mindre formue man skal af med hver gang til de - i mine øjne - ganske unødvendige ormepiller. Eller måske snarere det tilhørende stykke papir !

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...